3464
Sök

Vibrationer i ratten (Audi 80 -92)

41 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Jag funderar på att köpa en Audi 80, allting verkar väldigt bra förutom detta som säljaren nämner:

Det är lite vibrationer i ratten när man ligger i ca 80-100 km/h och vi har inte lyckats att lokalisera var detta kommer ifrån.Vi har bytt alla bussningar i framvagn,dämpare,fjädrar och även testat andra däck/fälg utan att lyckas.

Nån som har något förslag på vad det annars kan vara som är problemet? Något man kan testa under en provtur?

tacksam för alla svar

653 Inlägg
17 oktober 2009
ja hade de så på min när ja låg i 70+, de va  spindelleden som va kass.

Smoke tires not drugs

5 089 Inlägg
17 oktober 2009
glapp i en styrled eller liknande. Eller kass däckbalanserare

\Lindgren

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 oktober 2009
Du har en mycket enklare problem!
Du har tappat en balansvikt som sitter på fälger eller har du mycket shit som sitter på en fälg.
Ofta dom vikter är bara klistrad och det händer att man tappa bort en eller fler därmed kommer vibrationer i ratten, typisk vibrationer mellan 80 -100
Gör ett nytt balans på dina hjul så kommer du att se att det försvinner.
Det händer även ofta ner man kör i snö, en del sitter kvar i fälgar och därefter blir det obalans därför är det viktigt att ta bort snö från fälgar innan den fryser fast.
Senast redigerat av alain (17 oktober 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

41 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Tack för snabba svar!

alain: Ja det e ju såklart det enklaste och mest troliga problemet, om det inte vore för att säljaren även hade provat med ett par andra fälgar och upplevt samma vibrationer.

FLindgren, sk8ville: Har ni nån koll på om det e dyra delar till den här bilen, och om det e svårt att kontrollera/byta den det skulle va fel på? Jag e ju ingen höjdarmekare själv, även om jag lärt mig mycket under tiden jag haft 240in, men nått sånt ska man väl klara av, bara man vet vad som e fel..

Mercedes Benz
20 Inlägg
18 oktober 2009
Det kan vara en drivknut som är dålig också vanligt fel på framvagnarna från audi, vw..

Finns bara 2st bilmärken. En ny och en gammal Mercedes!

41 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
hur testar man för att se ifall det är problemet?

e ju lite dyrare och svårare att fixa än de andra förslagen...

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 oktober 2009
Ta av hjulet och ryck och slit i stagen och allt annat. Allt ska vara fast och inte glappa. Glappar något så är det ju kanske det som ger vibrationerna i ratten. En dålig drivknut ger sällan vibrationer. Är den dålig så knäpper/klickar det i den när du svänger.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök