4371
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
Joas_86 skrev:
Mäki skrev:
kolvringen_ skrev:

Håller med!

Man är väl nyfiken, skadar ju inte att titta smile

PRECIS big_smile

Kanske är avensjuka för att jag får se ett riktigt RAS ! loltongue

Mvh

Tror åxå på avundsjuka;)  sen hade jag åxå öppnat motorn alltid kul se vad man lyckats med å få lite goa skratt wink

Mvh O.Frankeståhl

50 Inlägg
19 augusti 2009
Lycka till med bilen Alex wink kommer nog förbi ikväll och tar mig en titt på vrålåket big_smile

Joas_86
19 augusti 2009
Trådstartare
s_cehlin skrev:
Haha smile Min gamla bil ju smile Det var jag som sålde den till ddavid tongue Den gick bra när jag hade den, klart man plågade den, vad gör man inte när där är lite kusar under huven tongue Men det är väl ddavid yngsta bror som inte kan köra tongue Men hoppas det löser sig smile Följer med nöje ! MVH Cehlin

Avgassystem såg ut att vara bra byggt ut ! Vad jag kan tro att de var stopp i vevhusventilationen så de blev världens tryck i motorn, sedan om laddtrycket så blir det ännu mera tryck i motorn, de är iaf min uppfattning om raset !

Jo fan audi a4 ser jävligt bra ut !

Mvh

Joas_86
19 augusti 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Joas_86 skrev:
Mäki skrev:

Man är väl nyfiken, skadar ju inte att titta smile

PRECIS big_smile

Kanske är avensjuka för att jag får se ett riktigt RAS ! loltongue

Mvh

Tror åxå på avundsjuka;)  sen hade jag åxå öppnat motorn alltid kul se vad man lyckats med å få lite goa skratt wink

Jaa annars sitter man väl inte gnäller om saker och ting  lol

Snart uppdatering MISSA verkligen inte de ! wink

Mvh

Joas_86
19 augusti 2009
Trådstartare
ddavid skrev:
Lycka till med bilen Alex wink kommer nog förbi ikväll och tar mig en titt på vrålåket big_smile

jaaa kom mer än gärna att kolla big_smile

Jo fan det ska nog fixa sig ska du se, fick på växellådan idag, fick nämligen tvätta den !

Mvh

Joas_86
19 augusti 2009
Trådstartare
Uppdatering 2009-08-19

Tja tjaaa big_smile

Idag har jag plockat ner alla delar på motorn efter som jag måste ha några av delarna till nya motorn ! tongue big_smile

Men inte mest därför heller, jag vela hur det ser ut inne i motorn, och om kolven skulle finnas kvar ? Tyvärr så är kolven bara i en stor klomp :S Hehe ! Inga bilder med det kommer senare på KOLVEN smile

BILDER

Så ser blocket ut iaf ! Fundering på att sälja big_smile tongue
http://forumbilder.se/images/bd9200983447Pd4e5.jpg

Ett till hål ! tongue
http://forumbilder.se/images/609200983904P3626.jpg

! tongue
http://forumbilder.se/images/799200984049Pc59e.jpg

Strot jävla hål i cylinderloppen ! Kolven har vekligen ställ till det verkligen tongue big_smile
http://forumbilder.se/images/7e9200984154P1979.jpg

Ett lite mindre hål också ! big_smile
http://forumbilder.se/images/879200984331P1658.jpg

Sen på slutet av dagen gjorde jag rent växellådan ! Bevdes verkligen big_smile
http://forumbilder.se/images/419200984507Pce5a.jpg

KLART SLUT !

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
HAHA grymt big_smile suttit på spänn å väntat på mer bilder;) hade vart kul om du slängde upp nån typ mer bild på själva ådin innan detta den ser så fin ut hade vart kul se hela big_smile

Mvh O.Frankeståhl

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
19 augusti 2009
det såg inte kul ut.
när jag praoade på Rydbergs ett tag skulle dom byta motor på en a4, med samma problem som du(totalras)
när dom hade bytt motorn, så gick den helt ok, han provade den på vägen kom ca 150m sen var det bara ett långt olje sträng efter och diverse motor delar på vägen, han fick byta motorn en andra gång, stackarn sad
kan det vara ett vanligt fel på detta(skenande laddtryck, kanske?)

hoppas ditt löser sig, lycka till!

Pontiac Firebird 1989.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2009
culan06 skrev:
det såg inte kul ut.
när jag praoade på Rydbergs ett tag skulle dom byta motor på en a4, med samma problem som du(totalras)
när dom hade bytt motorn, så gick den helt ok, han provade den på vägen kom ca 150m sen var det bara ett långt olje sträng efter och diverse motor delar på vägen, han fick byta motorn en andra gång, stackarn sad

Men det ska inte bli så av bara skenande laddtryck heller, för det hade jag i vintras, och bilen går som aldrig förr ändå.

