3365
Sök

Vad jobbar alla med??

6 127 Inlägg
11 februari 2018
#901
Ja, betongare har det nog inte lätt. Jag tycker det är tillräckligt illa när jag som elektriker är ute och lägger rör i armeringen som skall gjutas in, eller när man lägger värmekabel som skall gjutas in. Tungt att jobba neråt och armeringsjärnen är rostiga och vassa. Antingen är det svinkallt, gassande varmt eller så regnar eller snöar det. neutral

6 649 Inlägg
11 februari 2018
#902
Garage titeln komponentbytare,  inriktning felsöka elfel som andra inte klarar av

Hur jag nu löser det, hm!

De/Dem

689 Inlägg
11 februari 2018
#903
Jo det är tungt och slitsamt. Och vädret är inte alltid det bästa, när man jobbar till 99 procent utomhus. Men det är ett varierande jobb och kul att bygga

Evildan
11 februari 2018
#904
xXSammy skrev:
Garage titeln komponentbytare,  inriktning felsöka elfel som andra inte klarar av

Hur jag nu löser det, hm!

Ääääh det eä jöh baja läsa fel koden och byta delen, hur svårt ska det vara liksssssm.

Just idag jobbar jag som service/eltekniker då det inte kommer någon spolarvätska ur munstyckena när spaken (för ändamålet) aktiveras. Jag börjar givetvis med att läsa ut felkoder, om nu det någonsin gjorts på en Prius och det går att göra.

6 127 Inlägg
11 februari 2018
#905
Evildan skrev:
xXSammy skrev:
Garage titeln komponentbytare,  inriktning felsöka elfel som andra inte klarar av

Hur jag nu löser det, hm!

Ääääh det eä jöh baja läsa fel koden och byta delen, hur svårt ska det vara liksssssm.

Just idag jobbar jag som service/eltekniker då det inte kommer någon spolarvätska ur munstyckena när spaken (för ändamålet) aktiveras. Jag börjar givetvis med att läsa ut felkoder, om nu det någonsin gjorts på en Prius och det går att göra.

Har du kollat så behållaren för spolarvätska inte är tom? För jag menar, det är ju en toyota...

Evildan
11 februari 2018
#906
Svarte_Orm skrev:
Evildan skrev:
xXSammy skrev:
Garage titeln komponentbytare,  inriktning felsöka elfel som andra inte klarar av

Hur jag nu löser det, hm!

Ääääh det eä jöh baja läsa fel koden och byta delen, hur svårt ska det vara liksssssm.

Just idag jobbar jag som service/eltekniker då det inte kommer någon spolarvätska ur munstyckena när spaken (för ändamålet) aktiveras. Jag börjar givetvis med att läsa ut felkoder, om nu det någonsin gjorts på en Prius och det går att göra.

Har du kollat så behållaren för spolarvätska inte är tom? För jag menar, det är ju en toyota...

Näe hur gör man det är det inte best att börja med fel koder för det läser jag i var tråd

6 649 Inlägg
11 februari 2018
#907
Evildan skrev:
Svarte_Orm skrev:
Evildan skrev:

Ääääh det eä jöh baja läsa fel koden och byta delen, hur svårt ska det vara liksssssm.

Just idag jobbar jag som service/eltekniker då det inte kommer någon spolarvätska ur munstyckena när spaken (för ändamålet) aktiveras. Jag börjar givetvis med att läsa ut felkoder, om nu det någonsin gjorts på en Prius och det går att göra.

Har du kollat så behållaren för spolarvätska inte är tom? För jag menar, det är ju en toyota...

Näe hur gör man det är det inte best att börja med fel koder för det läser jag i var tråd

Måste ha Toyota specifik utrustning för att läsa av spolvätskestyrdonet wink

De/Dem

1 271 Inlägg
11 februari 2018
#908
Det ber ju på hur mycket tid man vill lägga på felsökning innan man tar hjälp av den info som felkoderna ger. Om man inte förstår varför spolarvätskan inte når rutan behövs definitivt hjälp.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Evildan
11 februari 2018
#909
xXSammy skrev:
Evildan skrev:
Svarte_Orm skrev:

Har du kollat så behållaren för spolarvätska inte är tom? För jag menar, det är ju en toyota...

