3241
Sök

Den så kallade Audi S4 Coupe?!

1 150 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Tjenare. Satt och slösurfade lite och hittade av en händelse denna bilden på Blocket!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69353/796099_g90exn.jpg

Såå nu till huvudfrågan. Eftersom det inte finns någon bil med namnet S4 Coupe, så borde detta bara vara "hittepå" namn. Men med tanke på baklyktorna så blev jag sugen på att se mer av detta bygget, kolla upp om det bara är baklyktorna som är bytt eller om de är nåt mer.  Så då undrar jag om det finns nån som känner till något mer om detta?

Bilen ska tydligen ha varit med i Bilsport för några år sedan..

/S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

1 210 Inlägg
5 november 2009
Ser ut som en audi coupe med a4 lysen... nice var den dyr?? länka

DFFL
9 020 Inlägg
5 november 2009
Den är jätteombyggd, brorsans kompis hade den för något år sen.
(Inte han som byggde den...)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Ser ut som en audi coupe med a4 lysen... nice var den dyr?? länka

Aa precis.. Den var inte till salu, jag kollade bara av ren händelse på Köpes-fliken och där var den.. Ser fint ut..

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Den är jätteombyggd, brorsans kompis hade den för något år sen.
(Inte han som byggde den...)

Aa de visuella jag kan se är baklytorna och speglarna.. Och vingen och kjolpaketet då vill säga.. Vet du om den finns på Gorg?

a slice of lemon
and a shot tequila..

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
5 november 2009
Nu funkar inte bilden längre, men jag vet vilken bil du menar. Har för mig att den byggdes nån gång i slutet på 90-talet och ägaren vann en talang tävling i Bilsport med den Audin. Bilar så ombyggda som hamnar i Bilsport brukar verkligen inte falla mig i smaken men gillade den som tusan när jag såg den och tycker den är lika läcker nu med. Har för mig att den baserades på en Audi 80 2.8 coupe och hade 18" magnesiumfälgar med centrumbult. Vore kul att veta hur den bilen ser ut i dag. Nån som vet? Kan inte hitta den här på garaget.org...

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Carlee82 skrev:
Nu funkar inte bilden längre, men jag vet vilken bil du menar. Har för mig att den byggdes nån gång i slutet på 90-talet och ägaren vann en talang tävling i Bilsport med den Audin. Bilar så ombyggda som hamnar i Bilsport brukar verkligen inte falla mig i smaken men gillade den som tusan när jag såg den och tycker den är lika läcker nu med. Har för mig att den baserades på en Audi 80 2.8 coupe och hade 18" magnesiumfälgar med centrumbult. Vore kul att veta hur den bilen ser ut i dag. Nån som vet? Kan inte hitta den här på garaget.org...

Får kolla det med bilden hemma sen.. Men den ser ju riktigt fräck ut. Man kanske hade kunnat maila bilsport och fråga om dom vet vilket nummer det är och om det finns nåt kvar. På Vallåkraträffen har ju dom ju en monter med gamla nummer, men om de går så långt tillbaka vet jag dock inte..

a slice of lemon
and a shot tequila..

961 Inlägg
5 november 2009
tror ja vet vilken bil ni pratar om , går här i stan isåfall , länka bild eller något annat men är rätt säker på att de är den bilen .. är min flickväns kompis som har den .. den är verkligen INTE i samma skick nu som när den byggdes ..

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs128.snc1/5500_123979438612_738298612_2456268_7030440_n.jpg

den ??
Senast redigerat av talibangran (5 november 2009)

Pure DieselPower

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
5 november 2009
Jajemän! Det va den jag tänkte på i alla fall. Mycket tråkigt att den har förfallit. Är något ändra på utsidan nu för tiden?

