2300
Sök

Ac försvinner vid fullt gaspådrag + Varför luktar det alkohol när jag startar bilen + ac?

1 639 Inlägg
2 oktober 2009
Crozzfire skrev:
När tar den isåfall 10hk?? En Ac är på eller av, det finns inte olika lägen, och några 10hk tror jag ej, om du har en Micra på 55hk, skulle ju bilen dra dubbelt med bränsle, nivå 4 mekaniker..wow! Skulle inte vara så stolt och skita ned händerna i andras bilar...huvva!

Tråkigt med okunnighet...

Gamla kompressorer är antingen på eller av (tror te.x Saab fortfarande använder dom)

NYA ac-kompressorer är av "variable displacement" typ och de varierar kompressionen efter behov, sitter en sådan i min Golf från 03. Man märker om man har en sådan bränslesparande kompressor genom att den ej slår till och från som en gammal ! Denna sorts kompressor är på hela tiden, och även kondensorfläkten går hela tiden. Dessa kompressorer sparar bränsle och ger högre komfort eftersom det inte blir några "ryck" eftersom de inte slår till och från...

Och det är SANT att en kompressor mycket väl kan stjäla 10HK av effekten.

Det är så jobbigt med "SOFFGENIER" som uttalar sig, trots att det bara är svammel.... roll

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 oktober 2009
mrcelica skrev:
Crozzfire skrev:
När tar den isåfall 10hk?? En Ac är på eller av, det finns inte olika lägen, och några 10hk tror jag ej, om du har en Micra på 55hk, skulle ju bilen dra dubbelt med bränsle, nivå 4 mekaniker..wow! Skulle inte vara så stolt och skita ned händerna i andras bilar...huvva!

Tråkigt med okunnighet...

Gamla kompressorer är antingen på eller av (tror te.x Saab fortfarande använder dom)

NYA ac-kompressorer är av "variable displacement" typ och de varierar kompressionen efter behov, sitter en sådan i min Golf från 03. Man märker om man har en sådan bränslesparande kompressor genom att den ej slår till och från som en gammal ! Denna sorts kompressor är på hela tiden, och även kondensorfläkten går hela tiden. Dessa kompressorer sparar bränsle och ger högre komfort eftersom det inte blir några "ryck" eftersom de inte slår till och från...

Och det är SANT att en kompressor mycket väl kan stjäla 10HK av effekten.

Det är så jobbigt med "SOFFGENIER" som uttalar sig, trots att det bara är svammel.... roll

Skulle vilja ändra SOFFGENIER till "Forumsmekaniker" Som har läst sig till allting men faktiskt tycker att det verkar svårt att byta olja själv.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Bilmekaniker
235 Inlägg
2 oktober 2009
Det är inte från spolarvätskan? smile Men är du osäker så kan volvo säkert kolla så inte trycket sjunker till acn. Vet inte vad de kommer o kosta dock. vissa saab 9-5 acc luktar lite fisk! smile

Sök