3362
Sök

Tjejer och garaget.org

4 005 Inlägg
13 oktober 2009
ItsAmanda skrev:
linuslinje skrev:
Känns som om denna fråga är uppe en gång i månaden i en ny tråd hela tiden? Med skillnaden att det är nytt folk.

1. Visar man upp sina bröst på ett bilcommunity så är det för att visa dem.
2. Bli inte sur om man tittar då.

Att sätta högre poäng på en ful bil bara för att det är en snygg ägare vet jag inte varför man ska göra. Vad vinner man på detta?

För en gångs skull håller jag med dig big_smile

Brukar du inte det? smile

RBejbi
13 oktober 2009
Att vara tjej å bilintresserad är inte alltid så himla positivt heller, inte när grabbar frågar om man vill bli plåtad med både det ena å andra, å att få frågor om vad man har för storlek osv.. neutral

Sen att många (!!) automatiskt räknar med att det är pojkvännens bil lr till å med nåt som far min har köpt till mig..
Plus att många tror att man är helt körd i huvudet bara för att man är tjej å kanske springer omkring i klackar nån gång ibland.. Å det är då inte enbart här på garaget utan kan vara så på väldigt många ställen.. Verkstadsfolk, bilförsäljare och bilägare.. Sisådär kul.. hmm

Men visst, det finns bra grejjer med å va tjej oxå.. smile Det finns många trevliga å kunniga människor där ute som inte har förutfattade meningar, å som gärna ställer upp om man har en fråga lr två.. smile Å i det stora hela så gillar jag att vara tjej å bilintresserad här på garaget.org.. smile

508 Inlägg
14 oktober 2009
RBejbi skrev:
Att vara tjej å bilintresserad är inte alltid så himla positivt heller, inte när grabbar frågar om man vill bli plåtad med både det ena å andra, å att få frågor om vad man har för storlek osv.. neutral

Sen att många (!!) automatiskt räknar med att det är pojkvännens bil lr till å med nåt som far min har köpt till mig..
Plus att många tror att man är helt körd i huvudet bara för att man är tjej å kanske springer omkring i klackar nån gång ibland.. Å det är då inte enbart här på garaget utan kan vara så på väldigt många ställen.. Verkstadsfolk, bilförsäljare och bilägare.. Sisådär kul.. hmm

Men visst, det finns bra grejjer med å va tjej oxå.. smile Det finns många trevliga å kunniga människor där ute som inte har förutfattade meningar, å som gärna ställer upp om man har en fråga lr två.. smile Å i det stora hela så gillar jag att vara tjej å bilintresserad här på garaget.org.. smile

Kan ju hålla med dig till viss del, men d är ju bara ta d med en nypa salt.
Kommer ihåg när jag hade min rosa bil och hade beställt ett luftfilter till den på mekonomen. På den tiden va man ju stammis där och så va d en ny kille i kassan som fråga mig om jag visste hur man gjorde, a jag snurra ju bara i mitt långa blonda hår o sucka till och sa med bimbo röst "vadå, d är väl bara lägga den under huven" dom andra på mekonomen skratta ju som faaan eftersom dom kände mig. Han i kassan skämdes ju något. Men d där med att folk tror att ens kille/pappa gjort bilen till en är ju jäkligt irriterande, men d är ju oxå bara skaka på huvudet. Så visst finns d för o nackdelar, men orka bry sig wink
Vill tjejerna visa upp sig, låt dom göra d. ORKA BRY SIG!

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
14 oktober 2009
Garaget är ett av få ställen där jag som tjej med bildilla deluxe har blivit accepterad för vad jag gillar och även fått svar på mina ev frågor och funderingar och jag har inte lagt ut några oklädda eller ens bikinibilder...av mig själv...finns någon bild av den ena hunden.

Det är inte riktigt så lätt att bli accepterad för sitt bilintresse ute i det verkliga livet...har mött många fördomar och elaka kommentarer både över mina bilar och mig själv från tjejer och killar... men inget slår känslan av att slå dom på fingrarna och visa att man kan och vill.

Så jag säger bara TACK GARAGET ni är underbara big_smile

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

RBejbi
14 oktober 2009
RacingBunny skrev:
Kan ju hålla med dig till viss del, men d är ju bara ta d med en nypa salt.
Kommer ihåg när jag hade min rosa bil och hade beställt ett luftfilter till den på mekonomen. På den tiden va man ju stammis där och så va d en ny kille i kassan som fråga mig om jag visste hur man gjorde, a jag snurra ju bara i mitt långa blonda hår o sucka till och sa med bimbo röst "vadå, d är väl bara lägga den under huven" dom andra på mekonomen skratta ju som faaan eftersom dom kände mig. Han i kassan skämdes ju något. Men d där med att folk tror att ens kille/pappa gjort bilen till en är ju jäkligt irriterande, men d är ju oxå bara skaka på huvudet. Så visst finns d för o nackdelar, men orka bry sig wink
Vill tjejerna visa upp sig, låt dom göra d. ORKA BRY SIG!

