3602
Sök

Hur blir man bilstylare?

806 Inlägg
17 oktober 2009
Men om jag tar en vinge som är 2 meter hög och limmar fast den på bilens tak, är jag då en bilstylare?

1 581 Inlägg
17 oktober 2009
Han undrar hur man blir lia duktig som Adrian antagligen? Har han utbildat sig eller självlärd? Detta är vad han frågar! Vad är så svårt för folk att förstå vad folk menar och istället hackar ner på folks frågeställningar. Trodde det var 18 års gräns här mer eller mindre.
Senast redigerat av Fellow (17 oktober 2009)

34 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
master_- skrev:
DoWahDiddy skrev:
Lambodörrar är ju oftast mer än att bara montera. Plastning av kjolpaket/baslådor, plåtbreddning osv. ingick i min beskrivning, men det framgick kanske inte så bra ;)

jo det förstod jag;)

Tycker det inte borde finnas något ord som bilstylare..

Om man monterar och plastar ihop ett kjolpaket tex, så snyggar man ju bara till bilen lite..

Och "rolf" som jobbar på ett plåtslageri, breddar Görans skärmar, är han då Bilstylare?
Eller måste man jobba med det flera timmar vare dag för bli "bilstylare

nej asså jag skrev "bilstylare" för jag viste inte vad jag skulle kalla det. men så som jag menar så är "bilstaylare" en sån som får en bil som han ska förvandla. asså plasta body kitt och breda bilen och ljudsystem  och m.m.

...

16 197 Inlägg
17 oktober 2009
Fellow skrev:
Han undrar hur man blir lia duktig som Adrian antagligen? Har han utbildat sig eller självlärd? Detta är vad han frågar! Vad är så svårt för folk att förstå vad folk menar och istället hackar ner på folks frågeställningar. Trodde det var 18 års gräns här mer eller mindre.

de flesta som bygger e nog självlärda på ett elle annat vis.

men när man ser vissa som byygger så blir man nästan gråtfärdig över hur dom gör.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
17 oktober 2009
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

men när man ser vissa som byygger så blir man nästan gråtfärdig över hur dom gör.

Helt rätt, men hur byggena ser ut är ju en definitonsfråga. Allt faller inte alla i smaken. Men sen folk som inte lägger tid på passform, det är tradigt.

16 197 Inlägg
17 oktober 2009
Fellow skrev:
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

Helt rätt, men hur byggena ser ut är ju en definitonsfråga. Allt faller inte alla i smaken. Men sen folk som inte lägger tid på passform, det är tradigt.

självklart.. INGEN kan bygga en bil som alla tycker om.  vet själv hur de e me min jetta.  vissa tycker den e snygg/cool/grym (elle va man nu ska säga) å vissa tycker att den e hemsk så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
17 oktober 2009
Den e så odd att man måste ju digga den! Desto mer unikare desto mer måste man väl tycka om dem!
Men sen finns de ju plastraketer med alldeles för breda fast & furious inspirerade kjolpaket som bara sticker ut på ett obehagligt och i största allmänhet fel sätt

Superstar
511 Inlägg
17 oktober 2009
Håller med ovanstående... ingen bil faller alla i smaken. Jag ser mej själv som amatör och inte nåt vidare haj på att styla bilar. Ändå har det blivit några som folk iallafall säger är riktigt fina. Sen har alla olika sätt och lösa saker på. Vad vissa kallar proffsbyggt, kallar andra skit. Vad vissa menar är seriöst kan i andras ögon vara nåt bonmeck.

Vad räknar man som proffs, seriös eller kunnig? Jag kan tycka att det mest intressanta är om man försöker göra nåt av det man har att jobba med. Lite form och design öga måste man väl kanske ha. Vissa saker passar ju inte alltid ihop. Men vem säger att bara för att du kan lägga eller få sponsrat delar för flera hundratusen på en bil så blir det bättre än om du bygger egna delar? Bara en tanke.

För bilder på mina tidigare bilar se, www.katamso.se eller min sida här på garaget.

//Ola

Meister
6 763 Inlägg
17 oktober 2009
Fellow skrev:

Vem fan är Adrian?

806 Inlägg
17 oktober 2009
Det undrar jag med?

1 581 Inlägg
17 oktober 2009
Bara någon som kan det mesta inom gjutning, plastning, drapering, lackering och formning.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74930

34 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Fellow skrev:
Bara någon som kan det mesta inom gjutning, plastning, drapering, lackering och formning.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74930

tackar Fellow.ska följa hans råd och tips som han har skrivit och man aksnke även kan kontakta honom på något sätt om man har några andra funderingar som inte står smile

...

Sök