Valt att hemlighetsstämpla projektet, tagit bort alla bilder m.m.. dels för att det är dåligt me uppdateringar,kommentarer och kul att hålla det lite hemligt.. så projektet lever vidare..
Tar fortfarande bilder och dokumentrerar vad som görs så lägger jag upp allt i en klumpsumma här sen istället.
Senast redigerat av NissanMotorsport (2 mars 2010)
Inte hänt så mycket idag, tagit bort insuget bara, märkt kablar och slangar och sorterat lite bara väntar på en som ska hjälpa mig ur me toppen och ta ur kedjan.. lite osäker så bra att han någon som kan brevid
Men kan man se om kedjan är dålig på något sätt? någon?!
kul proejkt Först o främst kolla på kedjan så att den ser hel ut och så att den inte ser sträckt ut på några ställen, sen kan du känna på varje länk i sid led, för kontrollera slitage där. Men tycker i vilket fall att du ska byta kedja, skenor och spännare när du ändå renoverar motorn
kul proejkt Först o främst kolla på kedjan så att den ser hel ut och så att den inte ser sträckt ut på några ställen, sen kan du känna på varje länk i sid led, för kontrollera slitage där. Men tycker i vilket fall att du ska byta kedja, skenor och spännare när du ändå renoverar motorn
Lycka till!
Tack ja jag bestämde mig för att köpa ny kedja m.m.. bäst så Kommer hem på söndag, så nästa vecka lär de bli lite mer uppdateringar
Någon som kan ge ett ungefärligt hk tal som ja kan komma upp i om jag byter kammar, turbo, spridare och sug? jag vet att det är omöjligt att säga på rak arm utan vetskap om vilket märke m.m.. men grejerna ja tänkt köpa är i medelklass eller hur man ska säga, inte det billigaste och inte de dyraste.. så om någon är snäll och kan säga va ni TROR bara grejerna ja har nu i bilen står i info..
ska du passa på å balansera grejorna när du ändå har isär allt?? sånt gör gott!!
jaså har du några bilder/projekt sen ditt motorras?
Japp ja ska är en kompis som ska väga in och balansera kolvarna m.m sånt vågar ja inte på själv, hehe
jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp å de pallade inte med.... men nu jävlar!!
jaså har du några bilder/projekt sen ditt motorras?
Japp ja ska är en kompis som ska väga in och balansera kolvarna m.m sånt vågar ja inte på själv, hehe
jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp å de pallade inte med.... men nu jävlar!!
hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur fick du köpa ett nytt block?
jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??
jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp å de pallade inte med.... men nu jävlar!!
hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur fick du köpa ett nytt block?
jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??
Nice oljepump vet ja inte riktigt, är det dumsnålt att inte byta? fick nämnligen nyss reda på att brorsan som försöker få igång min 850 inte lyckats tänkt att ta dom pengarna efter ja sålt den till att köpa motordelar till nissan, men nu när ja inte får igång den blir de att sälja den som den är, utan komp.. så blir inte så mycket pengar
Är troligen att kammarna står fel, men ingen häromkring som kan riktigt..
hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur fick du köpa ett nytt block?
jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??
Nice oljepump vet ja inte riktigt, är det dumsnålt att inte byta? fick nämnligen nyss reda på att brorsan som försöker få igång min 850 inte lyckats tänkt att ta dom pengarna efter ja sålt den till att köpa motordelar till nissan, men nu när ja inte får igång den blir de att sälja den som den är, utan komp.. så blir inte så mycket pengar
Är troligen att kammarna står fel, men ingen häromkring som kan riktigt..
jo är ju de viktigaste speciellt om du ska ha på oljekyl då de blir större oljemägnd som ska pumpas runt längre sträcka.. vet ju inte skicket på din men min va inge vidare (speciellt inte efter att man tvättat den å glömt skölja igenom den med ny olja. så den började rosta... dumt?? ee ja men sån e jag) en ny är ju dessväre rätt dyr då man byter hela frontkåpan... har för mig de va typ 5000 men kan ha väldigt fel....