2603
Sök

Angivna HK

737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#1
ni som skrivit ut här på er sida hur mycket kraft bilen har..hk/nm 

är det "uppskattningsvis" ( vad ni gissar er fram till)

eller är det bänkade hk?

om det är bänkade hk --har ni angett vad som är i motorn eller riktiga hk ut på hjulen?

mest så jag vet vad ja ska skriva


471 Inlägg
14 juni 2009
#2
skriv det som är i motorn är ju mkt bättre wink

Skiiit du nedde ! ;)

Fd Bannad
657 Inlägg
14 juni 2009
#3
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

Märkesbög

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 juni 2009
#4
Hedning skrev:
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

Vem påstod det? hmm

Jag skulle nog tro att dom flesta med mig anger Hk i motorn o inte på hjulen.
Skulle det va så att det är på hjulen så tor jag att dom anger det.
De flesta är nog uppskattade siffror som fabikanten / trimfirman utger.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

4 670 Inlägg
14 juni 2009
#5
Aerocombi skrev:
Hedning skrev:
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

Vem påstod det? hmm

Jag skulle nog tro att dom flesta med mig anger Hk i motorn o inte på hjulen.
Skulle det va så att det är på hjulen så tor jag att dom anger det.
De flesta är nog uppskattade siffror som fabikanten / trimfirman utger.

Och många har glädje siffror big_smile

Nej men man skriver uppskattad MOTOR effekt sedan i infon kan man skriva effekten på hjulen

Sen är de över 100000 medlemmar, Självklart är de bara en liten del av dessa som har Bänkad effekt.
Men vet man effekten via bromspapper så ska man ju skriva den effekten

Kolla nyss o de står ju även att man ska skriva Motoreffekt inte effekt på hjulen wink
Senast redigerat av mickius (14 juni 2009)


Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
14 juni 2009
#6
Jag har skrivit vad BSR anger att man får, även om det säkert inte är 100% rätt. Men har man bänkat kan man ju skriva bänk-resultaten både på motor och hjul under "Effekt och prestanda (ingående)"..

/Mattias

174 Inlägg
14 juni 2009
#7
Jag har skrivit originaleffekten som Subaru anger även om jag kanske har lite, lite mer effekt än så.
Skulle dock aldrig få för mig att skriva en högre siffra i min bils info innan jag gjort en effektmätning.


350 Inlägg
14 juni 2009
#8
dom flesta skriver nog d som står på vv.se hemsida


737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#9
Hedning skrev:
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

nu hänger jag inte med hur du menar...


737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#10
JontaK skrev:
Jag har skrivit originaleffekten som Subaru anger även om jag kanske har lite, lite mer effekt än så.
Skulle dock aldrig få för mig att skriva en högre siffra i min bils info innan jag gjort en effektmätning.

precis så jag känner med.. så därför hade jag bara ett " ? " tills den var bänkad.  och nu står där hjulhk


12 086 Inlägg
14 juni 2009
#11
Eftersom alla biltillverkare i världen anger effekten på veven så har de väl blivit en standard.
Ser jag en bil som de står 500hk på tänker jag, oj den måste va snabb, inte undrar om de är på hjulen lr på veven...

Jag har skrivit Bmws siffra plus effektökningen mitt chipföretag utlovat, vad mer kan jag göra?
Senast redigerat av JapMax (14 juni 2009)

737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#12
allright.

det e kanske bara jag som bryr mej vad det kommer för effekt ner på marken då..

enligt mej så har det ingen betydelse vad du har i motorn om du ändå inte får ner allt i marken.

låt oss säga en 4wd bil med automatare...där e stor stor effektförlust på drivlinan o hjul ju


128 Inlägg
14 juni 2009
#13
SIR_Pierre skrev:
allright.

det e kanske bara jag som bryr mej vad det kommer för effekt ner på marken då..

enligt mej så har det ingen betydelse vad du har i motorn om du ändå inte får ner allt i marken.

låt oss säga en 4wd bil med automatare...där e stor stor effektförlust på drivlinan o hjul ju

Gör det enkelt för dig då.
Skriv den bromsade motoreffekten i rutan som detta är avsatt för och så skriver du den bromsade effekten på hjulen i nästa ruta. Svårare än så är det inte.

