2220
Sök

Köpråd: Sportig/fräck kombi? Likt ST220 kanske.

1 582 Inlägg
5 maj 2009
W8:an är inga större fel på big_smile när det gäller exteriören så har du mycket möjligheter då det finns otroligt mycket styling till dom.

2.7T går riktigt fint och det finns en del att välja mellan på blocket för 100.000:- Recaro stolar är inte standard utan tillval. Det är en V6 med dubbelturbo smile

Xiphias skrev:
W8'an hade jag inte tänkt på. Gillade interiören, dock inte exteriören så mycket. Synd att det inte fanns så många på Blocket.

BMW och Mercedes går bort pga dyr försäkring.

Gillar som sagt Mazda 6 också. Men interiören tilltalar mig inte så mycket. Sedan drar den ju nästan lika mycket som ST220. Tycker ST'n är ett bättre val där isf.

Men tack för alla tips, fortsätter nog att rikta in mig på en ST220 då inga andra alternativ faller mig i smaken.

Iofs så har en kompis haft en A6 2.7T. Går ju riktigt fint. Men recarostolar är ej standard på dom va? Ser att vissa har det. Och vad är det egentligen för motor? V6'a med turbo? Men samma sak där, dom sticker iväg lite över 100.000:-

Edit: Mazdan gör ju dock 0-100 ungefär lika snabbt som ST'n såg jag nu. Kanske inte vore så dumt alternativ iaf. Har också kollat lite på Octavia RS.

82 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
85an skrev:
Håller med föregående talare, skulle nog titta på nån 330 kombi också, dom verkar roliga. Vet dock inte hur driftkostnader och sånt skiljer men antar att det blir dyrare med bmwn..

Men är BMW så mycket dyrare än alla andra att reparera osv? Många menar ju att Audi är rätt dyra när det gäller reservdelar. Hur står sig BMW jämfört med Áudi exempelvis?

Man behöver iaf inte bry sig om kamremmen. Vilket är skönt med tanke på att kring dom årsmodellerna jag kikar på så börjar det vara dags för byte i många fall.

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
17 maj 2009
Självklart val för mig om jag nån gång köpt en kombi,  BMW 540 Touring 6vxl manuell. http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_540i … =4&w=3

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

82 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
5-serien känns lite stor.

Har funderat på en 320 eller 325 touring. -02 och framåt ska man satsa på då det är facelift va? En med M-Paket hade ju vart fint, men då sticker dom i pris : )

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 maj 2009
Honda Accord 03-07
2,4an med manuell är faktiskt rejält pigg. Priserna kryper neråt och det går att pruta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

352 Inlägg
6 augusti 2009
kamkedja på STn också smile ta o provkör den, mer behöver jag inte säga wink

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 augusti 2009
Xiphias skrev:
85an skrev:
Håller med föregående talare, skulle nog titta på nån 330 kombi också, dom verkar roliga. Vet dock inte hur driftkostnader och sånt skiljer men antar att det blir dyrare med bmwn..

Men är BMW så mycket dyrare än alla andra att reparera osv? Många menar ju att Audi är rätt dyra när det gäller reservdelar. Hur står sig BMW jämfört med Áudi exempelvis?

Man behöver iaf inte bry sig om kamremmen. Vilket är skönt med tanke på att kring dom årsmodellerna jag kikar på så börjar det vara dags för byte i många fall.

Teknikens Värld gjorde en undersökning för nått år sedan vad en bil kostade att underhålla under ett visst antal mil och år, Bmw E46 med 6cyl var tillsammans med Ford Ka billigast. Som en jämförelse var Volvo S60 tre gånger så dyr, visst är Bmw dyrare att försäkra och köpa (för motsvarande bil) men märket tar igen det rejält på ägandekostnaderna och den låga förbrukningen.

Audi (och Vag i allmänhet) skall vara riktigt dyra att serva, bland annat pga rembyte som är krångligt. Hur mycket dyrare har jag ingen aning om.

Så att undvika Bmwn för att den blir för dyr är lite korkat, då den förmodligen tillhör det billigaste du kan ha i den här klassen. Rekommenderar också en 330i, en av de härligaste standardmotorerna jag vet och den drar inte mycket soppa. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

831 Inlägg
6 augusti 2009
Oj fy fasen. Ja det var inte lite heller...

_Norrland_ skrev:
steifan skrev:
Skoda Octavia RS av första generationen, du kan få årsmodeller 04/05 för ungefär 100 000 smile

Men kanske hamnar i ditt Audi-fack wink

Exempel:
http://www.blocket.se/vi/21406070.htm?ca=6_s
http://www.blocket.se/vi/17592823.htm?ca=6_s
http://www.blocket.se/vi/20518762.htm?ca=6_s

Duger Ford så borde ju Skoda duga lika bra, minst smile
(även om Octavian är mindre)

Den glömde jaag helt bort.

lite OT men färgpassningen på framskärmen på sista bilen var inte att leka med tongue

Sök