Oljepumpen då? Verkar den okej? Eller är det så att de helt enkelt inte gått runt olja som det ska och staken inte pallade värmen? En teori bara.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 augusti 2009
hahah, va i helvete!! lol

Mensa -09
182 Inlägg
21 augusti 2009
oggy_swe skrev:
HAHA grymt big_smile suttit på spänn å väntat på mer bilder;) hade vart kul om du slängde upp nån typ mer bild på själva ådin innan detta den ser så fin ut hade vart kul se hela big_smile

Du kan kolla in den som den såg ut innan antingen på min sida eller på ddavid. ddavid hade den senast, jag hade bilen innan honom...

Mvh Cehlin

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 augusti 2009
hahaha! Det här är ju helt sjuka bilder XDD
Vafan har han gjort igenteligen? tongue
Ser ju ut som om ngn la en dynamitgubbe i blocket. Det är ju bara hål överallt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
21 augusti 2009
Ska motorn rasa så ska den göra det ordentligt... tongue

Allt för den där jävla hatten!

Joas_86
22 augusti 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
culan06 skrev:
det såg inte kul ut.

Men det ska inte bli så av bara skenande laddtryck heller, för det hade jag i vintras, och bilen går som aldrig förr ändå.

Oljepumpen då? Verkar den okej? Eller är det så att de helt enkelt inte gått runt olja som det ska och staken inte pallade värmen? En teori bara.

Joo jag har faktiskt en TEORI om detta ras.

Vevhusventilationen var det stopp i, alltså inne i oljesumpen sk. Får du stopp i detta system blir det världens tryck i motorn, efter som du också har en turbo motor så blir det ännu mer tryck i motorn, till slut gav ena staken helt upp o de blev världens jävla ras, men Jacob som nu äger bilen erkänner nu att han kanske körde 100 meter med raset börja ! lol HAHA ! Vi bara skrattar så fort vi ser hans motor wink

Han erkänner nu också att de inte gick sakta eller låga varvtal ! yikeswink

Jag vet inte vad trycket ligger på en Audi a4 turbo motor någon som vet. På min S4a ligger det på 5 bar iaf. Men de har väl inte a4or ?

Tänk dig själv hur mkt 5 bar är sedan turbo trycket som kommer sedan stopp i sakerna alltså ! Där har vi felet !!

Mvh

2 788 Inlägg
22 augusti 2009
Fy fan vilket jävla motorras alltså tongue  Känns dock som om du har lite för mkt tid över som plockar isär en motor som är redo för skroten, men tycker man det är kul så wink När åker en ny snurra i bilen då? smile

1 515 Inlägg
22 augusti 2009
Joas_86 skrev:
Mäki skrev:
culan06 skrev:
det såg inte kul ut.

Joo jag har faktiskt en TEORI om detta ras.

Vevhusventilationen var det stopp i, alltså inne i oljesumpen sk. Får du stopp i detta system blir det världens tryck i motorn, efter som du också har en turbo motor så blir det ännu mer tryck i motorn, till slut gav ena staken helt upp o de blev världens jävla ras, men Jacob som nu äger bilen erkänner nu att han kanske körde 100 meter med raset börja ! lol HAHA ! Vi bara skrattar så fort vi ser hans motor wink

Han erkänner nu också att de inte gick sakta eller låga varvtal ! yikeswink

Jag vet inte vad trycket ligger på en Audi a4 turbo motor någon som vet. På min S4a ligger det på 5 bar iaf. Men de har väl inte a4or ?

Tänk dig själv hur mkt 5 bar är sedan turbo trycket som kommer sedan stopp i sakerna alltså ! Där har vi felet !!

Mvh

- HHahahah! nästan som om att han ville att motorn skulle rasa big_smilelol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

505 Inlägg
22 augusti 2009
När du snackar tryck i motorn, är det kompet eller oljetrycket du menar? Annars är jag inte riktigt med i svängarna.
//Mäki

Calibra Turbo 4x4

utbildad klant
2 197 Inlägg
22 augusti 2009
håller med spawner XD

Mvh O.Frankeståhl

Joas_86
23 augusti 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Fy fan vilket jävla motorras alltså tongue  Känns dock som om du har lite för mkt tid över som plockar isär en motor som är redo för skroten, men tycker man det är kul så wink När åker en ny snurra i bilen då? smile

KALLAS FÖR ARBETSLÖS lol sad Så vad gör man ?

Joas_86
23 augusti 2009
Trådstartare
Spawner skrev:
När du snackar tryck i motorn, är det kompet eller oljetrycket du menar? Annars är jag inte riktigt med i svängarna.
//Mäki

Oljetrycket har jag prata om hela tiden !

Mvh

Sök