3352
Sök

Hur får man loss grillen på 9-3?

501 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Hej ska lacka om grillen men har ingen aning om hur jag ska få loss den nån som vet eller har gjort det innan ?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

501 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Ingen som vet eller har jag skrivit tråden på fel ställe kanske ska va på chassi ?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 juni 2009
vet dock inte hur mkt de skiljer sig från saab 9000 men borde vell ändå va lika simpelt som på alla andra bilar dvs plast clips av nått slag?

Avstängd
512 Inlägg
17 juni 2009
Öppna huven, brukar synas där..

60 Inlägg
17 juni 2009
Öppna huven, tryck på den lilla plåtbiten på vardera sida och ryck upp den smile

Såvida du inte har skruvat fast din eller något tongue

Ah.. såga att du hade en SS nu.. då är jag osäker;)
Senast redigerat av Shindou (17 juni 2009)

302 Inlägg
17 juni 2009
2 alternativ

1. Snabba vägen, ta tag i grillen o dra till, finns dock risk att den går sönder. Rekommenderas inte.

2. Ta en plast spatel typ smörkniv eller något annat i plast o stick in mellan fronten o kromramen, böjd försiktigt ut med jämna mellanrum samtidigt som du drar i grillen lite. Tror att man skall börja böja ut undersidan av grillen först, kommer inte riktigt ihåg trots att jag haft nere den flera gånger big_smile

501 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
låter bra ska testa det sen

Sök