Köpte just 4st Pirelli (begagnade dock knappt körda)... en som sa att pirelli är budgetdäck med ett välkänt namn som typ håller i en säsong.... fick dock en offert från däckverkstaden på yokohama däck som skulle kosta nästna 1500 kr mer...
Jag har alltid fått uppfattningen att Michelin, Goodyear, Pirelli, Bridgestone är överlägsna?
Vilka däck skulle DU köpt?
En fråga bara, var det så att det var däckgubben som skulle lägga om däcken åt dig sa att pirelli är budgetdäck, och att han säljer yokohamadäck?
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Zadran: Jag säger inget om att Yokohama är skit, dock så skriver jag att det är många proffs som tycker att Conti, Michelin osv är dom bästa däcken. Det måste ju finnas en anledning varför dom tycker det.
Men ett märke står ut från mängden: Nito Envo! Överlägsna vad gäller grepp både på torrt och blött underlag, trotts effekten är det i princip som att köra orginal tack vare dom. Har vunnit dom flesta tester jag sett från USA.
Kan vara lite luriga att få tag på i Sverige, men det är väl endå ingen som köper nått här?
Kan också rekommendera Contiental, kör med dom både med vinterdäcken (dubb) och sommardäcken..Inget att klaga på helt enkelt., conti låg påå topp i ovanstående tester, känns ju bra
Kör nu Kumho KU31 på min kärra. Gillar dom riktigt mycket faktiskt! Nackdel för KU31 i "W" utförande är la att dom slits ganska fort, om man ska vara lite kritisk också.
Falken FK452 är bra för gata och har en bra livslängd. Men blir ganska varma snabbt om man pressar på i svängarna, men dem greppar. Schysst pris för dem också...
Yokohama A510, A539 är väldigt bra däck också, vägrar släppa
"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Men inte lika bra som tyskfranskaitalienska ligan överlag Michelin/Continental/Pirelli/osv
Skulle nog stoppa in Nokian där också.
**
Pirelli av lite mera högprestanda-utförande brukar få toppbetyg när det gäller vägkänsla. Annars okej allmänt, men inte bäst. Läser rätt mycket tester, så finns nog en viss sanning i det där.
Edit: Själv har jag enbart köpt Continental (6st) & Nokian (6st) på sommardäckssidan och Gislaved ( ~Continental ) när det gäller vinterdäck. Ganska 'safe' då de alltid presterar hyfsat eller är bäst.
Och det vet du för du har testat Yokohama och jämfört med michelin/conti/pirelli eller?, Nej det skulle jag inte tro. Prata om ni har erfarenhet inte annars.
Nej det vet jag för att oberoende däcktestare brukar ranka dessa däcken högst i sina tester. Litar mer på deras tester än nån lirare som fått ett klistermärke och ett par gratis däck från sin farsa
Jag kör med Yokohama S. Drive, har ni testat dom däcken behöver ni inte bryr er om fler däckmärken hihi har ett sådant sjukt grepp med dom på evon + att dom låter inget alls.. det är min åsikt iallafall