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

961 Inlägg
5 november 2009
Carlee82 skrev:
Jajemän! Det va den jag tänkte på i alla fall. Mycket tråkigt att den har förfallit. Är något ändra på utsidan nu för tiden?

de där kortet är tagit i somras vad ja vet , ser ju rätt bra ut på bilden men ser verkligen skit ut i verkligheten , riktigt risig tyvärr .. visst går de att fixa om man lägger ner tiden på den men tjejen som har den nu verkar inte vara den som fixar o donar tyvärr .. riktigt tuff bil annars smile en aningen udda

Pure DieselPower

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Fan va fräckt byggd den är. Så jävla tråkigt att det ska förfalla bara..

a slice of lemon
and a shot tequila..

5 111 Inlägg
5 november 2009
Tyvärr ett öde som många ombyggda bilar verkar dela... Byggherren är rädd om dem, några ägare senare så körs de ner av någon som verkligen inte bryr sig om bilvård... sad Riktigt tråkigt då det ju kan vara saker som är lite svåra att återskapa exakt ibland...

961 Inlägg
5 november 2009
Volvo544special65 skrev:
Tyvärr ett öde som många ombyggda bilar verkar dela... Byggherren är rädd om dem, några ägare senare så körs de ner av någon som verkligen inte bryr sig om bilvård... sad Riktigt tråkigt då det ju kan vara saker som är lite svåra att återskapa exakt ibland...

ja de är väl precis så de är , tyvärr så har de lacken släppt på vissa ställen , även spackel , njee bilen måste upplevas för att se hur dålig den är , jag själv hoppas den kommer att säljas till någon som verkligen VILL rädda den för de är ju en bil som är väldigt egen och läcker

Pure DieselPower

2 024 Inlägg
5 november 2009
Kommer ihåg den där.
Var en kille från Uddevalla om jag inte minns fel som byggde den.
Finns byggbilder i en bilsport på den och de där skärmarna såg ut att ha tagit grym tid att bygga ihop, bakändan på skärmen från Audi 80 framändan från A4.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
Volvo544special65 skrev:

ja de är väl precis så de är , tyvärr så har de lacken släppt på vissa ställen , även spackel , njee bilen måste upplevas för att se hur dålig den är , jag själv hoppas den kommer att säljas till någon som verkligen VILL rädda den för de är ju en bil som är väldigt egen och läcker

Är de nåt motor byggt i den då? Är den i så dåligt skick som jag tolkar det så vore det nog roligare att köpa en annan och börja om från början.. Det han hade gjort med baklyktorna var ju riktigt fräckt.. Fan att jag inte såg denna bilden för några månader sen..

a slice of lemon
and a shot tequila..

2 024 Inlägg
5 november 2009
S_Henjer skrev:
talibangran skrev:
Volvo544special65 skrev:

Är de nåt motor byggt i den då? Är den i så dåligt skick som jag tolkar det så vore det nog roligare att köpa en annan och börja om från början.. Det han hade gjort med baklyktorna var ju riktigt fräckt.. Fan att jag inte såg denna bilden för några månader sen..

Minns jag inte galet fel så jobbade byggherren även på en motorrenoveringsfirma, så något passade han på att göra med den.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

961 Inlägg
5 november 2009
ne är orginal motormässigt , är väl 2,6an eller 2,8an som sitter i .. ingenting är omöjligt , beror ju bara hur mycke tid o pengar man vill lägga ner tongue

Pure DieselPower

961 Inlägg
5 november 2009
Expoze skrev:
S_Henjer skrev:
talibangran skrev:

Minns jag inte galet fel så jobbade byggherren även på en motorrenoveringsfirma, så något passade han på att göra med den.

jaså ? isåfall läre den motorn vara urplockad för jag har åkt den och den känns trött faktist , kan ju lika gärna vara slut oxå , de vågar ja inte säga men bra tycker jag den inte går tyvärr ..

Pure DieselPower

2 024 Inlägg
5 november 2009
Tror inte han hade vässat till den nåt särskilt men åtminstone renoverat den seriöst. Fan...ska ha den bilsport nånstans.

Samarbetspartners:

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Expoze skrev:
Tror inte han hade vässat till den nåt särskilt men åtminstone renoverat den seriöst. Fan...ska ha den bilsport nånstans.

Bara till å leta.. Alla mina gamla bilsport ligger på skithuset.. Kolla där? smile

a slice of lemon
and a shot tequila..

Sök