Rushman skrev:
Igår så var en bekant med om en olycka när han körde rattfull, det jag vet är att han fick bilen över sig ligger i respirator och har skadat hjärnan och ryggen allvarligt. Moralpredika om ni vill jag gillar inte killen ändå, men däremot så satt en vän med i den bilen som oxå ligger på sjukhus, vet inte hur det är med honom än =/
Någonting jag tänkt på många gånger är hur fan man ska kunna veta när man inte är i skick att köra dagen efter!?
Självklart kör man ju aldrig samma kväll eller tidigt dagen därpå, men när är det okej att köra?
Ibland kan de ju bli så att man drar i sig riktigt ordentligt, och ibland ända fram till 5-6 tiden, när kan man köra? 15:00? 19:00? Inte dagen därpå över huvud taget?
Är tanken att man själv ska minnas hur mycket man fick i sig, och sen uppskatta hur snabbt man förbränner alkohol?
Jävligt svårt att veta! Och man kan ju känna sig fullt körduglig och kanske tog det ganska lugnt kvällen innan, men så åker man fast i en kontroll å blåser 0.4 eller nåt, vore ju för jäkla surt!!
Tar emot böter med ett leende och är beredd att lämna ifrån mig kortet när jag medvetet kört som en idiot, men att åka fast för att man inte vet bättre hade gjort mig riktigt sne!'
Någon som har något tips på hur man ska göra dagen efter? Konkreta tips!