Handbromsen tar inte bra alls. Jag har skruvat på torxskruven som sitter i mittarmstödet. Men inte mycket har hänt. På andra sidan där sitter det en bricka som inte går att flytta på den sitter ca 1½-2 cm ifrån skiljeväggen där man hittar torxskruven, ska den sitta så långt ifrån?
Ett andra fel, att spolarvätskan inte kommer ut i bakrutan. Det hörs lixom inget surrand ljud när man trycker på knappen. men torkarbladet går.
Ett tredje fel, när jag idag bytte till vinterdäck så hände det som jag inte trodde kunde hända. Jag skruvade på bultarna som vanligt och när jag skulle dra åt den det sista bulten så tryckte jag till precis lika hårt som jag brukar göra men PANG sa det så fick jag halva bulten i näven. Den gick av. Så andra halvan sitter kvar i hålet. VAD GÖR JAG ÅT DET?? Kan jag köra som vanligt med bara 4 bultar fast det ska vara 5?
Fel nummer ett.. du ska alltid spänna bak vid hjulen först, sedan torxen i handfacket. Aldrig tvärt om. Men oftast så behövs bromsbackarna bytas när dom inte tar.
fel nr. 2. Motor som är sönder, eller tätt i ledningen. men motorn går väll på samma till fram så funkar det fram men inte bak så är det troligtvis tätt i ledningen. försök få tag i tryckluft eller något sånt för att blåsa rent.
fel nr.3 Dra inte åt så jävla hårt. men har den gått av jämns med skivan? Då kan du ta bort bromsskivan och ta en rörtång och få loss den.
nr 1 först lossar du på torxen sedan stjusterar du nere vid hjulen, sedan drar du åt torxen igen.
nr 3 ta ett don och banka till lite på bulten sedan försök med en skruvmejsel (vanlig) och skruva ut den så gjorde jag, tror ja dragit av 3 st på minXD fast mina bult är extremt dåliga. hare gött
ta bort hjulen sedan finns det kugghjul typ kl12 på höger och kl1 på vänster eller nått (finns trådar om det redan) ta en ficklampa sedan rotera lite på hjulet och lys in i ett av hålen på skivan/truman, sedan så tar du en vanlig mejsel och stjusterar tills det inte går att dra åt mera sedan släper du några kugg till det rullar lätt lite kan det skrapa så gör du lika dant på andra sidan så att den rullar lika lätt. hare fint