2638
Sök

Originalspeakers med ny bilstereo (dumstrutfråga)

5 Inlägg
tisdag 23:02
Trådstartare
Jag har en Toyota Avensis T25 2005 med original bilstereo. Jag har tittat på att installera Bluetooth/AUX adapter men då detta verkar bli lika eller dyrare än att ploppa in en ny bilstereo så lutar jag åt det istället.

Jag blev lite fundersam eftersom bilen har 4 högtalare, dörrarna och 2 diskanter framtill, medan nya bilstereos är 4 channel. Typ 4x50w. Fungerar då alla 6 högtalare i bilen?

Solfilmsmontör
949 Inlägg
för 7 timmar sedan
aehammarstrom skrev:
Jag har en Toyota Avensis T25 2005 med original bilstereo. Jag har tittat på att installera Bluetooth/AUX adapter men då detta verkar bli lika eller dyrare än att ploppa in en ny bilstereo så lutar jag åt det istället.

Jag blev lite fundersam eftersom bilen har 4 högtalare, dörrarna och 2 diskanter framtill, medan nya bilstereos är 4 channel. Typ 4x50w. Fungerar då alla 6 högtalare i bilen?

Kan rekommendera från Aliexpress, köpte precis en till min Auris. Du använder original kablaget så inga problem där. Diskanterna är kopplade tillsammans med baselementen i dörrarna, så 4 kanals är helt korrekt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök