3704
Sök

Klurigt fel - Saab 9-3 2004

6 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
När jag startade bilen en solig dag denna veckan och skulle åka hem från jobbet så startade inte min Infotainment samt hela den panelen den sitter i, med andra ord ESP, Nightpanel osv osv samt den lilla displayen uppe på instrumentpanelen, den som indikerer om dörrar är öppna osv. Alltså allt är helt svart och inget händer när jag startar om bilen.
Jag har kollat dom säkringarna som gäller just den delen av bilen men alla va hela. Någon som har nått annat hett tips?

Mvh Fredrik

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
31 maj 2009
nån jordfläta som släppt bakom instrumentpanelen... du har inte varit där och gjort nått?

2slow

689 Inlägg
31 maj 2009
Har varit med om att radion och allt slocknar, så när man rycker säkringen och sätter tillbaks den så fungerar det?!
Detta händer endast när bilen står i solen, SAAB har inge svar på felet.. Har varit inne på uppdatering av programvara men utan resultat!
Inget svar på din fråga men du är inte ensam om problemet tongue

6 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Nu va de löst.. Köpte en ny säkring. Tråden va hel på både den som satt i från början och reserven, men tydligen ville dom inte funka ändå. Kan va så du säger Bagarn, jag vet inte. Men nu funkar de så nu kan man pumpa musik igen. smile

6 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Nu kom felet tbx.. Åkte bort till saab och frågade vad som kunde va fel. Troligen ligger felet i en förstärkare som är placerad under förarstolen. Den måste överhättas eller nått eftersom säkringen går. En ny sådan kostar 6500:- utan montering. Vilken tur att man köpt bilen på firma, så garantin täcker de. Annars hade de kunnat bli ett dyrt kalas. wink

689 Inlägg
2 juni 2009
Kul att de löste sig med säkringsbytet för en stund iaf.. Frågan är om det är förstärkaren som överhettas eller om de är någon styrenhet för infodisplayen (radion osv.) som överhettas..
Tyvärr får man inte veta de förän de är bytt!

Sök