Hahaha.. Det finns ju folk som sagt.. wink

Nee, man slutar ju bry sig efter ett tag å som sagt det finna riktigt många goa grabbar där ute som inte tar för givet att man är heeelt korkad bara för att man har klackar på sig.. smile

Jag bråkar dock lite med ett bolag nu då deras lackjobb på min bil är riktigt dåligt gjort.. Å jag tänker inte acceptera det.. Inte ens som tjej.. wink Det räcker med att jag har mer skador på bilen nu än innan jag lämnade in han.. *suck*

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
14 oktober 2009
ItsAmanda skrev:
Så du tycker alltså, på fullt allvar, att jag som tjej (som inte äger någon bil) inte har något att göra på Garaget.se? Har jag ingen rätt att vara medlem här, trots bilintresse, pågrund av mitt kön och att jag ännu inte äger någon bil? Tycker du likadant om de killar som är medlemar här och inte är bilägare?

garaget.org är detta... wink

I övrigt, jävla snack om vilka som bör eller inte bör få vara medlemmar på sidan. Tjejer med bilder på sig själva, folk utan bil, folk utan körkort, folk med orginalbil...
Jävla hitlerfasoner att folk vill sitta och bestämma vilka som får eller inte får vara med? DAGLIG diskussion om ämnet så länge jag varit medlem. Förstår inte att skvatt, för jag störs inte av varken tjejer med brösten upptryckta i kameran, folk utan bil eller körkort, att nån stackare vill lägga upp sin halvrisiga gamla saab i orginalskick. Störs inte av att vissa inte tror att jag kan ett skit om bilar heller, eller att vissa tycker min bil är ful. Eller att jag inte gjort ngt själv på bilen. Störs inte av att vissa röstar 1or på min bil för att jag står för min åsikt. Det gör mig INGENTING.

Störs inte av det, märker inte av det... Är det ngt fel på mig eftersom att alla andra klagar?

/ichi

Roos
14 oktober 2009
ichibon skrev:
garaget.org är detta... wink

I övrigt, jävla snack om vilka som bör eller inte bör få vara medlemmar på sidan. Tjejer med bilder på sig själva, folk utan bil, folk utan körkort, folk med orginalbil...
Jävla hitlerfasoner att folk vill sitta och bestämma vilka som får eller inte får vara med? DAGLIG diskussion om ämnet så länge jag varit medlem. Förstår inte att skvatt, för jag störs inte av varken tjejer med brösten upptryckta i kameran, folk utan bil eller körkort, att nån stackare vill lägga upp sin halvrisiga gamla saab i orginalskick. Störs inte av att vissa inte tror att jag kan ett skit om bilar heller, eller att vissa tycker min bil är ful. Eller att jag inte gjort ngt själv på bilen. Störs inte av att vissa röstar 1or på min bil för att jag står för min åsikt. Det gör mig INGENTING.

Störs inte av det, märker inte av det... Är det ngt fel på mig eftersom att alla andra klagar?

Folks negativitet ska inte röra en i ryggen wink Isåfall är vi två som det är fel på.

4 005 Inlägg
15 oktober 2009
Kan inte moderator döpa om tråden till "tråden där alla tjejer kan lufta ur sin frustration" ?

smile

Sen kan man väl diskutera vad som är korrekt eller inte, på hur man ska anpassa sitt talesätt till någon.

exempel: Om 95% av tjejer är hmm, "mindre erfarna inom motorteknik", är det då så konstigt att man anpassar sitt talesätt och attityd till de resterande 5%, som i sin tur är experter?

Fan vad luddig diskussion.

obs, siffrorna är tagna från luften för att ge ett extremt exempel.

Ljudbyggare
170 Inlägg
15 oktober 2009
linuslinje skrev:
Kan inte moderator döpa om tråden till "tråden där alla tjejer kan lufta ur sin frustration" ?

smile

Sen kan man väl diskutera vad som är korrekt eller inte, på hur man ska anpassa sitt talesätt till någon.

exempel: Om 95% av tjejer är hmm, "mindre erfarna inom motorteknik", är det då så konstigt att man anpassar sitt talesätt och attityd till de resterande 5%, som i sin tur är experter?

