3439
Sök

Blir utkastad nu när jag fyller 21 tyvärr:'(

400 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Hej jag har ett problem jag kommer bli utslängd nu när jag fyller 21 den 21 december och jag tar studenten nu till sommaren, och jag vet tyvärr inte vart jag ska ta vägen när dom slänger ut mig vet inte vad jag ska göra kan man få tag på en lägenhet nu som någon betalar år en typ soc,
men när jag var där och fråga då sa dom att föräldrarna har skyldighet till att försörja mig tills jag fyller 21.
jag känner redan nu att jag vill flytta hemifrån efter som det inte funkar så bra för mig hemma.
min biologiska pappa och mamma har skilt sig och jag bor tillsammans med min mamma och min styv pappa,
tyvärr så kan jag inte flytta hem till min biologiska pappa igen då han dog föra åren efter sin födelsedag. han dog den 7 mars,

jag hoppas att jag kan få tips och hjälp utav er här på garaget.org.
vet liksom inte vad jag ska ta mig till,

Mvh Eugene.

Zerox

DFFL
9 020 Inlägg
19 augusti 2009
Bo i bilen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

400 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Bo i bilen.

hehe jo men de kan man ju inte göra

Zerox

DFFL
9 020 Inlägg
19 augusti 2009
Zerox1 skrev:
FireTraXX skrev:
Bo i bilen.

hehe jo men de kan man ju inte göra

Man kan inte kasta ut sina barn heller men det gör din morsa.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sanizz
19 augusti 2009
Beklagar din pappa först och främst, förstår att det inte är lätt.
Vad är det för mamma som slänger ut sin son? om han så är 30?

Står du där helt tom när du fyllt 21 så sälj bilen och flytta in hos en kompis i en liten tid. Pengarna från bilen kan du betala hyra och mat med, räcker väl nån månad i alla fall tills du fått nått jobb. Det är nog vad jag gjort. Lycka till

400 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Sanizz skrev:
Beklagar din pappa först och främst, förstår att det inte är lätt.
Vad är det för mamma som slänger ut sin son? om han så är 30?

Står du där helt tom när du fyllt 21 så sälj bilen och flytta in hos en kompis i en liten tid. Pengarna från bilen kan du betala hyra och mat med, räcker väl nån månad i alla fall tills du fått nått jobb. Det är nog vad jag gjort. Lycka till

min låtsas fars idé
jag har väl inte betet mig så bra heller. ursäkta min stavning

Zerox

Svetsare
3 150 Inlägg
19 augusti 2009
Kan du inte snylta lite på din syrra?  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

GREASEMONKEY
822 Inlägg
19 augusti 2009
Jag vet inte vad du kan tänkas ha gjort men, Socialen kommer försörja dig, även om du bor hemma eller blir utslängd, dock vet jag inte hur det ser ut i dagsläget, men annars, så lär du ha någon släkting eller vän kanske ?? men hade jag en son/dotter och min sambo vill slänga ut han/hon, skulle jag ha valt mitt barn !

Mvh S.Österdahl

4 005 Inlägg
19 augusti 2009
1. Skaffa ett jobb
2. Studera och bo i studentlägenhet
3. Gå till soc

Du är 21 år, du har varit myndig i 3 år, ta ansvar för dig själv!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 augusti 2009
770_EVOLVE skrev:
Jag vet inte vad du kan tänkas ha gjort men, Socialen kommer försörja dig, även om du bor hemma eller blir utslängd, dock vet jag inte hur det ser ut i dagsläget, men annars, så lär du ha någon släkting eller vän kanske ?? men hade jag en son/dotter och min sambo vill slänga ut han/hon, skulle jag ha valt mitt barn !

Slängt ut sambon eller barnet?

400 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
1. Skaffa ett jobb
2. Studera och bo i studentlägenhet
3. Gå till soc

Du är 21 år, du har varit myndig i 3 år, ta ansvar för dig själv!

det är sant får ta och försöka göra det.
du har rätt i det du säger

Zerox

1 827 Inlägg
19 augusti 2009
Dom hade kunnat kasta ut dig redan när du var 18, så var glad att dom tror det är 21.

Men ja... Har du verkligen problem så får du väl gå till soc och sätta dig och förklara att du faktiskt blir hemlös i december.

