Joas_86 skrev:
Mäki skrev:
culan06 skrev:
det såg inte kul ut.
när jag praoade på Rydbergs ett tag skulle dom byta motor på en a4, med samma problem som du(totalras)
när dom hade bytt motorn, så gick den helt ok, han provade den på vägen kom ca 150m sen var det bara ett långt olje sträng efter och diverse motor delar på vägen, han fick byta motorn en andra gång, stackarn
kan det vara ett vanligt fel på detta(skenande laddtryck, kanske?)
hoppas ditt löser sig, lycka till!
Men det ska inte bli så av bara skenande laddtryck heller, för det hade jag i vintras, och bilen går som aldrig förr ändå.
Oljepumpen då? Verkar den okej? Eller är det så att de helt enkelt inte gått runt olja som det ska och staken inte pallade värmen? En teori bara.
Joo jag har faktiskt en TEORI om detta ras.
Vevhusventilationen var det stopp i, alltså inne i oljesumpen sk. Får du stopp i detta system blir det världens tryck i motorn, efter som du också har en turbo motor så blir det ännu mer tryck i motorn, till slut gav ena staken helt upp o de blev världens jävla ras, men Jacob som nu äger bilen erkänner nu att han kanske körde 100 meter med raset börja !
HAHA ! Vi bara skrattar så fort vi ser hans motor
Han erkänner nu också att de inte gick sakta eller låga varvtal !
Jag vet inte vad trycket ligger på en Audi a4 turbo motor någon som vet. På min S4a ligger det på 5 bar iaf. Men de har väl inte a4or ?
Tänk dig själv hur mkt 5 bar är sedan turbo trycket som kommer sedan stopp i sakerna alltså ! Där har vi felet !!
Mvh
- HHahahah! nästan som om att han ville att motorn skulle rasa
"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"