Fan vad luddig diskussion.

obs, siffrorna är tagna från luften för att ge ett extremt exempel.

Ja, tror vi spårat av lite här. Poängen var att en snubbe vart galen på att somliga snubbar röstar med "pellefjongen" och tog ut det på det motsatta könet. jag tvivlar inte alls på att här är många tjejer som kan mer än vad jag kan. I sin tur kan jag mer än någon annan. Men till en viss del kan jag också störa mig på att -->SOMLIGA!!!!<-- tjejer "röstfiskar" med sina kroppar. Men och andra sidan. Killar kan ju också göra det. Bara ingen som vågar. Så därför bekommer det inte mig. Hela grund argumentet är löjligt... Något för knappnytt kanske? big_smile Han kan nog fixa in gudrun schyman på ett hörn i den monologen hahaha

hej vad gör du?
416 Inlägg
31 oktober 2009
kourosh skrev:
asså denna sida måste va bästa sidan en tjej kan vara medlem i. hur de än ser ut så får de hur mö uppmärksamhet som helst. grymt tjejer big_smile

är ägaren en tjej så ser man att bilen har haft 20 000 besökare och nästan alla har röstat, och röstat 4-5or. big_smile

helt orginal golf 3 med rostiga skärm kanter, plåtfälgar men visningsbild: en het tjej och namn: (tjejnamn)  och vad har hon för betyg : 4 nånting hahaha

grym sida för tjejer, vill fan byta användarnamn till typisk tjejnamn sara och ha kort på tjejen eller nåt o guud vad bra betyg man hade fått då istället för alla 2or och 3or man får från avundsjuka killar big_smile

vad tycker ni ? håller ni med mig eller är  jag heeelt borta?big_smile

stämmer till 110% ! Denna sida handlar mest om nått inom fordonskategorin. inte någon jävla bilddagboken som tjejer lägger upp bilder på ! suck säger jag.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

Honda Performance Club
236 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
satan va tjejer blir upprörda. jag har absolut inte sagt att tjejer inte får vara medlem eller nåt liknande. jag bara störde mig på att killar som inte har fått nåt på flera månader röstar 5or på era bilar som ni själva inte skulle rösta 2a på och tror att de ska få ligga med er för det. (jag syftar inte på er tjejer med grymma bilar)

det där med att vi killar inte tycker om tjejer som gillar bilar är rena skämtet, finns inget hetare än en snygg brud som kör grym bil eller är bilintresserad. helt underbart att alltfler brudar gillar bilar, annars är bilhobbyn homo hobby. fan bara killar runt omkring en. det är ju inte kul direkt....

jag hade glömt bort tråden, det är därför jag är så jävla efter med att svara big_smile hihi sorry
och så tyckte jag att det var dags att uppdatera lite också big_smile

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Lastbilschaffis
811 Inlägg
21 april 2010
kul tråd *flinar*  som alla de andra man sett tjejer & gorg

mycket som skrivs här & andra trådar stämmer ju smile  mans dominerat ställe.. tjejer lägger upp bild på sig... heta killar på gröten hoppas på ragg & skriver fint & röstar högt smile

sååå egentligen många tjejer får ju sina röster pga av att alla killar röstar med petternicklasen *garvar*

finns ju många tjejer här som inte har så imponerande bilar eller har fatkiskt imponerande bilar & nån kille som har lika snygg eller snyggare har ju inte lika många röster för han saknar boobs & annat smile
kan rada upp ett par exempel på tjejer som har höga poäng på sin bil & då är de inte mkt mer märkvärdigare än andra bilar som finns här....

& jag vägrar låta min bil plåtas med nån tjej, förstår inte vitsen med att ha nån brud krälandes över sin bil & förstöra lacken när den ska fotas tongue ja vill se bilen inte bruden...  vill ja se tjejer ja då kan man lika gärna kolla på andra communitys eller porrisdor tongue big_smilelol

ska min bil ha höga poäng så ska det va för bilen e snygg eller grym & inte nån förbaskad brud som ska fläka ut sig över den & visa boobsen eller svanka & trycka ut rumpan tongue

*word*  det var min tanke smile

get on with it & live with it,  så är det på garaget smile & sluta lägg upp trådar om tjejer & garaget! tongue & nej jag är inte homo eller något tongue
Senast redigerat av kaxxen (21 april 2010)

138 Inlägg
21 april 2010
Haha trådskaparen har ju faktiskt lite rätt med det han har skrivit wink

415 Inlägg
21 april 2010
Roos skrev:
Äsch vad spelar de för roll, var trevliga och visa att "vi" inte är någe objekt istället så kan man prata med killar utan att de behöver antyda något sexuellt eller dylikt. Killar gillar att se på tjejer - tjejer gillar att se på killar. Så är det överallt. Inge konstigt med det.

Exakt...och eftersom denna sida har till 95% kill medlemmar så nog fan blir dem lite extra intresserade när det är en flicka på avataren! smile Därav det ökade besökar antalet!
Inge konstigt med det...

Men visst är det komiskt att en bil(tjejägd) kan ha 4 i medelbetyg när det är en gammal org 90-talare, kanske finns rosa tärningar i den...DET bevisar vad killar tänker med!lol

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Lastbilschaffis
811 Inlägg
21 april 2010
& ovanstående skribents supra får många röster pga av henne & namnet & bilderna men hey det lockar ju alla killarna tongue  medans andra som kanske har snyggare eller roligare inte har lika mkt för ägaren heter erik eller något *flinar*

eller en viss tjej med monster fullt kit på sin s60 låg högt upp medans killarna med samma bodykit knappt fick röster. måste ju säga att det herrejösses kitet på volvon var & är GROTESKT fult smile

415 Inlägg
21 april 2010
kaxxen skrev:
& ovanstående skribents supra får många röster pga av henne & namnet & bilderna men hey det lockar ju alla killarna tongue  medans andra som kanske har snyggare eller roligare inte har lika mkt för ägaren heter erik eller något *flinar*

eller en viss tjej med monster fullt kit på sin s60 låg högt upp medans killarna med samma bodykit knappt fick röster. måste ju säga att det herrejösses kitet på volvon var & är GROTESKT fult smile

Vet inte direkt om det är så många som har snyggare el roligare bilar än min supra!tongue
Klart det finns men det finns något som heter praktisk marknadsföring!

Syns man inte så finns man inte!
Försöker själv åka på så många utställningar som möjligt samt försöker tävla med bilen på bana så mkt som möjligt...och vips så får man respons!big_smile

När man dessutom lägger ner hela sin själ och förvandlar en helt org bil till något så långt från det...ja då får man kanske oxå lite fler plus poäng!

Finns mängder av folk som köper fina stylade bilar och knappt gör ett skit själva, inget fel i det men tycker lite att även om man har en "ful" bil så kanske man kan få bedömning efter hur VÄL arbetet är utfört!

Smaken e som baken dock.
Visst är det en fördel att vara tjej när det gäller att få uppmärksamhet på en bilsida som garaget.org med sina 95 % kill medlemmar, men jag tror att skulle ni killar hänga på en häst sida och visa upp er pålle så nog fan skulle ni bli överrösta, verkligen, överrösta med kommentarer och få massiv uppmärksamhet!

Tror inte många tjejer skulle sitta och gråta över all uppmärksamhet killarnas hästar fick!wink

Work hard, Play harder!

1 534 Inlägg
21 april 2010
heta brudar och bilar går hand i hand, fan sluta gnäll cool

Lastbilschaffis
811 Inlägg
21 april 2010
SupraJEZZICA skrev:
kaxxen skrev:

Vet inte direkt om det är så många som har snyggare el roligare bilar än min supra!tongue

Försöker själv åka på så många utställningar som möjligt samt försöker tävla med bilen på bana så mkt som möjligt...och vips så får man respons!big_smile

När man dessutom lägger ner hela sin själ och förvandlar en helt org bil till något så långt från det...ja då får man kanske oxå lite fler plus poäng!

Finns mängder av folk som köper fina stylade bilar och knappt gör ett skit själva, inget fel i det men tycker lite att även om man har en "ful" bil så kanske man kan få bedömning efter hur VÄL arbetet är utfört!

Smaken e som baken dock.
Visst är det en fördel att vara tjej när det gäller att få uppmärksamhet på en bilsida som garaget.org med sina 95 % kill medlemmar, men jag tror att skulle ni killar hänga på en häst sida och visa upp er pålle så nog fan skulle ni bli överrösta, verkligen, överrösta med kommentarer och få massiv uppmärksamhet!

