Det här kommer bli svårt! Vill verkligen inte göra någon förnärmad genom att säga att ens bil inte är intressant, vilket den mycket väl kan vara, men grundidén med klubben var mer veteranbilsklubb snarare än jap-version av Garaget.
Jag själv är 19 år men tycker ändå att en bil från -89 är relativt ny. Dock skulle jag kunna överväga att tillåta t ex en s12:a med i klubben, även om årsmodellen är betydligt nyare, då den, som sagt, är mycket ovanlig och har en del intressanta finesser som pop-uplysen, turbo osv. Kul modell som kan bli riktigt tuff, enligt mig. Men! Där tycker jag att gränsen bör dras. Ju nyare modell, ju högre krav på raritet, skick och utrustning (turbo, sportmodell mm.)!
Alltså har du t ex en Honda Civic från -85 (standardmodell), så blir det högre krav på gott skick, då den trots allt inte är den absolut mest intressanta bil i världen och inte allt för ovanlig heller (kanske inte så bra exempel, men ni fattar konceptet). T ex en Nissan Micra från -90 kommer inte med, även om skicket är perfekt, då den inte har något som helst Retrostuk och är oerhört vanlig.
För en med nyare och vanligare bilar så finns även Club JDM och möjligtvis klubbar för ert specifika bilmärke eller er modell, där ni troligtvis hittar fler likasinnade. Men har du en -85:a så kan du vara med om fyra månader, då åldergränsen är rullande
Det tycker jag låter logiskt i alla fall.
Tycker ni att det låter rimligt? I så fall gör jag ett nytt kravförslag.