Detta är länge sedan 10-15 år sedan då jag var BMW freak och dessa bilar inte var så gamla.
BMW Alpina B7
Topppackning o rustna vipparmar + krökta ventiler pga av lite gasande.
Diffklumpen lossade hela tiden, för mkt kraft i förhållande till konstruktion.
Som alla M30 så gick den upp i temp efter hårdkörning.
Pierburg bränslesystem gick sönder
Hartig tändsystem brann upp
535 E28or ett antal genom åren.
Topplockspackningar o ventiltätningar
Övertemp efter hårdkörning
Elfel: Serviceindikeringar, elhissar , säkringar gick hela tiden, lampor gick i tid o otid.
Tittade man på samtida Volvos kabeldragning och smäcket på en BMW blev man mörkrädd.
ÖVERSKATTAD SKITBIL
Styrsnäckor
ROST ROST ROST kompisarnas samtida Volvos var alltid kanonfina,,,
BMWs mjuka karosser som mattades av hårdkörning.
SPÅRKÄNSLIGT CHASSIE ! skitbilar på spårig väg..
Silentblock...
HARDYSKIVOR
Slavcylindrar i massor
Läckande bensintankar på samtliga.......
Läckande solluckor
Med tanke på att jag inte trimmade dessa bilar oh körde dem original med alla problem som följde så kan jag bara säga att det var skitbilar. När jag sedan bytte bilmärke och nu ser min problembild så kan man skönja ett mönster. Idag går saker sönder som har direkt eller indirekt anknytning till mina ombyggnader... Resten funkar nästan klockrent trots att mina nuvarande bilar är mkt äldre än BMW bilarna var då det begavs.
Senast redigerat av endorfinslaven (23 september 2012)