3170
Sök

Vrider tänningen men vill endå inte starta, volvo 740

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
hejsan..

Har problemet när jag ska försöka starta min volvo 740  alla lampor lysser och så men när jag vrider  nycklen så händer inget,  vad kan vara fel? kan det vara nån givare som är kass? vilken är det isåfall ? vilken färg? vilken sida höger vänster?

Tackförhand! Mvh

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

2 118 Inlägg
2 augusti 2009
dålig jord, dåligt batteri, dålig startmotor? Går motorn runt ?

D.i.l.l.i.g.a.f

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
NJ_ skrev:
dålig jord, dåligt batteri, dålig startmotor? Går motorn runt ?

har kollat jorden ser fint ut
  batteriet nytt, har inte kollat start motorn än, kan de vara fel på den ? motorn går inte runt bara klickar när man försöker starta den.  så det är ingen givare som e sönder?  eller relä?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

2 118 Inlägg
2 augusti 2009
jag tror på startmotorn då.. rätt vanligt fel på 740 smile

D.i.l.l.i.g.a.f

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
Går det att rulla igång bilen?

Ja det går,

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
glömmde en sak,  när den blir kall så startar den lätt igen när jag vrider nycklen

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
felet sitter säkert i tändningslåset, väldigt vanligt på gamla volvoar. testa ha tändningen på och sätt direktström på starten, går motorn runt då så är de tändningslåset. Lättaste är att bara dra in en tryckknapp då till starten, om du inte vill krångla me o byta tändningslås vill säga

hur menar du?  ha tändningen på och sätt direktström på starten vart ska man dra den från?  inte så kunnig på el hehe smile sry men e inte bra på el o sådant saker smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 517 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
Tubbex skrev:
Smedhult skrev:
felet sitter säkert i tändningslåset, väldigt vanligt på gamla volvoar. testa ha tändningen på och sätt direktström på starten, går motorn runt då så är de tändningslåset. Lättaste är att bara dra in en tryckknapp då till starten, om du inte vill krångla me o byta tändningslås vill säga

hur menar du?  ha tändningen på och sätt direktström på starten vart ska man dra den från?  inte så kunnig på el hehe smile sry men e inte bra på el o sådant saker smile

Aninten en kabel från + på batteriet till tillslaget på starten. Oftast en kabelsko på volvo. (en tunn kabel ska sitta där). Eller så tar du tex en skruvmejsel mellan den grova kabeln på starten och byglar över strömmen till den tunna kabeln (tillslaget)

Aha nu förstog jag.

Tackar för eran svar, så ska försöka i moron o kolla upp det,

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

27 Inlägg
3 augusti 2009
jag hade samma problem med min så jag bytte startmotor och då fungera de finfint.

81 Inlägg
4 augusti 2009
min gjorde likadant och det var solnoiden som var kass, byta startmotor så ska du se att det funkar

1 517 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
oki nu går den klockrent wink  tackar! smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Sök