Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer
Pappa har b.la lackat subframen. Vart riktigt fint Jag har blästrat lite diverse delar till motor/låda Subframen tillbaka från blästringen. Snubben var riktigt noga Div delar innan blästring. Efter Här har vi det bästa med riktig 2k lack. Lacken till bakaxeln samt subframen är 11 år gammal Etsande grund på. Skum kulör Plattor till subframe Grund. Topplacken pålagd Och sedan klarlack! Fyndade även mattor. 80:- mot internetpriset på ca 5-700 850 original Stötfångaren klar att hängas tillbaka. Överdelen lackad i Opels "Rally Mattsvart" Slipa ner gjutporer i hjulspindeln för att få renare yta vid lack Passade på att beställa nya konsoler till krockbalken i bak nu när jag ändå praktisera på Volvo Byta krängningshämmarbussningar Subframen tillbaka på sin plats. Det tar sig!
Ska eventuellt upp imorgon igen. Får se vad man hittar på då. Annars blir det en ledig dag
Ser riktigt bra ut, men det behöver man väl kanske inte säga vid det här laget..? Har du nåt tips om man skall åtgärda ett ytterst litet rostangrepp vid bakstötfångaren/skärmkanten? Har nämligen ett som liksom..går in under konfångaren..om du förstår vad jag menar?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ser riktigt bra ut! Hela projektet ser riktigt bra ut! Du är händig du!
Mvh Filiph
Tack så mycket! Kul att det uppskattas
JimBo__ skrev:
Ser grymt ut Dennis, bakstöten är underbar! Men då åker motorn i morgon då?
Haha eller hur Den lackerades faktiskt idag!
AirOne skrev:
Ser riktigt bra ut, men det behöver man väl kanske inte säga vid det här laget..? Har du nåt tips om man skall åtgärda ett ytterst litet rostangrepp vid bakstötfångaren/skärmkanten? Har nämligen ett som liksom..går in under konfångaren..om du förstår vad jag menar?
Hehe bugar och bockar Jadu.. Det man kan göra är att slipa det plåtrent. Annars finns det risk att det kommer tillbaka. Lättast är att ta en bild. Då vet man ungefär hur mycket jobb som behövs och vilka verktyg som behövs.
Ska fixa bilden. Skall jag lägga upp den i min tråd eller din?
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ska fixa bilden. Skall jag lägga upp den i min tråd eller din?
Lägg upp den i min Jag har inget emot det!
Okej. Skall fixa det så fort jag hinner. Tack på förhand!
Idag lackerades motorn efter noga rengöring. Fan vilket jobb Mycket skrymslen osv. Får hoppas växellådan blir lättare att rengöra Pappa lackade hjulspindlarna och lite andra saker. Ni ser i bilderna nedan.
Har brist på fantasi på vad mera jag ska skriva så är det nåt ni undrar över får ni väl fråga Lite delar. Samtliga lackerade med 2k lack. "Opel Rally Mattsvart"
Ska du nollställa mätaren också? denna bil kommer ju iallafall vara i nyskick om inte annat
snyggt med vitt också, håller på och ska köpa en vit v70 02a som jag ska konvertera till hundbil till sommaren
Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Ska du nollställa mätaren också? denna bil kommer ju iallafall vara i nyskick om inte annat
snyggt med vitt också, håller på och ska köpa en vit v70 02a som jag ska konvertera till hundbil till sommaren
Haha nja Kul att höra! Motorn vart silver f.ö. Bilden luras lite! V70N är ett säkert kort när det gäller hundbil
Owla skrev:
Shit va snyggt det blev! Allt är lackerat med spruta va? Blocket är standard 2k lack? Många tummar upp för din noggrannhet!
Tack! Motorn är lackerad med vanlig sprayburk faktiskt! Tog emot att göra det men det funkar nog Allt annat vi lackar är med spruta och riktig 2k lack.
Rallyhalle skrev:
Shit, man får ju nästan prestationsångest över egna bilen
Kommer bli grymt när även motorn kommer se så fräsch ut, bra jobbat!
Haha
Tack! Riktigt kul att höra
jimmzzan skrev:
vart köpte du mattorna? saknar de till min bil o vill ha original. är det tradera som gäller? bilen blir kanonfin
Dom köpte jag på Returbilen i Kungsåra. Har legat i en bil sedan Oktober. Helt otroligt egentligen att dom var kvar
Tradera och Blocket brukar ha överpriser. Kolla skrotarna istället. Ibland hittar man saker man aldrig trodde skulle sitta kvar