Det finns hur många vägar som helst att gå.. frågan är ju vad du själv har tänkt dig..
Ska du bygga en bil som ska gå så snabbt som möjligt så spelar det inte så stor roll vad du utgår från, för du kommer ändå behöva bygga om bakvagnen till 4-link eller liknande.
Att föredra är väll lite längre hjulbas, och en stabil motor..
BMW E36 går säkert att hitta nått rasat ex som du river ut allt ur.. bygegr ny bakvagn i med feta slicks å sen leta en motor å låda som passar dina ändamål
Men som flera skriver så BMWs M20B25 motor som sitter i E30 som exempel mellan 87-91, visst de går att få mycekt effekt men dom verkar inte vara så väldigt drifsäkra, de går att byta till billet vippor å pyramid rinagr med mera med mera men de krånglar förr eller senare.
BMWs M50 motorn verkar hålla bättre när den väl tuktas, den sitter i E36 och E34 mellan 91-97? eller nått sånt.
Alla motorer går att få bra fart i
Jag har en polare från Järvsö som plockat 800+ ur en Supra MKIII motorn med original stakar!!! hör och häpta.. de mästa andra är väll iof bytt
Han har inte bilen längre men men den motor sitter i en kolfiber volvo som presterar låga 8or nu...
Finns väll även ett par andra kolfiber volvos som presterar höga 7or med Volvo fyran och 16v topp...
Men nu var de ju så att du hade en budget på 120 papp... vore jag du skulle jag satsa på valfritt chassie, eventuellt leta ett redan påbörjat projekt.
Bygga fyrlink, sen smeta i en fin V8 och automatlåda. Hur du än vrider och vänder på det så är det troligen det billigaste alternativet och de mest drifsäkra.
Det sista jag skulle satsa på er en E30 med original delad bakvagn iaf