Näe hur gör man det är det inte best att börja med fel koder för det läser jag i var tråd

Måste ha Toyota specifik utrustning för att läsa av spolvätskestyrdonet wink

Åhå men finns det någon som någonsin behöfft and vända fel kods läsare till en Toyota?

Forummoderator
18 127 Inlägg
11 februari 2018
#910
Evildan skrev:
xXSammy skrev:
Evildan skrev:

Näe hur gör man det är det inte best att börja med fel koder för det läser jag i var tråd

Måste ha Toyota specifik utrustning för att läsa av spolvätskestyrdonet wink

Åhå men finns det någon som någonsin behöfft and vända fel kods läsare till en Toyota?

Myten om att det finns ett uttag är ännu o bekräftad...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
11 februari 2018
#911
Hybrid_ skrev:
Evildan skrev:
xXSammy skrev:

Måste ha Toyota specifik utrustning för att läsa av spolvätskestyrdonet wink

Åhå men finns det någon som någonsin behöfft and vända fel kods läsare till en Toyota?

Myten om att det finns ett uttag är ännu o bekräftad...

Some say...

Har även hört att (o specifierat bil märke från Niedersachsen ) nöter slut på ut tagen och att major itet en av ägarna vet var detta är placerat efter någon veckas ägande i regel.

Ontopic; Jag beslöt mig för att inte jobba i dag som service/eltekniker då jag istället ska ned till centrum arbetande som juridiskt ombud och erlägga 10% av en bostadsköpeskilling som handpenning.

Lämnar in bilen i morgon för fel sökning hos ngn bitbytare för säker hets skull.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
11 februari 2018
#912
Som svar på vad alla jobbar med, så jobbar jag med att försöka gissa mig fram till vad alla TSar har för problem och utifrån det och all utelämnad info, försöka gissa mig till vad det kan vara för fel..
Och som blind höna, då och då hitta ett korn..
Det är kanske inget jobb direkt, men roligt är det..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
18 127 Inlägg
11 februari 2018
#913
Nåväl: Åter till ämnet.

På mitt anställningsavtal står det Personbilsmekaniker. Under det dryga halvår jag varit anställd har nog inte en ända bil blivit reparerad av mig. Däremot tvärtom.

Vad jobbar jag med då? Ja, fan vet. Transporterar en del nya bilar från punkt A till B i en hamn. Eller provkör dessa allt mer. Så jag kan få tillbringa hela dagar med att planlöst köra omkring i olika fabriksnya bilar på det stora området och dessutom få hyfsat betalt för det. Bra kneg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 februari 2018
#914
Evildan skrev:
Hyr ut Caromania till hugade spekulanter, kan titulera mig hallick eller chef. wink

Vafan. Det är ju hemlit.

Personligen bytte jag jobb den 20/1 2017. Trivs ganska bra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
11 februari 2018
#915
caromania skrev:
Evildan skrev:
Hyr ut Caromania till hugade spekulanter, kan titulera mig hallick eller chef. wink

Vafan. Det är ju hemlit.

Personligen bytte jag jobb den 20/1 2017. Trivs ganska bra.

Ojdå...tänkte inte på de.

Bra att det känns bra så här ett drygt år senare. wink

6 127 Inlägg
11 februari 2018
#916
Tjänar ni inte tillräckligt i jobben som moderator?

Ubåtsingenjör
7 341 Inlägg
11 februari 2018
#917
student vilket ger ca 2800 i månaden, sen är jag kommunalskolpolitiker vilket ger 1-10 000 beroende på hur mycket varit att göra


291 Inlägg
11 februari 2018
#918
jobbar ibland på mekanisk verkstad

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 februari 2018
#919
Evildan skrev:
caromania skrev:
Evildan skrev:
Hyr ut Caromania till hugade spekulanter, kan titulera mig hallick eller chef. wink

Vafan. Det är ju hemlit.

Personligen bytte jag jobb den 20/1 2017. Trivs ganska bra.

Ojdå...tänkte inte på de.

Bra att det känns bra så här ett drygt år senare. wink

Första året var ganska hektiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 februari 2018
#920
Svarte_Orm skrev:
Tjänar ni inte tillräckligt i jobben som moderator?

Vi får ju bara 60k i månaden som moderatorer och med handen på hjärtat så försvinner mycket i skatt. Så någon form av sidokneg krävs. På mitt andra jobb tjänar jag betydligt mer och det går mest ut på att spela golf och twittra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök