är så här man låser en diff ??? sj vet jjag ite hur man gör men pappa vet efterssom han brukade göra det på sina bilar, han brukade säga tt man svetsar ihop 2kugghjul men jag har alldrig fattata vilka ^^
Självklart kommer det bli roligt i sommar Se till att S2:an är klar lagom till säsongen Kämpa på med projektet.
//CarpeDiem
hehe, men kommer du ner till nån MoM träff då själv? om allt går som det ska och motorn faktiskt startar så ser jag till att ha passagerar stolen ledig en av träffarna iaf
FÖRÖVRIGT: Fyfan vad skönt, har hittat ett garage nu, som ligger nära hem också, känns skönt, så i månadsskiftet flyttar jag in där, ska rensa lite i motorrummet och dra soppasystemet så fort jag flyttat in
På tok för klent svetsat!!!! Du måste bränna ihop hela innehållet, finns många det brustit för när dom haft för klent svetsat. Det bryter enormt mycket i den där diffen när man svänger tvärt.
På tok för klent svetsat!!!! Du måste bränna ihop hela innehållet, finns många det brustit för när dom haft för klent svetsat. Det bryter enormt mycket i den där diffen när man svänger tvärt.
Detta ska nog gå bra, vet fler som svetsat likadant som det har funkat bra för, du får tänka på att den är svetsad likadant i varje öppning och bränd långt ner, det kommer hålla bra.
Ska bli spännande att följa slutfasen av motorbygget och se resultatet.
Tackar, hoppas allt funkar som det ska sen bara kommer tagga upp naglarna upp till nagelbanden av nervositet när det är dags för uppstart
------------------------
Lite små trögt nu iallafall, spridarna får jag inte förens om 2 veckor, men pump/regulator/filter skickas på måndag iaf så jag har väll det till mitten/slutet på veckan. men ska hinnas med att flytta till nya garaget också så blir nog inte mycket skruva förens slutet på veckan ändå.
Blir lite ändring i soppa systemet också, ska inhandla en fuelcell och riva ut original tanken. får då också dubbla AN8 från tanken för framtiden så blir det AN8 hela vägen i bränslesystemet.