42 liter brutto, dämpmatta (typ polyestermatta) på innerväggarna. 1 st 4" rör som är 35 cm långt, beräknad avstämning är 39-40 Hz. Konade trattar i båda ändar av röret ska sitta för att minska risken för flåsljud, men trattarna är inte inräknade i rörlängden. Du får kolla upp hur många cm av röret som ska kapas bort för att kompensera trattarna.
Röret måste antagligen vinklas i lådan, men det går bra att göra så. Förslaget är en teoretisk uträkning, jag har inte testat den basen.
Hjälp mig Drönirettab, du är ju bra på sånt Tänkte om lådan blir på över 200l så kan jag lika gärna strunta i det. Men jag skulle väldigt gärna ha 4 st sådana.
Sen fråga nr. 2.
Tror du att man kan seriekoppla 4 st 8 ohms basar så det blir 2 ohm och kunna spela med det utan att basarna tar stryk av det?
Hjälp mig Drönirettab, du är ju bra på sånt Tänkte om lådan blir på över 200l så kan jag lika gärna strunta i det. Men jag skulle väldigt gärna ha 4 st sådana.
Sen fråga nr. 2.
Tror du att man kan seriekoppla 4 st 8 ohms basar så det blir 2 ohm och kunna spela med det utan att basarna tar stryk av det?
du kan inte seriekoppla 4 st 8 Ohms spolar till 2 Ohm;) då får du parallellkoppla
Var hertzen bra? Funderar på att köpa en 15" hertz
jo både lät bra o spelade högt, jag drev den med 1000wrms från ett PA slutsteg och hade den i en portad låda på 120 l avstämd till ca 33hz, anledningen till den låga avstämmningen var att jag hade den inomhus:)
Va alla gnäller på mitt steg Det är ju det värsta steg jag haft, helt nytt är det också.
hertzen är väldigt vällåtande bas som också går att spela högt med om man ger den sina 700wrms (äkta) från ett bra och vällåtande steg och inte för att vara sånn men jag tror inte mds steget är varken vällåtande eller ger ut 700wrms tyvärr:(