SoL skrev:
Emilius skrev:
Tråkigt att du känner så brandis (Emilius / Emil som åkte med Johan på MoM #1)
men hyllar man verkligen slaveri? det va ett antal år sen, vad står flaggan för idag när vi lever?
Jag skiter fullständigt i det förgångna, dem som bryr sig vad som hände under slavtiden lever inte i nuet..
Jag gillar att se framåt istället, för där finns det andra problem, såna man faktiskt kan påverka och motverka.
Självklart körde jag sydstatsflagga i golfen
Jag är ett stort fan av södern, miljön, folket, attityden och musiken (Crunk, ingen jäkla country)
har bland annat vänner i texas och gästvänligare folk som har roligare tillsammans får man leta efter!
Så jag representerar gärna med en flagga, ohio däremot har jag inte mycket till övers för,
man kan lika gärna bo i sverige med bättre hälsovård och mindre brottslighet då.
Jag håller med dig om att man ska se framåt och inte bry sig om slaveriet osv. och jag har ett antal sydstatsflaggor själv.
men min invändning i detta är ju att med ditt resonemang så kan jag åka runt med NAZI flagga hängandes på bilen, för det var ju också ett antal år sedan, men naturligtvis skulle detta inte vara acceptabelt.
så därmed förstår jag varför många tycker att sydstatsflaggan är stötande och osmaklig.
samtidigt så måste jag spy lite över de som har den i en golf eller liknande, varför ha en sydstatsflagga på en tysk bil? det begriper jag mig inte på alls.
det är ju som att hänga USA flaggan i bakrutan på en volvo 240?
eller att ha union jack på en chevelle? wtf?
jag tycker det är lite skevt...
aja det är ju bara min åsikt, jag hoppas ingen blir alldeles ledsen nu och respekterar att jag tycker såhär.
Fel säger jag, man kan åka runt med sydstatsflagga men inte nazistflagga, varför?
Jo för sydstatsflaggan står icke för slaveri eller KKK, den står för sydstaterna,
att KKK använt flaggan i en massa sammanhang gör inte det flaggan till en symbol för KKK.
Nazistflaggan står för att döda alla andra än arier, det funkar inte,
även om det är i det förgångna så står flaggan för samma sak än idag, man vill ha den värld hitler ville ha.
Jag syftade på att slaveriet var något som hände i staterna som flaggan representerade på 50-talet,
och det borde man skita fullständigt i idag.
Varför är det så konstigt med sydstatsflagga i en golf? Hur många bilar gjordes i texas?
För mig har flaggan inte ett dugg att göra med bilar.. vet inte hur andra lyckas koppla dem två..
Usa-flagga i 240 dock, lite skumt om man tycker usa-bilar är bäst och allt annat är skit,
men jag kan fullständigt få ihop resonemanget att man gillar usa-bilar också, och vill visa det,
eller gillar musiken, och skiter i bilarna.
Sen behöver man ju inte ta så hårt på vad folk gör med sina bilar dem betalat för..