2925
Sök

Ang. Audi a4 -95 - Högtalare i hatthyllan

Janda-3000
9 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Har precis införskaffat mig 2st 6x9" högtalare från biltema (art. 24-783) och till saken hör att jag idag försökte mig på att byta ut de gamla original högtalarna som satt i HH. Jag tror att ledningarna som är dragna är original, då jag har 9st kablar på höger sida, och 2st på vänster sida. Antar att dem på höger sida är för högtalare, cd växlare osv.

Nu till mitt problem. Då jag fått 2x3m kabel medföljande till högtalarna skarvade jag dem på vänster sida direkt med varandra, då de endast var två så tänkte jag att de var enklast att börja med. Dock fick jag inget ljud ur denna då den var kopplad, alternativt att det kan vara fel på elen som är dragen här. På den högra fick jag membranet på högtalaren att röra sig upp och ner genom att föra ihop ett par av kablarna, men inget ljud här heller. Ska titta vidare på detta imorgon, ska få hjälp av en elektriker, för att komma på underfund med vilka kablar som hör till vad!

Förutom kabelhärvorna funderar jag på om min audi a4 pallar med 2st 6x9" högtalare? Vilket den borde då min kompis har 4x i sin golf 3:a -95 utan slutsteg (notera att jag är nybörjare på ljudfronten)

Seriösa svar är välkomna samt tips om vad som kan vara fel. Bilder kan läggas upp imorgon då det är rätt sent för att springa ut å ta kort nu!

ååådi!

Janda-3000
9 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Hur menar du med att göra om lite grann, smile om du kunde utveckla lite?

ååådi!

Sök