Det är så att efter att jag larmat min volvo med jula-larmet så har batteriet gett upp-- Vilket resulterat i att startspärren nu slagit in. Jag har försökt på flera olika sätt att få ur denna för att kunna starta bilen men inte lyckats. O instruktionsboken är inget o hurra över.
En kompis - fd mekaniker har monterat det.. och han är i Finland för närvarande så han fanns inte till hands och kunde hjälpa..
Tidigare så har det inte varit några problem med larmet när jag larmat av så har det varit som vanligt. Problemet har nog uppstått nu att batteriet gett upp (dött) under den tid som bilen varit pålarmad - vilket är skillnaden mot för tidigare.
Jag har testat o larma på och sedan larma av men det fungerar inge vidare heller. När jag larmar på så får jag någon felton typ som att någon dörr skulle vara öppen men så är inte fallet heller. Jag har nödnyckel och har försökt med den men ingen framgång..
Vet inte om du blev så mycke klokare på d där
Swedenrockers skrev:
Hittar inga billarm på deras hemsida. Har du monterat det själv?
Edit: Det är ett Laserline. Hur har du gått tillväga hittills för att avaktivera startspärren? Som jag tolkar det så är själva larmet avaktiverat men det går fortfarande inte att starta bilen? Och du har nödbrytarnyckeln till larmet också?
Cerran skrev:
Hoppas jag postar det här på rätt del nu
Det är så att efter att jag larmat min volvo med jula-larmet så har batteriet gett upp-- Vilket resulterat i att startspärren nu slagit in. Jag har försökt på flera olika sätt att få ur denna för att kunna starta bilen men inte lyckats. O instruktionsboken är inget o hurra över.
Någon som vet hur man gör?!
- Tacksam för svar
hej svejs
läste att du har problem med jula -larm
börja med kontaktstycket som sitter på styrenheten. sen är de en röd till tändningslås (men kan även vara gul ) brukar vara skarvad med en tjuv vid tändnings lås koppla ur den så skall de fungera att starta
problemet kan vara batteriet i fjärr men även brukar de även bli överspänning i styrenheten då brukar de vara kretskortet som gått sönder men kan även bli jordfel
tyvärr när ja köper larm så bygger ja min egen styrenhet