3063
Sök

Lacka direkt på glasfiberspackel ?

2 644 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
Hejsan.. Jag undrar om det går att lacka direkt på nerslipat glasfiberspackel ?

Mvh // Lindgren

Johan Lindgren

191 Inlägg
10 maj 2006
Varför skulle det inte gå ?
Du lägger väl trots allt en grund innan du lägger basen ?

2 644 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
Kaizoon skrev:
Varför skulle det inte gå ?
Du lägger väl trots allt en grund innan du lägger basen ?

Menar du en grund lack ? Inte ja som lacka så ja vet ej kan inget om lack..

Johan Lindgren

324 Inlägg
10 maj 2006
det går att lacka direkt på men det måste vara hundra jämt annars så kommer minsta lilla skavank synas när du lackar det kommer fram mycket mer när det är lackat bara så du vet så om det inte är hundra så rekomenderar jag att du spaklar smile lycka till

airbrush rookie
136 Inlägg
10 maj 2006
det går ju, men du ska finspackla och sprutspackla, då blire jämt och fint...

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

99 Inlägg
10 maj 2006
Va ja du, så skulle ja nog först finspackla, och sen lägga ett par lager slipgrund... Sen är det bara å grunda, och därefter lägga basen... För det är ju nåt så kopiöst noga att de inte finns några repor kvar, för att de ska bli snyggt när du fått på lacken smile

< Hänne nå, så hänne hänna! >

2 644 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
goffy skrev:
det går att lacka direkt på men det måste vara hundra jämt annars så kommer minsta lilla skavank synas när du lackar det kommer fram mycket mer när det är lackat bara så du vet så om det inte är hundra så rekomenderar jag att du spaklar smile lycka till

Vad ska ja spackla med då ?

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
adde_p skrev:
det går ju, men du ska finspackla och sprutspackla, då blire jämt och fint...

Va ska de va för finspackel , var köper jag sprutspackel ?

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
Big_J skrev:
Va ja du, så skulle ja nog först finspackla, och sen lägga ett par lager slipgrund... Sen är det bara å grunda, och därefter lägga basen... För det är ju nåt så kopiöst noga att de inte finns några repor kvar, för att de ska bli snyggt när du fått på lacken smile

Ja ja har tänkt på de va e slipgrund för något ? kan inget inom detta område =/

Johan Lindgren

Billackerare
87 Inlägg
10 maj 2006
sprutspacel e en gammal variant av slipgrund. Bägge lägger du innan basen lr färgen, tex när du bara har nått litet kvar som du kan ta med dessa eftersom de "fyller" bra...

Sprutspacel e dock inget att rekomendera eftersom det sjunker efteråt vilket kan komma precis efter den e klar lr nåra månader.. Slipgrunden däremot är helt okej att använda..

2 644 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Schniff skrev:
sprutspacel e en gammal variant av slipgrund. Bägge lägger du innan basen lr färgen, tex när du bara har nått litet kvar som du kan ta med dessa eftersom de "fyller" bra...

Sprutspacel e dock inget att rekomendera eftersom det sjunker efteråt vilket kan komma precis efter den e klar lr nåra månader.. Slipgrunden däremot är helt okej att använda..

Okey tack

Johan Lindgren

Sök