3406
Sök

UCARS I Eslöv! Erfarenheter?

3 259 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Hej! Har hittat en bil hos UCars i eslöv som jag är intresserad av! Bilen i fråga är en under 100.000kr klassen så det är ingen av deras värstingar direkt!smile

Hur som helst så har jag 50mil enkel resa för att kolla på den bilen så vore skoj o höra om nån har några erfarenheter av dom? Mestadels om ni har åkt dit o kollat på bilar som ni blivit väldigt missnöjda över, om ni känner att defekterna som ni kanske hittat på bilarna inte har informerats om, tex om bilen haft uppenbara fel osv osv osv!

Helt enkelt: Vill inte åka 100mil och bli besviken!

Är dom bra o ha göra med eller är det tvärtom?

Vill endast ha sakliga och självupplevd info, så saker som "hörde av en polare att dom är dumma i huvet", "chefen där hade en ful tröja på sig" och annat som inte är intressant kan ni skippa att kladda ner...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

263 Inlägg
8 juli 2009
tjenare!

Har varit där upp par ggr och snackat med dom lite skulle bytat in bilar m.m och dom e jäkligt trevliga dom flesta iaf
bor typ 2km från ucars så man brukar åka upp där ibland tongue
vilken bil e de du ska kika på?

av egen erfarenhet och polare som köpt bilar där så har de inte varit någon strul med något

/ sani

powered by stetsom

3 259 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Okej det låter ju bra! Har dock försökt kontakta dom på två olika telefonnummer i två dagar utan resultat! Så verkar som att dom har endel att göra!smile Ingen som varit med om nåt negativt?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

28 Inlägg
10 juli 2009
JonR skrev:
Okej det låter ju bra! Har dock försökt kontakta dom på två olika telefonnummer i två dagar utan resultat! Så verkar som att dom har endel att göra!smile Ingen som varit med om nåt negativt?

MVH/Jon

Hej Jon!

Var och tittade på två bilar där förra sommaren och personalen är trevlig, inget snack om saken men fick en dålig magkänsla över just en säljare. Var intresserad av en S4:a och en A6 4,2:a, båda i 100tkr-klassen. Båda bilarna hade en del kosmetiska skavanker: bra mycket stenskott, kantstötta fälgar, en hade en dåligt lagad parkeringsskada etc och när jag frågade om dessa saker fick jag svar som "jaså, det vet jag inget om", "det ser inte så farligt ut" och en massa andra undanflykter. Till råga på allt frågade han mig efter en stunds diskuterande "vilken bil känner du mest för?". Jag sa "A6:an". Fick svaret "Ja, S4:an är ju i sämre skick än denna och det gäller inte bara det kosmetiska". Vafalls? Hade jag svarat S4:an hade han ju lika gärna kunnat sagt likadant om A6:an.

Nej, fick som sagt inte någon bra magkänsla alls. Jag tycker säljare ska köra med raka rör och inte försöka smyga med alla fel kunden faktiskt hittar. Nu är ju detta bara en säljare jag pratade med, säkert är de andra inte likadana men jag tycker du gott kan få höra min lilla erfarenhet smile

Sök