3002
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 541 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
2 100 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
Mackan82 skrev:
Fan så bra det blir, ja vet...jag börjar bli tjatig wink, men ditt bygge/renovering är så genomtänk och nogrannt genomfört att ja nästan fäller en tår av lycka när jag vecka efter vecka läser om din fina 855:a! smile.
Keep up the good work!

Haha, tackar så mycket Mackan wink

D_Svensson skrev:
Men helvete va du jobbar pojk big_smile fan va bra de bli big_smile ska ta tag i mitt 240 projekt snart jag  å men man må ju orka å :p

Vila får man göra i graven wink Haha, jo det kan vara lite trögt att komma igång men det släpper rätt snart wink

j0hannesson skrev:
Vackra bilder big_smile

Tack wink

4-stroke skrev:
ska du inte ha träinredningen? smile

Jodå. Har eventuellt en T-5R instrumentbräda komp med inlägg och allt för bra pris..

villon skrev:
4-stroke skrev:
ska du inte ha träinredningen? smile

Och r-ratt och knopp? och handbromshandtag smile

Det beror på. Allt hänger på ratten egentligen. Skaffar jag en ratt från 855R som är grå nertill måste jag ju ha matchande handbromshandtag och knopp i grått. Skaffar jag däremot en T-5R ratt måste jag ha träknoppen så det matchar lite snyggt. Handbromshandtaget är original svart på T-5R.

Desperado skrev:
Mor åt gröt Far åt Hel**te va grymt de blir!!

Tackar!! big_smile

Nn1ck3 skrev:
Jag vill absolut vara med den dagen du ska besikta den, vill se gubbarna göra i byxan av detta resultatet wink

Hahah wink Hade ju varit skoj att ha en gopro eller något monterat under när dem går igenom bilen wink

Tja!

9 Inlägg
8 juni 2012
Herregud!, Var kan jag boka ett takbyte hos dig? big_smile Och ja, Snälla kan du filma när den går igenom bes! smile

2 100 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
4DD3 skrev:
Herregud!, Var kan jag boka ett takbyte hos dig? big_smile Och ja, Snälla kan du filma när den går igenom bes! smile

Äsch, du har ju guide här i projekttråden nu big_smile Bara att köra på! wink Hade gärna gjort det, men har inget att filma med direkt.. sad

Tja!

478 Inlägg
8 juni 2012
Dennis_999 skrev:
4DD3 skrev:

Äsch, du har ju guide här i projekttråden nu big_smile Bara att köra på! wink Hade gärna gjort det, men har inget att filma med direkt.. sad

Filma med en mobilkamera eller en digital kamera kan du nog låna av någon tycker jag big_smile För folket vill se vad dom säger ju smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

2 100 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
OTAKU skrev:
Dennis_999 skrev:
4DD3 skrev:

Filma med en mobilkamera eller en digital kamera kan du nog låna av någon tycker jag big_smile För folket vill se vad dom säger ju smile

Jo det är ju sant. Får se vad jag hittar på... wink

Tja!

2 100 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Igår tog jag studenten, så det vart inte mycket byggande. Men idag började jag slipa på dörrarna. En är klar, håller på med höger framdörr just nu...

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/f7c5354f.jpg

Tja!

347 Inlägg
9 juni 2012
Grattis till studenten smile, bygget är lika imponerande som vanligt när man kikar in wink
//Skölda

M.J
120 Inlägg
9 juni 2012
Håller med i föregående talare! smile Grattis till studenten med! smile

Självlärd
3 083 Inlägg
9 juni 2012
Grattis till studenten smile. Och lycka till med fortsättningen av bygget

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

161 Inlägg
9 juni 2012
Grattis till studenten! Tog också studenten igår så man är lite mör idag wink

1 212 Inlägg
9 juni 2012
grattis!!! verkligheten kommer att bli lätt framöver för dig.... med allt du företar dig och jobb erbjudanden:)smile

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Godsägare
264 Inlägg
9 juni 2012
Helt klart ett stort grattis till studenten. håller helt med föregående talare angående jobb o dylikt! behövs fler som du!big_smile

MVH

-=Mr SLIR=-

MolnbyPerformance
365 Inlägg
10 juni 2012
Grattis till studenten big_smile tog oxå igår ska bli riktigt gött me jobb nu smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 juni 2012
Du ligger i bra må jag säga även grymt duktigt för din ålder!

766 Inlägg
10 juni 2012
skapligt jobb du lagt ner! du räddade en 855 från att bli en fjortisraggarbil med tunna på taket:)

2 100 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Skolda skrev:
Grattis till studenten smile, bygget är lika imponerande som vanligt när man kikar in wink
//Skölda

Tack så mycket! smile

Mackan82 skrev:
Håller med i föregående talare! smile Grattis till studenten med! smile

Tackar tackar!

Volvo142_73a skrev:
Grattis till studenten smile. Och lycka till med fortsättningen av bygget

Tackar!

niclasm skrev:
Grattis till studenten! Tog också studenten igår så man är lite mör idag wink

Tack wink Grattis på dig själv då wink Haha förstår det wink

kenth66 skrev:
grattis!!! verkligheten kommer att bli lätt framöver för dig.... med allt du företar dig och jobb erbjudanden:)smile

Tack! Hehe jo man får hoppas på det smile

Mobilsvar skrev:
Helt klart ett stort grattis till studenten. håller helt med föregående talare angående jobb o dylikt! behövs fler som du!big_smile

MVH

Tackar så mycket!! Skoj att höra smile

ADiKO skrev:
Grattis till studenten big_smile tog oxå igår ska bli riktigt gött me jobb nu smile

Tack! Ja grattis på dig med då wink Gick du på Vallentunagymnasiet?

Extrazz skrev:
Du ligger i bra må jag säga även grymt duktigt för din ålder!

Tack så mycket! Jo man försöker wink

cpu1337 skrev:
skapligt jobb du lagt ner! du räddade en 855 från att bli en fjortisraggarbil med tunna på taket:)

Haha, den var nog inte ens värd det när jag hämtade den wink

Tja!

MolnbyPerformance
365 Inlägg
10 juni 2012
Dennis_999 skrev:
ADiKO skrev:

Tack! Ja grattis på dig med då wink Gick du på Vallentunagymnasiet?

Jajemen smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Skrap
2 098 Inlägg
10 juni 2012
Blev riktigt bra! smile grattis till studenten!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

2 100 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Vänster bakdörr nästan klar. Ska finputsas lite i kanter osv sen är även den klar. Bara förardörr och bagageluckan kvar wink

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_5005.jpg
Ny knapp tillkom på brädan också wink
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_5007.jpg

Tja!

2 100 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
JofooN skrev:
Blev riktigt bra! smile grattis till studenten!

Tack wink

Tja!

Sök