Tror inte många tjejer skulle sitta och gråta över all uppmärksamhet killarnas hästar fick!wink

så är det bara smile det stämmer som du säger, jag bryr mig inte så mkt. jag kör mitt race med bilen & så får det va.

men på gorg räcker det med bild  & se bra ut som du gör & lite boobs wink (killar e killar helt enkelt) fast nu är ju inte den supran så speciell i mitt tycke tongue bpu & lite grejjer på den då det finns värre monster med mer tid nerplöjt & mer pengar nerplöjt, hade en kille ägt den hade den inte uppmärksammats så mycket även om han gjort likadant här på gorg & tävlat smile det ska till nåt mer extremt för att den ska synas om man är kille smile   förresten va inte GTR'm du köpte färdig från början & gick rätt upp i betygs toppen wink *flinar*

Tjejer har det lättare på gorg smile  tjejer lockar killar företag använder tjejer.. killarna lockas jo va blir tjejerna då jo ett objekt för marknadsföring för att locka till sig killar tongue för att köpa deras produkter eller få reklam smile  så är det bara. ja gnäller inte smile luftar bara mina tankar.

ska ja gnälla så gnäller ja på att detta land är för volvo nördigt & volvo bilar som borde skrotas syns mer tongue  end of whine

415 Inlägg
21 april 2010
kaxxen skrev:
SupraJEZZICA skrev:
kaxxen skrev:

Smaken e som baken dock.

så är det bara smile det stämmer som du säger, jag bryr mig inte så mkt. jag kör mitt race med bilen & så får det va.

men på gorg räcker det med bild  & se bra ut som du gör & lite boobs wink (killar e killar helt enkelt) fast nu är ju inte den supran så speciell i mitt tycke tongue bpu & lite grejjer på den då det finns värre monster med mer tid nerplöjt & mer pengar nerplöjt, hade en kille ägt den hade den inte uppmärksammats så mycket även om han gjort likadant här på gorg & tävlat smile det ska till nåt mer extremt för att den ska synas om man är kille smile   förresten va inte GTR'm du köpte färdig från början & gick rätt upp i betygs toppen wink *flinar*

Tjejer har det lättare på gorg smile  tjejer lockar killar företag använder tjejer.. killarna lockas jo va blir tjejerna då jo ett objekt för marknadsföring för att locka till sig killar tongue för att köpa deras produkter eller få reklam smile  så är det bara. ja gnäller inte smile luftar bara mina tankar.

ska ja gnälla så gnäller ja på att detta land är för volvo nördigt & volvo bilar som borde skrotas syns mer tongue  end of whine

Ok då får jag väl berätta för kaxxen här då att det finns säkert 100 detalj saker som skiljer just min bil från andra vanliga BPU bilar!
smile
Har kvitton på allt och hittills är det nerplöjt ca 157.000kr på 1 år i den både utseende mässigt samt motormässigt!
Det handlar om detaljer när man vill bygga något unikt med supror då dem är så vanliga nuförtiden!

Finns absolut mer monster än min supra, det finns MASSOR av singelkit, det som gör min speciell är att den är sammanplockad så att den ska leverera ca 500hk!
En vanlig BPU levererar ca 400 om det är en jap spec(jag har en sådan) och en euro spec levererar 450!
Detaljer så som speciell årsmodell på min supra, smakfullt inredd(inte sönderlackat), väl inpassat kjolpaket osv!

Inte vet jag, men visst jag får väl fler folk som kommer till min sida och röstar på just min bil!big_smile

Ang sky så var den inte alls "färdig" som du säger!
Oj, vad det har byggts på den bilen...smile
Och den gick upp i betyg toppen just pga att den VAR fet med 520 hk!big_smile
Med att det just var en speciell modell, GTR givetvis men även Vspec II, finns inte många, så betingar även den mer värde än andra vanliga Sky! Se Presmoes, lika modell och högre betyg än min!
Thats it!

Alla får lufta sina tankar, det är det forum är till för, kul med disk osv, men innan du ger dig på tjejen med supran som inte är märkvärdig el tjejen med det asfula kittet på sin s60 så borde du kolla upp fakta först!
Jag hoppas jag får mina poäng på supran just för att den är lite av "one of a kind"!
Återigen, det är detaljerna som gör det!

Dessutom, eftersom killarna söker sig mer till tjejernas sidor, av ren nyfikenhet tror jag, så röstar dem oftare vilket ger högre betyg då dem andra likvärdigt snygga killägda bilarna hamnar i skymundan!

Inget att haka upp sig på!
Men visst kan även jag reagera på när en helt vanlig  org audi el golf har medelbetyg på 4 och så ser man att det är en tjej som äger den!
Då drar man slutsatser, absolut!
Senast redigerat av SupraJEZZICA (21 april 2010)

Work hard, Play harder!

116 Inlägg
21 april 2010
Bytte visningsbild till en bild på en tjej, men tycker inte att det är mer som kommenterar för det. sad

Sök