Vore det inte enklare å göra såhär:
Dra in en 10mm2 kaben från generatorn till batteriet i skuffen, sätt sedan in en kraftdiod på denna kaben, som klarar generatorns laddström... På detta vis får du ju ström till det bakre batteriet när generatorn laddar, men ingen störm går från det bakre batteriet till startmotorn när du startar bilen, och har på lysen osv (därför klarar du dig med en mycket klenare kabel tvärs igenom bilen
)... Vill du sen begränsa dig, så du inte laddar ur de främre batteriet med stereoanläggningen, så sätter du ju bara in ett relä på kabeln, som drar samtidigt som bilens ordinarie laddrelä drar... Detta får ju till följd att du inte har någon kontakt mellan dom två batterierna, förens generatorn laddar
En annan fördel, som ja dock inte riktigt har funderat klart över
är att det inte borde spela någon roll om du har olika stora batterier fram och bak... Men detta har jag som sagt inte tänkt över så hårt, utan kom bara på i farten medans ja skrev
Ser gärna några kommentarer på detta, då jag själv aldrig provat de, men är övertygad om att det skull fungera...
Lycka till!