3444
Sök

Vad har du haft för problem med din BMW

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
#1
Kort fattade.
Jo! Det är så att jag är rätt mycket intresserad av BMW och skulle vilja göra en sammanfattning om olika fel som förekommer på olika BMW därför jag fråga jag Er om ni kan Hjälpa mig med det, vad har ni gjort för Att lösa Problemet (en) och Vad fick ni investerar för det.
Skriv gärna modellen och årsmodellen.
Mnh.
Senast redigerat av alain (20 november 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 656 Inlägg
7 november 2009
#2
alain skrev:
Kort fattade.
Jo! det är så att jag är rätt mycket intresserad av BMW och skulle vilja göra en sammanfattning om olika fel som förekommer på olika BMW modeller därför fråga jag Er om ni kan hjälpa mig med det, vad har ni gjort för att lösa problemet (en) och vad fick ni investerar för det.
Skriv gärna modellen och årsmodellen.
Mnh.

bmw e34 slitna sillent busstningar i massor, stabbstag


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
7 november 2009
#3
e36 med m50 (inte allt på samma bil
DME relät
Bränslepupmpsrelät
Vevaxelgivaren 2 gånger
2st diff bultar
1 diff
1 drivaxel
1 växellåda
luftmassemätare

e30 m40 (2 olika)
Hål i tanken så att det kom in vatten
hål i bränslepåfyllningshålet
motor kuddar


Och självklart vanliga saker så som bustningar dämpare fjädrar bromsar och slitna däck

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

164 Inlägg
7 november 2009
#4
Luftmassemätarna och bränslepump är svaga punkter på t ex M-modellerna. Det är ju inte helt ovanligt med ganska tidig rost på E39. Inte helt ovanligt med problem med elektroniska givare på t ex E39 M5 (som annars är en utmärkt bil).

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

597 Inlägg
7 november 2009
#5
BMW E60 - Optiskt öga, någorlunda vanligt fel

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
7 november 2009
#6
e39an käkar ju abs givare, samt att sensorn för passagerar airbagen brukar balla ur. Men allt detta står ju på autopowerforumet.

1 534 Inlägg
7 november 2009
#7
e34
silentblock
hardyskiva
bränslepumpsrelät
diverse stag i framvagnen
hjullager

mesta är ju slitagedelar
autopower har ju guider på vanliga fel på bmw


Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2009
#8
Fått byta glödlampor och en slangklämma, jävla krångelbil jag orkar inte med den längre roll big_smile

Annars i familjen:

E34 525i Touring, körd 30k mil: Inget utöver slitdelar.

E46 325i Touring, körd 40k mil: Inget utöver slitdelar.

E46 330i Touring, ? mil (inte i närheten av de andra iaf):
Bensinpump, defekt från fabrik och nu är batteriet (slitdel?) på gång. Annars bara slitdelar.

Vet inte om vi haft lite tur eller bara skött dem väl, men bra erfareheter av Bmw har vi i alla fall. Har haft fler än dem ovan, men kommer inte ihåg riktigt vad/om det hände nått med dem så.
Senast redigerat av Rquired (7 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 november 2009
#9
E30 318-1990 35000mil, fått byta ett hjullager och en avgasupphängning.
E34 530-1988 28300mil, fått byta...ingenting förutom servicedelar.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Mekaniker
212 Inlägg
7 november 2009
#10
E46 -02 13500mil, endast ballaster till halvljuset samt normala slitdelar som bromsklossar, lampor osv.


979 Inlägg
7 november 2009
#11
Min gamla E30 320i åt bakaxlar/diff hela tiden. Bytte 4 st på drygt ett år. Räckte att man speka lite så gick dom sönder o lät illa. Kan ju visserligen berott på nått annat fel, dåligt difffäste?! Fan vet jag big_smile klart värt att byta hela tiden då va en underbar bil. Alternativt va o svetsa.

