3588
Sök

Chassi nr. Opel Kadett GSI -88

13 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag håller på att renovera en Kadett GSI -88 och har en donatorbil från -86 (Kadett 1.3 GL) Tänkte använda den karossen och flytta över motor, bromar, framvagn, ja hela kittet till den äldre bilen då den är OTROLIGT mycket fräschare i karossen. Tänkte även flytta över chassi numren som sitter i strålkastar sargen så det inte blir några funderingar vid besiktningen. Finns det fler chassi nummer i bilen och vart sitter dem någonstans isåfall?

MVH

Johan

4 001 Inlägg
31 juli 2009
Bmw_Stenis skrev:
Tjena!

Jag håller på att renovera en Kadett GSI -88 och har en donatorbil från -86 (Kadett 1.3 GL) Tänkte använda den karossen och flytta över motor, bromar, framvagn, ja hela kittet till den äldre bilen då den är OTROLIGT mycket fräschare i karossen. Tänkte även flytta över chassi numren som sitter i strålkastar sargen så det inte blir några funderingar vid besiktningen. Finns det fler chassi nummer i bilen och vart sitter dem någonstans isåfall?

MVH

Johan

du vet att det är förbjudet att göra så?

det sitter minst 2 st chassinr, oftast fler

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

bäst
319 Inlägg
31 juli 2009
jo så får man inte göra.

267 Inlägg
31 juli 2009
varför göra ett chassi nr byte?
flytta över allt på den fina bilen och åk in på bes (ev reg bes) bör gå igenom om du flyttar över allt

1 688 Inlägg
31 juli 2009
Årets pris i dumhet 2009?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

13 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Okej bad idea om chassi nr! Finns det en annan laglig lösning så är den givetvis intressant!

Skulle det kunna gå att regga om bilen om jag flyttar över allt? Trodde inte det gick med tanke på effektökningen från 93hk till 150hk men om det gör det så finns det ju ingen anledning att fiffla med chassi nummer!
Senast redigerat av Bmw_Stenis (1 augusti 2009)

Sök