Annars finns det ju alltid något rum som uthyes eller något i andrahand att hitta på ett halvår... Så söker du CSN också så slipper du snylta på oss andra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 augusti 2009
Börja plugga å få studiebidrag+bostads bidrag för att få tag i en billig studentlägenhet alternativt kontakta SOC och beskriv problemet.

Annars funkar ju tält med vintersovsäck wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Muttley
19 augusti 2009
Eisenhut skrev:
Dom hade kunnat kasta ut dig redan när du var 18, så var glad att dom tror det är 21.

Men ja... Har du verkligen problem så får du väl gå till soc och sätta dig och förklara att du faktiskt blir hemlös i december.

Annars finns det ju alltid något rum som uthyes eller något i andrahand att hitta på ett halvår... Så söker du CSN också så slipper du snylta på oss andra.

de har du nog lite fel i. upp till 20 eller 21 så ska föräldrarna hjälpa till att försörja.

Men jag hade nog tagit lite allvar i de än att sitta på nätet. som att söka jobb som in i helvete och ta vilket som helst om man har en såpass otrolig mamma som bara skiter i en. men nu vet jag inte din familjs bakgrund och jag bryr mig inte heller.

Sleeper
3 084 Inlägg
19 augusti 2009
Själv är man 21 nu och har flyttat 5ggr varav 2ggr till mor och far (pluggade hoppade av inget jobb, sökte annan utbildning pluggade, och nu har man fått jobb 70mil söderut), men nu tror jag att jag har lämnat fågelboet.

Studenten nu till sommaren?, har inte sommaren snart varit?
Söka till skola är nog lite försent nu om det är någon riktig utbildning du vill gå. Mitt tips: Sök jobb/sök på allt! får du på donken,  jobba där samtidigt  som du söker ett annat bättre jobb, du får fan inte vara kräsen. Så skulle jag gjort om jag var du, leva på soc är inge kul om man har lite sparade pengar sen innan, måste man ju göra slut på det först hmm
man får väl inte äga ett skit i princip?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 augusti 2009
tkd_rille skrev:
Eisenhut skrev:

de har du nog lite fel i. upp till 20 eller 21 så ska föräldrarna hjälpa till att försörja.

Men jag hade nog tagit lite allvar i de än att sitta på nätet. som att söka jobb som in i helvete och ta vilket som helst om man har en såpass otrolig mamma som bara skiter i en. men nu vet jag inte din familjs bakgrund och jag bryr mig inte heller.

Det är 18 som gäller... Men det finns en "oskriven" regel att föräldrarna ska försörja en tills man gått klart gymnasiet.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

www.klockren.nu
476 Inlägg
20 augusti 2009
Subw000fer--92 skrev:
Du har ingen snäll kompis som du kan bo hos da?

Håller med, slagga hos nån polare och skaffa ett jobb. Tar kanske lite tid att bygga upp livet men de är väl en bra början, leva på soc låter inte som nåt roligt alternativ. Vilken jävla morsa sen, spelar ingen roll va du gjort så tycker jag de är sjukt att kicka ut dig, eller gå med på att göra de...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

174 Inlägg
20 augusti 2009
äsch du får väll vara glad att du fick stanna tills du fyller 21 iaf.. du värkar ju ha tagit för givet att du ska bo där hela livet med tanke på att du inte har fixat nånting, inte vet vad du ska göra osv. du är säkert skit jobbig hemma så nu får du stå ditt kast. och skaffa ett jobb för fan vill inte att mina skattepengar ska gå till såna som dig

GREASEMONKEY
822 Inlägg
20 augusti 2009
Wanegardh skrev:
770_EVOLVE skrev:

Slänga ut sambon, och sen tror jag föräldrarna har försörjningsplikt så länge man går i skolan, upp till 19års ålder .. jag kan ha fel.

Mvh S.Österdahl

400 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
770_EVOLVE skrev:
Wanegardh skrev:
770_EVOLVE skrev:

Slänga ut sambon, och sen tror jag föräldrarna har försörjningsplikt så länge man går i skolan, upp till 19års ålder .. jag kan ha fel.

upp till 21 sa dom på soc.
men jag tar studenten nu till sommaren 2010 wink
har tyvärr inte haft den bästa skol gången. men jag tackar för alla svaren tråden kan låsas om så vill har fått bra tips och så;)

Zerox

Sök