2697
Sök

Portad låda eller sluten låda

28 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
vad blir det för skillnad om man har dubbla talspolar
Senast redigerat av jackhammer (1 juli 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 juni 2009
Det beror på vad du har för basar, vad du lyssnar på för musik m.m. Du får specificera dig lite mer..

28 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
mutant 500 watt lyssnar på bas låtar

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 juni 2009
jackhammer skrev:
mutant 500 watt lyssnar på bas låtar

Du kanske ska berätta vad basen heter? Tror den heter mer än mutant 500 watt.

28 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Finns På Netonnet.se

21 761 Inlägg
29 juni 2009
På Netonnet.se finns det två basar från Mutant som är på 500 W. Skriv vad basen/basarna har för modellnamn, skriv också vart basarna ska sitta (bil eller i hemmet), annars kan vi inte hjälpa dig med någonting alls. smile

28 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
det är den för 699 kr

28 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
jag har en stereo i garaget där tänkte jag ha den. en bilstereo  alltså.och sen funderade jag på att ha nåt slutsteg vet inte vilket.nån kanske har nån ide om vilket steg jag ska ha till en 500w bas.ett ganska biligt.tacksam för svar

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 juni 2009
Hittar inga T/S på basen i fråga men det är MTEN12 (Mutant Engage) http://www.mutant.uk.com/products/subwo … ngage.html

Dock rekomenderar CDR slutet på 25-40l och portat 30-50l (inget portangivelse)

Tror att det är som med de flesta basar...slutet för en mer korrekt återgivelse och portat för med drag under galosherna....

Du borde fått med en manual med basen och där skall t/s finnas. Dessa behövs för att kunna räkna ut en låda.

Och du btw......i all välmening.

Kontakta säljstället och be dem om hjälp (mkt begärt då det gäller netonnet, men kan de inte hjälpa dig så bör du ej heller handla därifrån wink )

Skapa inte en ny tråd om samma sak...

När ngn frågar om vilken det är......ta reda på vad den heter då.
Senast redigerat av Lonefox (30 juni 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
30 juni 2009
Nu tror jag minsann att herr ensamräv har kikat lite dåligt, parametrarna finns ju under "downloads" och sedan "manuals". wink

Mitt förslag är 75 liter basreflex med 4" rör som är 20 cm långt, dämpmatta (typ polyestermatta) på lådans innerväggar. Den lådan borde kunna spela ganska djup bas för hemmabruk, avstämningen ligger på strax under 35 Hz.

Både bas och rör är inräknade i volymen, 75 liter är alltså byggvolym. smile
Senast redigerat av Drönirettab (30 juni 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 juli 2009
Drönirettab skrev:
Nu tror jag minsann att herr ensamräv har kikat lite dåligt, parametrarna finns ju under "downloads" och sedan "manuals". wink

Mitt förslag är 75 liter basreflex med 4" rör som är 20 cm långt, dämpmatta (typ polyestermatta) på lådans innerväggar. Den lådan borde kunna spela ganska djup bas för hemmabruk, avstämningen ligger på strax under 35 Hz.

Både bas och rör är inräknade i volymen, 75 liter är alltså byggvolym. smile

GHA.....kollade bara downloadlänken på själva infosidan för basarna big_smile (vilket inte funkar)
DOCK letade jag fram vilken bas det rör sig om wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
1 juli 2009
Lonefox skrev:
DOCK letade jag fram vilken bas det rör sig om wink

Ja, det blir ett plus i kanten. wink

jackhammer skrev:
vad blir det för skillnad om man har dubbla talspolar

Med dubbla talspolar kan man koppla på olika sätt för att välja impedans hos basen. Har man exempelvis en bas som har 2 st 2 Ohms spolar så kan man välja att parallellkoppla dem (1 Ohms total impedans) eller seriekoppla dem (4 Ohms total impedans), på så sätt går det att anpassa impedansen till det slutsteg man har. Har man ett tvåkanals steg så går det också att koppla en spole på vardera kanal om man skulle vilja det.

Det viktiga hela tiden är att hålla koll på vilken impedans som steget blir belastat med för att det inte ska riskera överbelastning. smile

Sök