Hoppas ni är nå intresserad av min lilla renovering av min skoda... det som gjorts är:
Strippning Utsparkad ruta (ny ligger) Slipning & blästing Rostlagat stötdämpartornen rostlagat högersidan plus förargolv Spackling lite här å var... å lite smått å gott..
De som är kvar:
Vänster sida rostlagning spackling fixa fast bränsleintaget spackling spackling spackling.... å sen massa slipning sen spackling
Efter det kommer vi till det roliga, Grunda Lackning deep purple metallic med fade med deep black från undre delen av bilen. Sen de riktigt roliga motivlackeringen som troligvis blir horror theme.. Plocka ihop.. köpa 17" fälgar med däck.. Ja de finns säkert massor mer som kommer göras men det får ja skriva under resans gång.
ÄNDRING: Bilen blir helt svart med troligen candy över motiven.
Ja nu har man vart å grejat med pickisen några dagar igen...
Sprutspacklat igen..
Grillen typ klar.. slipad & klar nu..
Spacklat bakbumpern...
Slipar på flakplåtarna..
..nu får dom duga.. blir boddy i flaket så så noga behöver ja inte vara..
Nästa renoveringsprojekt...
Nu ska vänstersidan slipas ner en än gång & sprutspacklas på nått litet ställe... Sen slipas igen sen blire slipgrund & mer slip.. fint ska de bli ! Efter det ska vi vända på bilen & börja me den sidan.. Mycket jobb har ja märkt att de blir.. men det blir nog najs när den börjar bli färdig.. Längtar till när man får börja lacka fanskapet !
Nu har jag vänt på skoda pickupen & börjat med andra sidan där ja har kapa ur typ lika ställe som på vänsteridan.. & gör en ny profil där.. Sen är det mest spackling & slipning som gäller.. Vänstrasidan är nästan helt klar bara en sprutspackling kvar.. sen slipa den så får den vara helt färdig i väntan på slipgrund.
här är motor med arm som ska monteras i flaket.. som kör upp & ner flacklocket.. denna kommer från en sjukhussäng.. får se om det funkar i praktiken då
Har några uppdates bilder.... tyvärr har jag inte vart ute i verkstan & gjort nått på pickisen på runt en månad.. pga. kyla... kostar en slant att värma upp verkstan.. =/ plus jul & nyår. Men nästa vecka kör ja igång igen å hopps på lackning nångång i mars.
Pilotbygget av flaklocket med lyft fungerade relativt bra.. så ska fortsätta bygga på ideén.
ser fruktansvärt bra ut! kommer du använda en converter till lyftanordningen eller går den på 12v? man blir riktigt sugen påa tt gå ut o hitta på ide´er till min nu tummen upp o bra jobbat Mvh Andreas