3473
Sök

Bas och Slutsteg..

19 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har kollat på en corrado som jag skall köpa ni i helgen och tänkte då på samma gång köpa lite grymare ljud, lr iaf Bas och Slutsteg till basen.. 6.9or och fram högtalare har jag redan som e bra..

men nu e det så att jag vill bara ha 1 bas som jag skall sänka ner i reserv däcks burken(på grund av att det är smidigt om man behöver packa in saker i bilen).. jag vill att basen skall vara bra till lite snabbare musik, + att jag vill att den ska vara hyfsat grym.. sen så vill jag också ha ett passande slutsteg till den..
behöver dock inge super grejer och har ingen anning om vad detta kommer att kosta, men jag har 4000-5000kr att lägga ut, så nu så skulle det vara snällt med lite förslag..
Senast redigerat av Hohahi (25 april 2006)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 april 2006
Hej, skulle rekommenderar en peerless 10:a SWR lr va de e de heter, finns på ljudia, spelar tiktigt grymt i en sluten låda på runt 20liter, se bara till att ha ett gallar som e tillräckligt stort för att den ska kunna ge fulla utsag, för annars blir det aj aj tongue  Steg kan du ta en 2 kanalare, låg effekt men dyrt brukar vara bra...

19 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
ok, så om jag köper 1 Peerless 269 SWR-830876 på Ljudia.se så borde Classic Series 3360 2ch på totalljud.se räcka för att driva den?

49 Inlägg
25 april 2006
Basen kan jag hålla med om, finns få basar som lirar så gutt för en sån liten peng. fördelen är ju även att du kan köra den i en jävligt liten låda. slutsteget däremot skulle jag kolla begagnat med en gång. för så lite pengar så skulle jag ha satsat på ett monoblock, typ dls d1000
Senast redigerat av Zapper (25 april 2006)

542 Inlägg
25 april 2006
Dls w310b fungerar utmärkt i små slutna lådor. Tänk på att ju mindre låda desto mer effekt på slutsteget och rejält med dämpull i lådan. Med en liten låda kan du dock tappa lite djupbas.

19 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
ok, då får jag ta o skaffa mig ett begangnat slutsteg..

hmm, har kollat runt en del... som ni förstår så är jag amatör på detta med ljud, så jag skulle vilja veta vart man kan får tag på låda till Peerless 269 SWR-830876.. lr om jag skall bygga en själv så hur vet ja hur många liter lådan ska ligga på?..

21 761 Inlägg
25 april 2006
Peerless själva rekommenderar 15 liter sluten till den högtalaren.
www.madisound.com/peerless.html
Senast redigerat av Drönirettab (25 april 2006)

Sök