2649
Sök

Hur ställer jag in mitt slutsteg så det låter rätt?

30 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Tjena, har fått igång ljudet i min baslåda nu , men funderar lite kring inställningarna på slutsteget.
Finns följande skruvar: BassBoost, Level,  Hz
hur ska dom ställas för bästa resultat?  mest Hz jag funderar kring
Basen är en Hertz HX300D tillsammans med en slitsportad låda i en volvo s60 och slutsteget är ett Impact Stealth D.
Tacksam för svar smile

782 Inlägg
13 september 2009
bassboost ska va lågt skruvat.
Level ska stå ungefär i mitten och skruvas upp om du vill mer bas alt skruvas ner om du vill ha mindre bas i förhållande till dom andra högtalarna.
Hz ska oftast stå någonstans mellan 60-90hz och finns det hp el lp så väljer du lp

Random Hero
4 047 Inlägg
13 september 2009
patrik79 skrev:
bassboost ska va lågt skruvat.
Level ska stå ungefär i mitten och skruvas upp om du vill mer bas alt skruvas ner om du vill ha mindre bas i förhållande till dom andra högtalarna.
Hz ska oftast stå någonstans mellan 60-90hz och finns det hp el lp så väljer du lp

här har du en du inte ska lyssna på iaf, gainen ska ställas in i förhållande till vad HU:n ger ut

Dog food lid. Backwards

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 september 2009
och skruva ner allt med bost att göra.. ställ steget kring 60-80  beroende hur lågt  dina andra högtalare går  sen  så lyssnar du dig fram  och ställer gainen så du får de att låta  som du vill komihåg å nolla all bas på stereon

30 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
okej

165 Inlägg
14 september 2009
Här har du bra förklarningar. Testa dig fram med inställningarna.

Sök