Men du har alltså bägge effekterna uppmätta?

Mvh Mattias


737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#14
allright... känns lite fejk så bara hehe..

jo det har jag.. på två av mina mappar.  467.6hk på den lite varmare mappen som jag aldrig kör med. därför har ja skrivit den snällare mappen som ger 446 ( skrev 444 för det ser coolare ut hehe)

men i motorn e det då 561hk och 830+NM...visst det låter mycket men bilen spinner bara bort sej ändå upp till 4ans växel så skulle jag köra stillastående så får jag spö första 50M av en original impreza typ.


men  från 100-200 så får jag ner effekten på marken och den e egentligen bara 60-200 man kör på bana.. stillastående en enda gång.


båda dessa mapparna är på 0,4 bar, vi gjorde en mapp med 0,6 med där spridarna bottnar men den mappen är totalt orelevant för där får jag inte ens in växlarna när ja varvar ur...så totalt oanvändbar


128 Inlägg
14 juni 2009
#15
SIR_Pierre skrev:
allright... känns lite fejk så bara hehe..

jo det har jag.. på två av mina mappar.  467.6hk på den lite varmare mappen som jag aldrig kör med. därför har ja skrivit den snällare mappen som ger 446 ( skrev 444 för det ser coolare ut hehe)

men i motorn e det då 561hk och 830+NM...visst det låter mycket men bilen spinner bara bort sej ändå upp till 4ans växel så skulle jag köra stillastående så får jag spö första 50M av en original impreza typ.


men  från 100-200 så får jag ner effekten på marken och den e egentligen bara 60-200 man kör på bana.. stillastående en enda gång.


båda dessa mapparna är på 0,4 bar, vi gjorde en mapp med 0,6 med där spridarna bottnar men den mappen är totalt orelevant för där får jag inte ens in växlarna när ja varvar ur...så totalt oanvändbar

Okey, vem av monterat ur motorn och kört den i bänk då?

Mvh Mattias


737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#16
motorn är vi 3 killar som gjort jobbet med och TS motor mappade och bänkade.   varför undrar du ?

EDIT  aah nu fattade jag. ne den e ju bänkad på rullar med motorn i bilen. därför jag skrivit hjulhk.  motor hk e som bänken räknar fram,   därför kan jag inte säga 100% att jag har exakt så mycket i motorn. men på hjulen e jag säker o har tom angett i underkant
Senast redigerat av SIR_Pierre (14 juni 2009)


1 210 Inlägg
14 juni 2009
#17
Ska jag då vara lite jobbig så har du ju egentligen inte dessa Hk i hjulen som du säger.. eftersom den inte är bromsad i rotortest? de är de mest exakta värdet du kan få... på driven enligt mig på rullar kan du få en massa förluster mm... mvh /Micke
Senast redigerat av Ekis! (14 juni 2009)

864 Inlägg
14 juni 2009
#18
SIR_Pierre skrev:
Hedning skrev:
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

nu hänger jag inte med hur du menar...

"om det är bänkade hk --har ni angett vad som är i motorn eller riktiga hk ut på hjulen?"

737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#19
ne det är helt rätt... så dessa "hjukhk" som kommer fram på rullarna är ju vad som MINST kommer ut, den effekten jag angett är vad som kommer ut på marken

med ett rototest så ger den nog lite mer

om vi nu tar en bänk så som TS motor har så ger den ju olika effekt ut på hjulen om jag hade kört med tunga kromade 20 tummare än med mina VOLK. 

och det vet vu ju alla hur mycket förlust det är på det om man har tunga fälgar


737 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#20
Tuffhaggman skrev:
SIR_Pierre skrev:
Hedning skrev:
så hästkrafterna som är bänkade i motorn är påhittade?

Tänk vad man lär sig varje dag....

nu hänger jag inte med hur du menar...

"om det är bänkade hk --har ni angett vad som är i motorn eller riktiga hk ut på hjulen?"

ja för att om man inte har lyft ut motorn och bänkat den så är ju motor hk nått som bänken räknar fram och den vet ju inte exakt hur mycket effektförlust just min bil har i drivlinan



Sök