Ligger folk lagligt så bryr jag mig inte, om dem inte hindrar mig då. Men om jag ligger lagligt och någon ligger o trycker mig ca 1m bakom... utan avsikt att köra om... det är klart att man ska få ligga nära innan en omkörning, men de som ligger nära fast dem inte tänker köra om.... de får sig en överraskning när jag "bromsar" till lite så dem får småpanik... då brukar de lägga sig längre bak.
men ego idioter finns alltid... stötte på ett äldre par igår som var ute och gick... problemet var bara att trotts massa trafik i en korsning utan övergångställe så skulle dem bara gå rätt över vägen, helt utan att stanna... ända tills jag visade att "jag stannar inte" utan de fick stanna medans jag körde fram till linjen och stannade.
Då hytte de näve o blängde som fan på mig... så jag vevade ner rutan och sa "ni vet att det inte är övergångställe där va" då räckte de ut tungan och var allmänt dumma i huvudet.
sånt pack det finns asså... lika jobbigt med dem som ska gå ut på övergångställe när man har 1m kvar typ. för man "Måste" stanna.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.