3183
Sök

"Performance by DLS" Volvo V40

1 634 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Då vart helgen avklarad och det blev 2st 2:a platser. Andra dagen bytte jag inställningar och gick om han som vann dagen innan, men då hade det tillkommit en bil som låter grymt bra.

Finalen näst.

Scandinaviadiskanterna är inte monterade ännu, det kommer innan finalen.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 augusti 2009
Grattis. smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

569 Inlägg
17 augusti 2009
Härligt med så höga placeringar smile

Björn J - Projekttråd V40

1 634 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
hehe, så hög placering är det inte när det är 3 och 4:a deltagare. Bara 1:a som räknas. Är man nöjd med något annat kan man lika gärna virka grytlappar.

Numera Saab 9-5 Aero -00

7 241 Inlägg
17 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
hehe, så hög placering är det inte när det är 3 och 4:a deltagare. Bara 1:a som räknas. Är man nöjd med något annat kan man lika gärna virka grytlappar.

Sant men det ger viktiga kvalpoäng wink
Och förhoppningsvis en biljett till EM smile

569 Inlägg
17 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:

Jaha, här trodde jag att du låg i topp av typ 100 deltagare, man lär sig något varje dag wink Kolfibergrytlappar kanske vore något?

Björn J - Projekttråd V40

1 634 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Den dagen vi har 100 deltagare i en klass.... wink 4-6st är ganska normalt, det finns flera olika klasser för att det inte skall bli orättvist då alla inte är sponsrade eller har råd med herrejösses anläggningar.

Har varit ute och fräst lite ringar för att provmontera diskanten, lackat dom lite så det inte skall drösa träspån på konen. Skall ut senare och se över hur de skall få plats. Imorgon ska jag iväg till den mekaniska verkstad som skall hjälpa mig med svarvning av aluminiumkopparna.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (17 augusti 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

7 241 Inlägg
17 augusti 2009
Äh...använd ett par termoshattar wink

PM Competition Team
711 Inlägg
17 augusti 2009
Varför monterades inte diskanterna innan vallåkra / tomelilla? Hade väl varit bra att få en utvärdering innan finalen.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 634 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Jo, men svarvaren hade semester och jag vart inte så jättesugen på att lägga ner massa jobb för en tillfällig montering. Dessutom har dicken haft de på ett par tävling med gott resultat, och han slog Per J på ljudet på Mantorp wink

Allt beror ju på vilken domare man får. Det den ena gillar verkar ju inte den andra gilla så det känns som att det inte spelar någon roll.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hifi Freak
462 Inlägg
21 augusti 2009
Då fick ja svar på min fråga.... Men ja ljud är ju inte helt enkelt o tävla i. Som alla bedömningssporter. Då alla tycker olika. Det ja tycker är det korekta ljudet tycker antagligen inte du och tvärtom. Så det gäller väll o försöka justera ljudet efter domarna. Men ja vad vet ja. Ja har aldrig tävlat. Inte än iaf Så detta är bara spekulationer. Men förhopningsvis ska ja piska dig på Elmia 2010... haha tongue

andreas_gbg_ skrev:
Jo, men svarvaren hade semester och jag vart inte så jättesugen på att lägga ner massa jobb för en tillfällig montering. Dessutom har dicken haft de på ett par tävling med gott resultat, och han slog Per J på ljudet på Mantorp wink

Allt beror ju på vilken domare man får. Det den ena gillar verkar ju inte den andra gilla så det känns som att det inte spelar någon roll.

138 Inlägg
22 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
Dessutom har dicken haft de på ett par tävling med gott resultat, och han slog Per J på ljudet på Mantorp wink

Trodde han körde på morel diskanter? eller han han slängt i scandinavia diskaterna nu alltså?

Scanspeak|N-core|Pioneer|Genesis
Projekt tråden

1 634 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
bolle_ skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Dessutom har dicken haft de på ett par tävling med gott resultat, och han slog Per J på ljudet på Mantorp wink

Trodde han körde på morel diskanter? eller han han slängt i scandinavia diskaterna nu alltså?

Nej han har bytt. Moreldiskanterna var bara tillfälligt. Scandinavia lät mycket bättre wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
T-RÖD skrev:
Då fick ja svar på min fråga.... Men ja ljud är ju inte helt enkelt o tävla i. Som alla bedömningssporter. Då alla tycker olika. Det ja tycker är det korekta ljudet tycker antagligen inte du och tvärtom. Så det gäller väll o försöka justera ljudet efter domarna. Men ja vad vet ja. Ja har aldrig tävlat. Inte än iaf Så detta är bara spekulationer. Men förhopningsvis ska ja piska dig på Elmia 2010... haha tongue

andreas_gbg_ skrev:

Till slut kanske man lyckas få till ett sådant bra ljud som får vilken domare som helst att sätta höga poäng. Som tex Per Söder med sin DLS Lime Beatle.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hifi Freak
462 Inlägg
22 augusti 2009
Ja det kanske går. Men då måste man vinna på lotto först. För då har man inte tid o ha ett vanligt jobb. För då måste du meka 10-15h om dagen med bilen... tongue

andreas_gbg_ skrev:
T-RÖD skrev:

andreas_gbg_ skrev:

Till slut kanske man lyckas få till ett sådant bra ljud som får vilken domare som helst att sätta höga poäng. Som tex Per Söder med sin DLS Lime Beatle.

170 Inlägg
26 augusti 2009
Hur går det för dig?? När kommer det mer bilder på bygget??

Gbg

1 634 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Ja det händer väl lite granna. SM final imorgon.. om ca 14 timmar drar det igång.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/749656_73yux4.jpg
snyggare än cd-facket? Ska väl lacka den den när allt annat lackas.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/749658_2pijao.jpg
Scandinavia 1" på plats. Nu är framsystemet komplett av DLS Scandinavia.

Kommer bli stenhård konkurrens på finalen imorgon. Alla bilar är oerhört bra så det kan sluta precis hur som helst.

Numera Saab 9-5 Aero -00

48 Inlägg
27 augusti 2009
Ser riktigt bra ut. Har du ingen bild där man ser hela "fram" cupén?

x40
1 209 Inlägg
27 augusti 2009
mycket fint.. andreas...

Volvo S40 turbo.

138 Inlägg
27 augusti 2009
Hälsat på kuhlin?  tongue Är det samma lösning med diskanterna som vanligt? Grymt bra jobbat kanske man kan få en provlyssning imorn? http://www.bilstereoforum.se/images/smilies/biggrin.gif

Scanspeak|N-core|Pioneer|Genesis
Projekt tråden

Sök