Det beror bla på vilken storlek batteriet har och vilket skick det är i. Om man utgår ifrån kapaciteten på batteriet och tar 60 Ah som exempel så skulle det kunna räcka i 6 timmar ifall strömmen är 10 A, om strömmen är 20 A så räcker det i 3 timmar.
Med ordet "räcka" menar jag att spänningen har sjukit ner till 10,5 V, vilket anses som en full urladdning i bilbatteriernas värld. Min 240 med insprutning drar ca 23 A med halvljuset igång, då är min gissning att din bil kanske drar mellan 10-20 A om du kör utan lyset tänt.
Men detta kan i teorin endast stämma om batteriet är helt friskt och fulladdat, dessutom ska yttertemperaturen vara ca +25 grader. I verkligheten tar dock batteriet slut lite fortare när strömmen uppgår till 10-20 A eftersom batteriernas kapacitet är beräknat på ganska låg strömförbrukning.
Tar man batteriets RC-värde, som beräknas utifrån 25 A strömförbrukning, så kan ett 60 Ah batteri gissningsvis ha runt 100 minuter i värde (har kollat på ett Banner Uni Bull 58 Ah). Om man räknar med detta värde så kan batteriet räcka i 250 minuter med 10 A förbrukning, när det är 20 A förbrukning så räcker det i 125 minuter.
En sammanfattning från båda uträkningarna säger att batteriet borde räcka i 125/180 minuter till 250/360 minuter, mellanvärdet blir ca 187-240 minuter (3-4 timmar). Vi drar till med 50% av detta värde som kompensation dels för att batteriet inte är helt friskt och dels för att det inte ska bli extremt mycket urladdat.
1,5-2 timmar tror jag att du kan köra utan större problem om du har lyset släckt. Det är alltså körtiden som är viktig, inte själva sträckan.