kalervoo skrev:
CarpeDiem skrev:
Du har ju annars en Volkswagen Corrado G60, 1.8 liters kompressormatad motor på 160hk/225nm i vridmoment
Tack vare kompressorn så får du mer vrid och den laddar hela tiden, till och med på låga varv
Turbo får laddtryck vid höga varvtal men det kanske du visste om
Saab 900 2.0T är ju trevliga bilar också
Lycka till
//CarpeDiem
jag har funderat på en corrado faktiskt
skulle vilja ha lite mer uppgifter om dessa bilar.
är dom hållbara? har hört att kompressorn är ganska skör.
drar de mkt soppa ?
och hur går dom på vägen?
Ok, men det låter som en bra idé tycker jag
Även om man är VW/Audi-fantast så kan jag ge lite information om Corrado G60, säg till om du vill veta mer
Kompressorn heter G-lader och laddar väl ungefär 0.6-0.7 i laddtryck original vilket är ganska bra. Kan ha fel
Jag vet inte om de är sköra, men det är viktigt att bilen är servad så kolla på serviceboken (om det finns en sån)
När det gäller bränsleförbrukning så tror jag inte att de drar så mkt, de ligger väl på 0.8-0.9 liter per mil ungefär. Gasar man mer så kan du komma upp i 1 liter per mil. Allt beror på hur man kör helt enkelt men det är bara en gissning från mig.
På vägen är de väl stabila men när du ska kolla på en Corrado G60, titta på trösklarna, skärmarna och bakluckan efter rost. Det är också viktigt att du tittar under bilen, är det vätska så är det nåt som läcker. Titta bakom nummerplåten, kan vara rost där också. Lycka till med billetandet
Säg till om det är nåt mer du vill veta
//CarpeDiem - VW/Audi-fantast