3303
Sök

Volvo 855 t5 utan gnista

32 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
har en 855 som va väldigt svår startad några veckor sen flyttade jag den 50 meter och sen när jag skulle åka ville den inte starta igen den finns ingen gnista alls har bytt det mästa som går att byta. väldigt tacksam för lite förslag om vad det kan vara:)

8 250 Inlägg
14 september 2009
Grundtändlägesgivare, kampositionsgivare eller huvudrelä (dock brukar reläet krångla mest när motorn är varm pga placeringen)

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Felkoder? Årsmodel? Kamaxellägesgivare på 1a veven "bakom fördelarlock om du står framför bilen", kanske den!   Namnet e ja osäker på! wink
Senast redigerat av Peran (14 september 2009)

32 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Grundtändlägesgivare, kampositionsgivare eller huvudrelä (dock brukar reläet krångla mest när motorn är varm pga placeringen)

det kvittade liksom om den va varm eller kall den va lika svårstartad i viket fall fick köra en bra stund innan den gick i gång men konstigt att det bara blev när jag flyttade på bilden o sen skulle ja starta igen då ville den inte alls

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Ingen gnista från spolen? Svårt o se om du kollar sj!

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Pröva med den bakom fördelarlocket, varit med om de, dock med felkod! Fråga Marlboroman, han e frälst! wink

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Kollat upp alla jordningar o sånt?

32 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Peran skrev:
Kollat upp alla jordningar o sånt?

javisst har även testat att jorda på andra ställen med massa grejer o så men har kollat alla kablar och dom ser hela o fina ut jag blir tokig om jag ska leta mer:P

205 Inlägg
15 mars 2010
heeej har samma fel på min har du fått igång din ????

Sök