2714
Sök

Har Polisen någon skruv lös? Kan dom bete sig hur som helst?

1 062 Inlägg
1 oktober 2009
Vissa inkvoterade diton som tex ej hade körkort då de antogs nu de senaste åren, kan man beskylla för att vara klantiga. Dock är de äldre riktiga rävarna skickligare än medelföraren oftast.

"You Go, we go!"

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD skrev:
Ofta du tycker polisen gör ett bra jobb Firetraax. Du gnäller ju om allt mellan himmel och jord. Moraltant nummer ett.

Över lag så tycker jag det och det har jag alltid sagt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 339 Inlägg
1 oktober 2009
bushmyra skrev:
men hatar att få böter för tex kört utan bälte,, det kostar idag 1500 spänn,frågar mig vad som blir bättre av att staten får 1500 av mig??? Vem skadade jag av att köra utan bälte??? Sånt retar mig!!
Kapade din tråd lite sorry,, antagligen kollade han upp din bil när han fick svar drog han säkert bara iväg.

Om du blir allvarligt skadad tex för att du har kört utan bälte så kommer det kosta en himla massa pengar för staten därav böterna.

304 Inlägg
1 oktober 2009
bushmyra skrev:
polisen gör precis det dom anser vara lämpligt att göra.. Dom kommer undan med vad som helst,,, Tycker det är jättefint att ha poliser,, men hatar att få böter för tex kört utan bälte,, det kostar idag 1500 spänn,frågar mig vad som blir bättre av att staten får 1500 av mig??? Vem skadade jag av att köra utan bälte??? Sånt retar mig!!
Kapade din tråd lite sorry,, antagligen kollade han upp din bil när han fick svar drog han säkert bara iväg.

Du skadar både dig själv och passagerarna vid en ev. krock. Tänk dig en stor människokropp slungandes inuti en bil. Vem som helst fattar vad som händer.

2 079 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD har en skruv lös

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

831 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Haha sandlådan är fulligång. Du ser ju inte alltför intelligent ut så den bjuder jag på.

Mackanol skrev:
CrilleD har en skruv lös

1 517 Inlägg
1 oktober 2009
skulle kanske  ta renn runtinkontroll, fick ett annan larm som var viktigare?
Senast redigerat av Tubbex (1 oktober 2009)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

2 982 Inlägg
1 oktober 2009
CrilleD skrev:
Haha sandlådan är fulligång. Du ser ju inte alltför intelligent ut så den bjuder jag på.

Mackanol skrev:
CrilleD har en skruv lös

HAHA lika barn leka bäst tongue

Delta_Rebel
1 oktober 2009
Polisen upprätthåller Svea rikes lagar och förordningar,dom har alltid rätten på sin sida oavsett vad folk i allmänhet tycker om det PUNKT

1 482 Inlägg
1 oktober 2009
Jag har iof vart med om bra mkt värre grejjer.

Påvägen till jobbet så passerar jag en ganska lång 30 sträcka med heldraget samt rödljus och farthinder.

En kväll påvägen till jobbet låg polisen hyffsat nära mig i röven men det brukar dom ofta göra för att kolla regg o skattemärke.
När vi kommit förbi några fundament i mitten så helblinkar han 2 gånger innan sen slår han på fult och kör över på fel sida av vägen, på fel sida av rödljuset där det finns stolpar och sen in framför igen och slår på blåljuset.

Om man nu tänker lite varför han gjorde på detta sättet så kan jag bara anta att han blinkade till mig för att jag skulle vara uppmärksam på att han tänker göra något, vilket han gjorde.
När jag då såg honom dra ut så bromsade jag automatiskt så han skulle komma in igen, det var inget jag ens tänkte på att jag gjorde utan det kom jag på efteråt att jag gjorde.

Så det finns oftast en anledning till att dom kör som dom kör.. läs att jag skriver oftast. Ibland är det dock så man börjar fundera lite:p

BLT Service
Theracords Music Label

German Engineering
9 083 Inlägg
1 oktober 2009
Idioter de är alltså. Jag har ingen respekt för grisarna, det försvann för länge sen.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 079 Inlägg
1 oktober 2009
Residence skrev:
CrilleD skrev:

Mackanol skrev:
CrilleD har en skruv lös

HAHA lika barn leka bäst tongue

Måste ju göra något för att hålla sig vaken big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 oktober 2009
jag har sett snuten leka, åkte i över 100 på en liiten 50 väg... visst mitt i natten var det, men vafan, kör jag så blir det ett jävla liv. de var 2 bilar, som man såg skrattade då de kom i en rondell, så en utryckning kan de fan i mig inte varit. svenska polisen suger dase som jag alltid säger tills de blir bättre... jag håller med dig "crilleD" dom har fan inte mycke i sin skalla så som de kör. de kan få en utryckning, men de behöver väl fan inte köra så de riskerar våran säkerhet heller? ett exempel till, en snut bil, 2 pers i, kommer till ett röd lyse. kör lagligt, stannar för det blir rött, sen minskar bilarna i antal på den tvärgående vägen, och snuten drar på blink och kör över fort som fan, för att sedan tvärnita o dra av blinket o köra lagligt igen... o jag vet att det fortfarande var rött då bilarna efter inte körde, och de som kör mot polisen också hade rött. så någon jävla gräns borde det finnas för dom med..............

2 079 Inlägg
1 oktober 2009
CarpeDiem skrev:
Idioter de är alltså. Jag har ingen respekt för grisarna, det försvann för länge sen.

//CarpeDiem wink

Skulle du kunna förklara varför?

2 079 Inlägg
1 oktober 2009
Funkiee skrev:
jag har sett snuten leka, åkte i över 100 på en liiten 50 väg... visst mitt i natten var det, men vafan, kör jag så blir det ett jävla liv. de var 2 bilar, som man såg skrattade då de kom i en rondell, så en utryckning kan de fan i mig inte varit. svenska polisen suger dase som jag alltid säger tills de blir bättre... jag håller med dig "crilleD" dom har fan inte mycke i sin skalla så som de kör. de kan få en utryckning, men de behöver väl fan inte köra så de riskerar våran säkerhet heller? ett exempel till, en snut bil, 2 pers i, kommer till ett röd lyse. kör lagligt, stannar för det blir rött, sen minskar bilarna i antal på den tvärgående vägen, och snuten drar på blink och kör över fort som fan, för att sedan tvärnita o dra av blinket o köra lagligt igen... o jag vet att det fortfarande var rött då bilarna efter inte körde, och de som kör mot polisen också hade rött. så någon jävla gräns borde det finnas för dom med..............

Läser man ens svenska på gymnasiet nuförtiden?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 oktober 2009
Mackanol skrev:
Funkiee skrev:

och va i helvete har det med snuten och göra, är du helt jävla körd i huvudet eller? jag skriver ett inlägg om snuten o sen kommer du och gnäller på min svenska, då har du nog fan inte mycket i din skalle, LÄS TOPIC OCH GE FAN I HUR JAG STAVAR.....................................

1 534 Inlägg
1 oktober 2009
om ni nu ska gnälla på polisen kan ni sluta pejja skatt (deras lön)
så slipper ni göda era s.k. "grisar"...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 oktober 2009
Låt dom sköta sitt jobb så sköter du ditt!
Om du skulle ha en person som står och klagar på vad du än gör när du jobbar skulle du bli skit grinig.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 oktober 2009
Thunderbird88 skrev:
Låt dom sköta sitt jobb så sköter du ditt!
Om du skulle ha en person som står och klagar på vad du än gör när du jobbar skulle du bli skit grinig.

det har du rätt i, efter som de inte kommer och hjälper en så får man fan fixa det själv.. de jagar hälre moppar än och jaga riktiga tjuvar.

2 079 Inlägg
1 oktober 2009
Funkiee skrev:
Mackanol skrev:
Funkiee skrev:

och va i helvete har det med snuten och göra, är du helt jävla körd i huvudet eller? jag skriver ett inlägg om snuten o sen kommer du och gnäller på min svenska, då har du nog fan inte mycket i din skalle, LÄS TOPIC OCH GE FAN I HUR JAG STAVAR.....................................

Det har nog ingenting med polisen att göra, jag tyckte helt enkelt bara att det såg så jävla illa ut att jag fick huvudvärk när jag försökte läsa skiten.
Men du är ju uppenbarligen efterbliven så du har väl vant dig vid sån där textsörja från "lektionerna" ni har på dagcenter
Mvh

Sök