3203
Sök

Mickius Nissan 200sx s13

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Startar väl en projekttråd om denna så ja har nått o sysselsätta mig med på kvällarna smile

Skulle igentligen byggt en e30 Turbo men pga att ja blev arbetslös så fick de läggas åt sidan och det kommer upptas någon gång när ekonomin tilllåter ett sådant bygge!

Så sålde av min e30 och köpte mig en s13 istället till riktigt bra pris med tanke på vad de sitter i bilen.

Så under vintern ska bilen byggas om helt!

Lite info om bilen!

Motor:
* ACL Trimetal Ram och Vevlager
* Toppen är helt igenomgången
* T25
* FMIC med högglanspolerade tryckrör (Apex Performance)
* 3" DP och avgassystem, japsdämpare med 4,5" ut (Apex Performance)
* Öppet luftfilter (Apex Performance)
* Oljekyl (Termostat, Stålomspunna slangar) (Apex Performance)

Chassi:
* Apex Colivers Ställbara i Höjd och hårdhet
* Fjäderbenstag "Fram och bak"
* Värre bussningar bak

Fälgar o Däck
* 17" Rota Grid
* Däck: 225/45

Inredning:
* Annan växelspaksknopp
* Lite mätare
* Taklucka

Det som ska göras runt vintern smile
* Kjolpaket
* Kolfibervinge
* Större snurra "T28bb"
* X-Grenrör
* Större spridare "444cc"
* Större soppapump
* Steg 3
* Motorutrymmet ska snyggas till
* Ny lack "Vit"

Så de finns lite o göra på bilen under vintern men detta är ett perfekt ugångsläge med tanke på allt som redan sitter monterat.

Lite bilder på åket då!

https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449812.jpg
https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449818.jpg
https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449820.jpg
https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449830.jpg
https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449828.jpg
https://www1.garaget.org/archive/13/12203/154687/154687-1449827.jpg
Senast redigerat av mickius (28 juli 2009)

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Och med min vanliga tur med s13 lol Så åkte ja på turboras efter hela 2 dygn roll

Ja o mina s13 råkar alltid ut för nått!

Men Jag och säljaren löste de på ett smidigt sätt o han står för kostnaderna o ta hem ny turbo och allt där omkring så länge ja utför jobbet själv

Så bilen kommer tas ner till Oboy6 och vi ska byta ut den kassa turbon innan gatebil!

Tog bort lite idag för o känna på inpellerna och upp o ner kan ja flytta den emot kompressorhuses
In och ut kan ja röra den minst 2-3 mm svårt o mäta så finns inte mycke o göra åt den utan bara byta ut!

Så det syns just nu när man kommer med bilen då det är ett stort blått måln efter mig big_smile

Men trodde först de kunde vara topplockspackningen men åkte till verkstad och kontrollerade vattnet och den visa att det absolut inte var packningen men ska även utföra ett komptest för o se att ventiltätningarna håller tätt så det inte är både turbo o ventiltätningar som är dåliga!

Så min förhoppning just nu är o byta turbon innan Gatebil och förhoppningsvis kanske köra några varv runt banan.

Ska även koppla in oljetemp och oljetryck nästa vecka för att ha stenkoll på all temp i motorn!
Senast redigerat av mickius (17 juni 2009)

288 Inlägg
17 juni 2009
bara hoppas på det bästa och lycka till

465 Inlägg
17 juni 2009
fin s13. snabb fråga.. slutföra detta projekt?..

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
laaantz skrev:
fin s13. snabb fråga.. slutföra detta projekt?..

Haha jo de hoppas jag iaf wink

E30 fanns inte en chans att ja kunde bygga utan jobb så det fanns ingen idè o ens tänka tanken!
Men kommer behålla de blocket för o ha för framtida bygge wink

Dom andra 2 s13 ja haft var de för mycke strul med så kändes som att ja la ut för mycke pengar o kom ingen stanns med!

Den sista röda ja hade fick ja sen reda på att det var en riktigt stor spricka i blocket så frågan är hur den hade körts innan den kom till mig.

