Hej alla tvättgalningar därute! Nu har jag tvättat min bil noggrant och fint i vilken stund jag upptäcker att listen som går under dörrarna på bilen är matta och börjar bli lite gråa... Har ni någon bra erfarenhet av detta samt lite väl användbar kunskap om hur man bäst får reda på detta? Finns det några bra knep därute för att få tillbaka den riktigt fina, djupa svarta färgen på listen?
Jag brukar köra med värmepistol på lister som blivit matta. funkar inte riktigt på all typ av plast men dom blir som nya bara köra lite försiktigt fram och tillbaka och inte hålla för länge på samma ställe:)
Turtlewax har ett medel som heter black chrome. Det fungerar bra. Annars är väl back to black en klassiker?
Värmepuffra fungerar ofta bra, men har sett skräckexempel också.
Jag har dåliga erfarenheter av dessa medel dock, efter nån tvätt så är de lika dassiga som förut. Om man använder hjärnan när man värmer listerna så är det inga problem alls.
Turtlewax har ett medel som heter black chrome. Det fungerar bra. Annars är väl back to black en klassiker?
Värmepuffra fungerar ofta bra, men har sett skräckexempel också.
Jag har dåliga erfarenheter av dessa medel dock, efter nån tvätt så är de lika dassiga som förut. Om man använder hjärnan när man värmer listerna så är det inga problem alls.
För mig höll det hela sommaren..
Angående värmepuffra så säger jag bara att jag har sett skräckexempel, dvs att det finns alltid en risk att det går illa. Men absolut som både du och jag säger så fungerar det oftast bra.