Jobbade som Plattsättare tidigare.. Klinkers å kakel.. Sluta där september förra året dock.. Nu e man arbetslös sen dess.. Men "hjälpt" bekanta lite me deras badrum...
Blivit intagen till svetsutbildning, så går å väntar på den.. Så efter den blir de jobba som svetsare. Å tänkt ta Truckkort oxå, kan ju va bra å ha..
Fast egentligen under universitetsutbildning till bildjournalist, men eftersom jag är ute på en tre-fyra månaders praktik nu så kan jag väl räkna in mig i arbetslivet
Det bästa med det är väl att man får komma ut och träffa så pass mycket olika sorters folk och upptäcka saker man kanske aldrig annars gjort. Eller befinna sig i händelsernas centrum under ett blåljusjobb eller något evenemang till exempel.
Jag har någon månad kvar i gymnasiet. För några veckor sedan blev det klart att jag fram till sommaren är anställd som vikariat som brandman i Laholm, och följer en grupp som reserv för lärandets skull för en eventuell anställning som brandman i sommar. SKITKUL!
I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Saker som makroekonomi, externredovisning, statistik, handelsrätt och liknande. Siktar på att vara civilekonom sommaren 2013, eller som den engelska något tuffare titeln på utbildningen är: "Degree of Master of Science in Business and Economics."
Nu är det nudlar, sedan blir det Porsche. (Tror jag iaf, man vet aldrig i den här branchen. Speciellt inte nu, jävla greker.)
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.