Får hoppas denna kan ge mig lite glädje iaf! Men denna är tanken att den ska behållas länge och byggas upp helt ifrån grunden utsidan alltså!

Motorn ska inte göras mycke me förutom större snurra o steg 3. Sen tror ja de räcker en bra bit!

Kommer ju hålla till ute hos oboy6 så vi lär ju utbyta lite idèer om varandras så man inte tappar glöden wink

Men de första nu är o byta ut snurran, Plocka bort allt som har med AC o göra och börja putsa upp motorutrymmet så man vågar visa de för folk smile

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Tog lite bilder på Motorn och Bakluckan.

Som sagt de ska snyggas till på båda ställena då de ser för taskigt ut som de ser ut nu big_smile

Var även o köpte lite ny slang idag som är lite färggladare som ska monteras samtidigt som turbon byts!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/688811_whh6gi.jpg
Helbild på motorn! Mycket om ska ändras

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/688812_q0iefs.jpg
Coils o Fjäderbenstag i motorn

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/688813_17zihq.jpg
Stort filter smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/688814_k2bs4c.jpg
Fjäderbenstag bak och Batterilådan! Väldigt skitigt och ska snyggas till här!

1 002 Inlägg
17 juni 2009
God luck!

...

626 Inlägg
17 juni 2009
fin nissan, bra utgångsobjekt smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

terazzi
17 juni 2009
LÅter vettigt o börja ett bmw turbo projekt utan budget? ^^
Du klagar på andra men så klarar DU inte det själv,fyfan vilken jävla dubbelmoral!!

Jag skulle iaf inte börja nåt utan och veta att man klarar det eller sluför det..

"Just my 50 cents"

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
LÅter vettigt o börja ett bmw turbo projekt utan budget? ^^
Du klagar på andra men så klarar DU inte det själv,fyfan vilken jävla dubbelmoral!!

Jag skulle iaf inte börja nåt utan och veta att man klarar det eller sluför det..

"Just my 50 cents"

Haha väntade på att du skulle skriva wink

Jo då ja hade en budget till bmw rätt stor oxå men eftersom ja blev av me jobbet när man blivit lovad fast anställning så kan man inte fortsätta bygga då ett sådant bygge landar runt 100000 när man e klar me bara motor o drivningen, då har inte kaross eller bromsar uppgraderats!

Så då kan man inte bygga tyvärr, finns ingen möjlighet. La ut ca 40000 på de bygget än så länge och har kvar det mesta av sakerna för o kunna ta upp de igen wink

Men ska sälja av lite av grejjerna för o kunna köpa värre snurra, kjolpaket och steg 3 till denna smile

terazzi
17 juni 2009
Ajaj fan vad surt men tycker ändå inte du ska snacka skit om andra då?
Du vet jag inte har pengar just nu,har ju men inte till hela tongue

Så och planera tjänar man asmkt med på med,alla jag känner som planerat klarar det medans dem som bara gör dittan och dattan failar direkt... synd men sant..

Du behöver inte 5 bult på den då? 5.114/3 wink passar bolt on smile
Inga krångel med spindelleder osv

Men trots att vi bråkat osv så önskar jag ändå dig lycka till som den trogna 200sx brodern jag är smile
Edit: läste nyss din update, blire URAS igen då?
Senast redigerat av terazzi (17 juni 2009)

kevlar_soul
17 juni 2009
Bra! Lägg ner tjaffset wink

Terazzi den dagen du har din bil är jag säker på att den kommer bli kalasbra!

Mickius din bil kommer också bli kalasbra om du inte hinner sälja innan tongue

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
terazzi skrev:

Så och planera tjänar man asmkt med på med,alla jag känner som planerat klarar det medans dem som bara gör dittan och dattan failar direkt... synd men sant..

Men trots att vi bråkat osv så önskar jag ändå dig lycka till som den trogna 200sx brodern jag är smile

Sista vi skriver om detta nu då tråden inte ska handla om sådant!
Det ända ja sa till dig då var att du kanske skulle skaffa en bil innan du säger att du ska köra ifrån folk osv! Sen tog du de som du gjorde o då sa ja va ja tyckte wink

Jo hade planerat allt med E30 Bygget hade allt klart när saker o ting skule inhandlas för att bilen och mitt egna liv skulle kunna gå runt!

Men utan jobb blir de svårt o bygga så nån gång ska de återupptas igen men då ska ja ha fast anställning då de drar iväg nått fruktansvärt när man ska göra de seriöst!

Denna är ett perfekt ugångsläge då de redan sitter smitt, acl osv osv big_smile

Nej sitter redan snygga Rota fälgar monterade så ska inte byggas om nått än så länge wink

Thanks! Jo lutar åt ett nytt Uras driftkit med kolfibervinge och En riktigt snygg vit lack

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Bra! Lägg ner tjaffset wink

Terazzi den dagen du har din bil är jag säker på att den kommer bli kalasbra!

Mickius din bil kommer också bli kalasbra om du inte hinner sälja innan tongue

Jo ja tror den kommer bli bra när den är klar sen, Har fixat allt med lacken osv så den kommer lackas om i vinter sen!

Nej kommer inte sälja denna då den har precis allt som ja vill ha i en s13!
Förutom kjolpaket tycker inte dom e snygga orginal men men big_smile

terazzi
17 juni 2009
mickius skrev:
terazzi skrev:

Sista vi skriver om detta nu då tråden inte ska handla om sådant!
Det ända ja sa till dig då var att du kanske skulle skaffa en bil innan du säger att du ska köra ifrån folk osv! Sen tog du de som du gjorde o då sa ja va ja tyckte wink

Jo hade planerat allt med E30 Bygget hade allt klart när saker o ting skule inhandlas för att bilen och mitt egna liv skulle kunna gå runt!

Men utan jobb blir de svårt o bygga så nån gång ska de återupptas igen men då ska ja ha fast anställning då de drar iväg nått fruktansvärt när man ska göra de seriöst!

Denna är ett perfekt ugångsläge då de redan sitter smitt, acl osv osv big_smile

Nej sitter redan snygga Rota fälgar monterade så ska inte byggas om nått än så länge wink

Thanks! Jo lutar åt ett nytt Uras driftkit med kolfibervinge och En riktigt snygg vit lack

Håller med dig om det, men ville bara klargöra det!
Det sista jag vill är och bråka med ngn på garaget då det känns ganska B ^^

JA då förstår du mig med wink

hehe Uras kittet e najs wink trevligt med fler vita 200sx smile
Men säg till senare om du skulle vilja ha 5 bult.. kommer ha samma kit på 200an så wink *det kan jag säga*

HAha som jag sa tidigare om o köra ifrån folk så va det mer som en sporrning åt dem wink
Lycka till

Kevlar_soul: Tackar för dem fina orden smile uppskattas mkt!

Jlmmy
17 juni 2009
Ser ju riktigt trevligt ut Micke! big_smile
Och planerna du har låter ju riktigt bra, lycka till nu smile

mvh

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Jo vitt är riktigt snyggt.
Jo ska säga till den dagen men just nu ska turbon bytas och ett kitt ska beställas hem sen om ja inte hittar nått beg som man kan snygga till.

Fick även veta förut att turbon har skickats så den borde dyka upp denna vecka o med lite tur kanske man kan börja riva snart o byta ut den!

4 670 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Ser ju riktigt trevligt ut Micke! big_smile
Och planerna du har låter ju riktigt bra, lycka till nu smile

mvh

Thanks mannen!
Jo tyckte ju min mattsvarta var så jädra snygg me uras kittet så får bli ett sådant igen big_smile

Har även sätt att ja måste bygga 2 nya fästen till Intercoolern då den sitter dåligt nu så de ska me göras innan gatebil!

542 Inlägg
17 juni 2009
Kommer bli skit bra detta?wink
Har du redan kört sönder snurran?tongue

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök