3422
Sök

Chiptrimma Saab 900 2.0T

strävar efter det omöjliga
70 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Hade tänkt råda fråga "folket" innan jag hör med firmorna, ska nämnligen chippa min Saab 900 2.0t -97, hade tänkt mig ett steg 2.
Har 3" från turbon och sportluft filter och de grundläggande sakerna.
Bilen har tidigare varit med bestyckad med Speedparts steg 2, köpte bilen utan chippet så jag har varken erfarenhet eller uppfattning om hur chippet är eller ska vara..

Någon som har något bra tips eller kanske till och med någon erfarenhet att dela med sig ?

Undrar Niklas wink  big_smile

Brum och pys ! <3 tongue

355 Inlägg
3 augusti 2009
Hej!

Ring runt till de olika firmorna ock skaffa dig en uppfattning hur de är. E nog det enklaste sättet.

Sedan kan man ju kika på vilken va firmorna som ligger när dig. Alltid gott att slippa åka genom hela sverige när det strular.

Kolla även STCS forum, finns nog lite matnyttigt där med. www.stcs.nu

Mvh Jonas

Mvh Jonas

70 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
MrLila skrev:
Hej!

Ring runt till de olika firmorna ock skaffa dig en uppfattning hur de är. E nog det enklaste sättet.

Sedan kan man ju kika på vilken va firmorna som ligger när dig. Alltid gott att slippa åka genom hela sverige när det strular.

Kolla även STCS forum, finns nog lite matnyttigt där med. www.stcs.nu

Mvh Jonas

Jajjamen, ska göra det också.
Bara tänkt kolla om det finns någon som har steg 2 chip i sin 900  och kan dela med sig lite tankar smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 augusti 2009
Nordic uhr säger jag då. E85 med aeroturbo o 630-spridare, går riktigt bra för en billig peng. Kolla våran här på garaget. Bizzan
Lycka till mvh Aerocombi
Senast redigerat av Aerocombi (3 augusti 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Öss
24 Inlägg
3 augusti 2009
Om du har 3'' downpipe så kan du ju lika gärna köpa en steg 3 box så får du 260 hk smile Kostar samma men du får väll minst 20 hk mer smile

2 164 Inlägg
3 augusti 2009
Satsa på en ny IC med för de gör skillnad på varma sommardagar.
Tänk på också att billigast är inte bäst men de finns många bra.

MVH

70 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
ostan skrev:
Om du har 3'' downpipe så kan du ju lika gärna köpa en steg 3 box så får du 260 hk smile Kostar samma men du får väll minst 20 hk mer smile

Orginal koppling och orginal låda har jag, får la slänga på en peng till och byta resten av skiten tongue

157 Inlägg
3 augusti 2009
3' från turbon,då äre väl ett steg 3 som behövs för bäst effekt? Då den oftast är optimerad till just det..
Finns väl tex viggen koppling,bör ju hålla iaf en bra bit. http://www.exd.se/shop/ har en bra IC som passar bolt on.

edit:stavfel
Senast redigerat av Kwek (3 augusti 2009)

355 Inlägg
4 augusti 2009
Kwek skrev:
3' från turbon,då äre väl ett steg 3 som behövs för bäst effekt? Då den oftast är optimerad till just det..
Finns väl tex viggen koppling,bör ju hålla iaf en bra bit. http://www.exd.se/shop/ har en bra IC som passar bolt on.

edit:stavfel

Hej!

265/370 fårn Maptun smile

http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka … istorder=1

Enbart programvara brukar ligga runt 6k-7k kr.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök