4085
Sök

Kan detta steget vara något att ha??

Aero-fanatiker
40 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
leter lite smått efter nått hyfsat steg för en billig peng och hittade då detta när ja surfade runt.

http://www.x3mseller.com/index.php?Depa … ductID=183

Verkar jue rätt okej när man läser om de där men frågan är om det bara är bullshit lr inte?!? nån som har nån koll??

Live fast, die young!

Team Tondöv
649 Inlägg
8 maj 2006
x3mseller skrev:
Slutsteget av lyxklass 1. 2000W samt en unik design och en medföljande låda av trä. Detta steget kostar 4199 kr i andra butiker och betraktas vara en av det bästa stegen i marknaden

Bullshit, bullshit, och åter bullshit!!!!
Senast redigerat av freddan70 (8 maj 2006)

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
8 maj 2006
"bästa steget på marknaden" så mycket BS att man mår illa sad

man lever bara en gång så lev väl!

Hewi
571 Inlägg
8 maj 2006
Du får inte ens ett bra steg på 4X50W för 1589kr så ett steg på 4X500W för 1589kr kan inte vara annat än bullshit , dock så lär det funka bättre än en HU:s inbyggda steg men hur ljudkvaliteten är har jag inge aning om.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 852 Inlägg
8 maj 2006
pwilhelm skrev:
Du får inte ens ett bra steg på 4X50W för 1589kr så ett steg på 4X500W för 1589kr kan inte vara annat än bullshit , dock så lär det funka bättre än en HU:s inbyggda steg men hur ljudkvaliteten är har jag inge aning om.

det är inte effekten som kostar, utan kvaliten på ljudet.

MVH

Snabb =)
247 Inlägg
8 maj 2006
jag har ett sånt steg liggandes här hemma du kan få det hälften i det har brunnit upp tongue

Just real power no turbo shit =)

10 287 Inlägg
8 maj 2006
Mjäää...
Lite för enkelt att säga så. Handtillverkade steg blir dyra pga att dom är arbetsintensiva men dom behöver inte låta bättre än ett serietillverkat automatmonterat steg.
Och effekt är dessutom i sig kostnadsdrivande då det kräver mera och dyrare komponenter.

/Göran

Bullo skrev:

MVH

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 852 Inlägg
8 maj 2006
Sharky skrev:
Mjäää...
Lite för enkelt att säga så. Handtillverkade steg blir dyra pga att dom är arbetsintensiva men dom behöver inte låta bättre än ett serietillverkat automatmonterat steg.
Och effekt är dessutom i sig kostnadsdrivande då det kräver mera och dyrare komponenter.

/Göran

Bullo skrev:

MVH

det jag menar är att ett steg för 2000 som har 1000W oftast inte är bättre än ett steg för 2000 som har 500W

min bror som är audiofil har ljudsystem för en väldans massa pengar, effekten är inte så hög utan det är kvaliteten på ljudet som imponerar.

va du menar med handbyggda kan jag lova att t.ex. dynaudio som handbygger i danmark har extrem ljudkvalite gämfört med massproduktion i kina.
Senast redigerat av Bullo (8 maj 2006)

10 287 Inlägg
8 maj 2006
Notera att jag skrev "behöver inte", jag skrev inte "måste inte".

Jag framhöll bara att det var väl endimensionellt att enbart koppla kvalitet till pris. Inte som kritik utan för att komplettera.

/Göran

Bullo skrev:
va du menar med handbyggda kan jag lova att t.ex. dynaudio som handbygger i danmark har extrem ljudkvalite gämfört med massproduktion i kina.

(Groucho Marx).

1 852 Inlägg
8 maj 2006
nej jag tänkte bara påpeka att det ofta är så, men självklart har du rätt när det gäller "behöver inte" ingen skada skedd wink tanken var att utveckla min tankeång, inte att kritisera

282 Inlägg
8 maj 2006
Är det effekt du är ute efter så visst köp det där, men lovar dig att det inte är mycke ljud för pengarna.. Låter inte alls bra, beror väl lite på vad för basar du ska ha.. Hade ett sånt där steg till mina MTX basar innan, var inte alls bra..

Team Tondöv
649 Inlägg
8 maj 2006
Kan GARANTERA att den inte lämna nån effekt att yvas över heller!!
Överspecat riksskräp är vad det är!

Aero-fanatiker
40 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
jag är inte så duktig på detta med ljud utan tanken va väl bara att hitta ett relativt kraftigt steg för att driva en baslåda med. är nöjd med ljudet jag har i bilen nu förutom att jag saknar djupet i basen lr vad man ska säga. allltså inget superljud jag är ute efter.
har en baslåda som jag vet är bra och av ett erkännt bra märke och tänkte att det kanske är viktigare att ha en bra baslåda för ljudkvaliténs skull, bara man har ett steg med tillräckligt mycket kraft i för att orka driva lådan ordentligt?!?! men jag kan som sagt inte så mkt om detta så jag får leta vidare efter nåt annat steg då kanske smile
Senast redigerat av terje (8 maj 2006)

Live fast, die young!

781 Inlägg
8 maj 2006
hum va är det för skilnad på de steget och mitt Shark steg så som ska lämna 3000 whatt vilket de inte gör? trots allt är ja jävligt nöjd me de steget.. spelar både bra och har effekt så de räcker till en svensson.

10 287 Inlägg
9 maj 2006
Kanske ingen skillnad alls...

En hel del av gallan som spys över diverse högtalare och steg beror nog på att man instinktivt tycker illa om grejorna. Det är inte alls säkert att man vid en blindtest kan höra skillnad på ett 1500kr-steg och ett super-duper-finlir-10000kr-steg i en i övrigt normal bilkupe. Samma gäller för högtalare - vid blindtester så är det svårt att peka ut vilken högtalare som låter "bäst" och konsekvent kunna identifiera just den.

Det går alldeles utmärkt att lura sina kompisar. Har man både ett riktigt bra steg och ett uselt - kör först med det bra steget - visa anläggningen för dina polare - låt dom höra vad bra det låter. Sedan åker man hem och byter steg - säger inget - plockar upp polarna och säger att man nu har ställt in steget bättre och ber dom avgöra om det låter bättre nu. Gissa vad svaret blir i dom flesta fall...

Notera att det:
- är inga problem att MÄTA skillnader
- går att identifiera skillnader om man pressar grejorna
- är sannolikt att en större population av bra grejor låter bra än en population av "usla" grejor.
- är sannolikt att billiga "usla" grejor har en större tendens att säcka ihop.

/Göran

timpan_87 skrev:
hum va är det för skilnad på de steget och mitt Shark steg så som ska lämna 3000 whatt vilket de inte gör? trots allt är ja jävligt nöjd me de steget.. spelar både bra och har effekt så de räcker till en svensson.

(Groucho Marx).

Webmaster
133 Inlägg
10 maj 2006
tyvärr är nog inte det steget nåt att sslösa pengar på...

Mvh. Tobbe

1 453 Inlägg
10 maj 2006
Sharky skrev:
Kanske ingen skillnad alls...

En hel del av gallan som spys över diverse högtalare och steg beror nog på att man instinktivt tycker illa om grejorna. Det är inte alls säkert att man vid en blindtest kan höra skillnad på ett 1500kr-steg och ett super-duper-finlir-10000kr-steg i en i övrigt normal bilkupe. Samma gäller för högtalare - vid blindtester så är det svårt att peka ut vilken högtalare som låter "bäst" och konsekvent kunna identifiera just den.

Det går alldeles utmärkt att lura sina kompisar. Har man både ett riktigt bra steg och ett uselt - kör först med det bra steget - visa anläggningen för dina polare - låt dom höra vad bra det låter. Sedan åker man hem och byter steg - säger inget - plockar upp polarna och säger att man nu har ställt in steget bättre och ber dom avgöra om det låter bättre nu. Gissa vad svaret blir i dom flesta fall...

Notera att det:
- är inga problem att MÄTA skillnader
- går att identifiera skillnader om man pressar grejorna
- är sannolikt att en större population av bra grejor låter bra än en population av "usla" grejor.
- är sannolikt att billiga "usla" grejor har en större tendens att säcka ihop.

/Göran

Låter som att du har en poäng i argumentet, även om jag märkte oceaner av skillnad när jag bytte bort originalframsystemet mot ett dyrare från DLS. Skillnaden som märks med blotta örat är en renhet samt att det dyrare systemet separerar diskant och mellanregister på ett bättre sätt (beror nog även på bättre delningsfilter, vad vet jag).

1 019 Inlägg
10 maj 2006
Har själv köpt ett steg från x3mseller, fungerar fortfarande utmärkt wink Men det där med 2000W osv det kan du ju glömma tongue Men det fungerar jättebra om du bara ska ha typ glidarbas osv smile

/davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

16 Inlägg
15 maj 2006
terje skrev:
leter lite smått efter nått hyfsat steg för en billig peng och hittade då detta när ja surfade runt.

http://www.x3mseller.com/index.php?Depa … ductID=183

Verkar jue rätt okej när man läser om de där men frågan är om det bara är bullshit lr inte?!? nån som har nån koll??

Jag har hört att de steget spelar på väldigt bra. Men jag har själv inte hört det eller sett det men..

Ge gärna styling och tips som man enkelt kan fixa på sin audi 80 :)

781 Inlägg
15 maj 2006
nej för troligen är det typ samma steg som jag har och då kna ja rekomendera det..

Sök