780 är inte sådär ruskigt ovanlig ändå, händer att man ser en i trafiken ute på vintern. (Om inte annat så var dom ju ruskigt dyra när de var nya)
242 GT röstar jag för, med B23E (de tidiga har B21E med 12x hk, står en avställd sådan i mitt p-garage med 17k på mätaren, stått där sedan 1987 tror jag).
242GT är ju frän och så, men de kan vara svårt att hitta till vettiga priser...för hur man än vrider och vänder på det så är det fortfarande en dekaltrimmad 242
Personligen hade jag nog satsat på någon turbo-modell i 200-klassen, de börjar bli sällsynta och priserna har börjat skena. Och där har man ju lite utvecklings potential utan att det ska behöva kosta skjortan.
En Arbetskollega skulle till att sälja sin gamla 245 Turbo här förra våren och jag vart lite småsugen och tänkte att man kanske skulle erbjuda honom kring 15.000:- för den var ganska fräsch och motorn var i princip orörd. Men sedan lade han ut den på blocket för 25.000:- och det var många som hörde av sig och var intresserade. Det slutade med att det kom en snubbe långt ner från södra Sverige och köpte bilen på stubinen utan att ens försöka pruta en spänn.
Håller med Ghost_Face fräscha 240 turbo bilar som inte är sönderskruvade, sönderstylade, sönderkörda, sönderrostade, krockade osv. Är faktiskt väldigt väldigt ovanligt.
242GT är ju frän och så, men de kan vara svårt att hitta till vettiga priser...för hur man än vrider och vänder på det så är det fortfarande en dekaltrimmad 242
Om man bortser från motorn, tuffa inredningen, instrumentpanelen, chassit och de bortkapade baljorna bak så är det väl så Men ack så tufft dekaltrimmad!
http://www.volvo242gt.se/ 242 GT klubb-hemsida som dykt upp på senare tid verkar det som. Finns massa schyssta kataloger och grejer! Intressant läsning
242GT är ju frän och så, men de kan vara svårt att hitta till vettiga priser...för hur man än vrider och vänder på det så är det fortfarande en dekaltrimmad 242
Om man bortser från motorn, tuffa inredningen, instrumentpanelen, chassit och de bortkapade baljorna bak så är det väl så Men ack så tufft dekaltrimmad!
Jo, den är ju riktigt cool och retro! Det är ju inte så att jag dissar GT:n, men jag tycker bara inte de är värda pengarna för vissa verkar tro att de är värda sin vikt i guld
Men skulle jag få välja mellan en GT och en Turbo, så hade jag ju helt klart tagit en GT
Håller med Ghost_Face fräscha 240 turbo bilar som inte är sönderskruvade, sönderstylade, sönderkörda, sönderrostade, krockade osv. Är faktiskt väldigt väldigt ovanligt.
Vinrödmetallic 81-82 med silversvart inredning, fick tårar när jag fick se en i superfint originalskick på en bilträff förra året. Så vackert, bättre blir det inte!
Det där med 240 med olika antal dörrar på olika sidor kan vara krockade och då ombyggda fordon eller något handikappsanpassat eller vad det nu var. Hur som helst är det en myt till 100% att de skulle vara feltillverkade.
145 Express byggdes av Volvo, det roliga är att Volvo kunda blanda lite delar från olika årsmodeller vid tillverkningen, inte så noga på dem. 245 byggdes aldrig av Volvo om jag minns rätt utan av andra karossfirmor.
Sen sägs det ju att det vart fel i tillverkningen någon gång och ex antal 240 fick 2-dörrarsmodellen på ena sidan och 4-dörrarsmodellen på andra sida. Såg några bilder på det, men svårt att avgöra om det är fejk eller inte.
Finns vad jag brukar se på en Willysparkering (av alla ställen) en Volvo 960/S90 som har förlängda bakdörrar, står antingen 960 eller S90 Executive på bakluckan, kanske kan vara något? vet dock inte hur vanliga dessa är då jag enbart sett denna.
Sedan har du ju 760 och 960 limo, riktigt coola men långa så det gäller att man har en egen tomt där den får plats
Sedan om du vill ha en ovanlig Volvo men kan tänka dig framhjulsdrift så har du ju Volvo 480 Den ser man inte ofta ute i trafiken.
AA. men en 480 det kallar jag inte en gammal volvo det ska vara bakhjulsdrift
242GT är ju frän och så, men de kan vara svårt att hitta till vettiga priser...för hur man än vrider och vänder på det så är det fortfarande en dekaltrimmad 242
Personligen hade jag nog satsat på någon turbo-modell i 200-klassen, de börjar bli sällsynta och priserna har börjat skena. Och där har man ju lite utvecklings potential utan att det ska behöva kosta skjortan.
En Arbetskollega skulle till att sälja sin gamla 245 Turbo här förra våren och jag vart lite småsugen och tänkte att man kanske skulle erbjuda honom kring 15.000:- för den var ganska fräsch och motorn var i princip orörd. Men sedan lade han ut den på blocket för 25.000:- och det var många som hörde av sig och var intresserade. Det slutade med att det kom en snubbe långt ner från södra Sverige och köpte bilen på stubinen utan att ens försöka pruta en spänn.
242GT är ju frän och så, men de kan vara svårt att hitta till vettiga priser...för hur man än vrider och vänder på det så är det fortfarande en dekaltrimmad 242
Om man bortser från motorn, tuffa inredningen, instrumentpanelen, chassit och de bortkapade baljorna bak så är det väl så Men ack så tufft dekaltrimmad!
Jo, den är ju riktigt cool och retro! Det är ju inte så att jag dissar GT:n, men jag tycker bara inte de är värda pengarna för vissa verkar tro att de är värda sin vikt i guld
Men skulle jag få välja mellan en GT och en Turbo, så hade jag ju helt klart tagit en GT
Hittar man en 262 bertone för en billig peng tackar man inte nej
Håller med Ghost_Face fräscha 240 turbo bilar som inte är sönderskruvade, sönderstylade, sönderkörda, sönderrostade, krockade osv. Är faktiskt väldigt väldigt ovanligt.
Vinrödmetallic 81-82 med silversvart inredning, fick tårar när jag fick se en i superfint originalskick på en bilträff förra året. Så vackert, bättre blir det inte!
Det där med 240 med olika antal dörrar på olika sidor kan vara krockade och då ombyggda fordon eller något handikappsanpassat eller vad det nu var. Hur som helst är det en myt till 100% att de skulle vara feltillverkade.
145 Express byggdes av Volvo, det roliga är att Volvo kunda blanda lite delar från olika årsmodeller vid tillverkningen, inte så noga på dem. 245 byggdes aldrig av Volvo om jag minns rätt utan av andra karossfirmor.
Den där 3-dörrars myten har jag även höret om Rover eller Leyland eller nåt sånt. Även om det mot all tänkbar möjlighet skulle ha råkats bygga en sån bil så hade ju aldrig någonsin den gått igenom kvalitetskontrollen innan skeppning från fabriken.