Hpc

94 Inlägg
7 november 2009
#12
Ho ho...! Det här kommer bli världens brandfackla...men du bad om det!

BMW 318is E36 -92 (M42) 26000 mil  Inköpspris: 23.000:-

Byte stötdämpare+fjädrar fram p.g.a. läckage 7000:-
Byte rostiga bromsskivor bak (inkl. handbromsdetaljer) 1160:-
Byte rostiga bromsrör bak (av nån jä-a anledn. var de inte rostfria) 4250:-
Byte 1st strålkastarglas p.g.a stenskott 1190:-
Byte LMM och MOTOR(!!) 23300:-
Byte framruta (som verkstan spräckte i samband med motorbytet!) 1600:- (självrisk,som verkstan betalade)
Byte slutväxel+bakaxelolja (misstänker lite väl hård provkörning av "nya" motorn..) 6400:-
Byte grenrör+tomgångsventil (spricka i grenröret) 8690:-
Reparation av trasig eltaklucka 7000:-
Byte rostig bromssköld som gjorde att låspinnarna inte satt på plats utan låste sig mellan belägg och trumma 1650:-

Summa verkstadsbesök inkl. reservdelar 2 års ägande: 90.000:-.....

Skulle jag köpa en BMW igen??

Absolut! cool  (fast ALDRIG en som är äldre än 5år..)
Senast redigerat av Halvdan (7 november 2009)


94 Inlägg
7 november 2009
#13
Om ni undrar vad som hände med motorn så skar den! Helt utan förvarning i lugnt motorvägstempo...bara tvärdog som när bensinen tar slut..


157 Inlägg
7 november 2009
#14
Bmw 523i E39 -99, inget förutom slitdelar..

Polish my nuts and serve me a milkshake!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2009
#15
Halvdan skrev:
Ho ho...! Det här kommer bli världens brandfackla...men du bad om det!

BMW 318is E36 -92 (M42) 26000 mil  Inköpspris: 23.000:-

Byte stötdämpare+fjädrar fram p.g.a. läckage 7000:-
Byte rostiga bromsskivor bak (inkl. handbromsdetaljer) 1160:-
Byte rostiga bromsrör bak (av nån jä-a anledn. var de inte rostfria) 4250:-
Byte 1st strålkastarglas p.g.a stenskott 1190:-
Byte LMM och MOTOR(!!) 23300:-
Byte framruta (som verkstan spräckte i samband med motorbytet!) 1600:- (självrisk,som verkstan betalade)
Byte slutväxel+bakaxelolja (misstänker lite väl hård provkörning av "nya" motorn..) 6400:-
Byte grenrör+tomgångsventil (spricka i grenröret) 8690:-
Reparation av trasig eltaklucka 7000:-
Byte rostig bromssköld som gjorde att låspinnarna inte satt på plats utan låste sig mellan belägg och trumma 1650:-

Summa verkstadsbesök inkl. reservdelar 2 års ägande: 90.000:-.....

Skulle jag köpa en BMW igen??

Absolut! cool  (fast ALDRIG en som är äldre än 5år..)

Är väl rädd att jag kommer med en brandfackla själv, men så går det när man köper en sönderkörd bil tyvärr. M42 är en skottsäker motor som inte bara skär utan att den sköts riktigt dåligt, kolla upp bilen ordentligt så är det inga problem med att köpa en 25år gammal bil med 30k mil på mätaren...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
#16
Tack till alla som deltar i tråden men olika problemen!smile
Hej Havdan! inte kul med kostnader som 90.000:- på 2år sad, min föra 750 kostade mig 65.000:- på 1½ år:(, den 12a gick ibland på bara 6 cylinder, det gick inte att hitta felet, när man börja söka, man tror att det ska gå bättre men ofta inte, där efter var det bara skroten och inget annat.
Ersatt den med en 750 E38 som är dag och natt om man jämför med E32.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Licenssvetsare
927 Inlägg
7 november 2009
#17
På min är det bara torkarna fram som glappat lite då och då..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
#18
dcay skrev:
På min är det bara torkarna fram som glappat lite då och då..

*
Ja! för dig är glappen inte så mycket men om det förekommer på flera modeller då är det problem från BMW därmed kan jag lägga det i sammafatningen.
Tack för din support.hmm
Senast redigerat av alain (8 november 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 november 2009
#19
E34 525 ´90 25000mil - siletbussningar o slit delar, senare blev det massa el fel.
E34 530 ´95 20000mil - siletbussningar o slit delar, hardy skiva, ventilkåps packningar, oljepumps bultar o halva framvagn(busningar)
E28 kanske är för gammal att gå på?
Annars är det samma fel på dom med: bussningar, slitage delar o läckande soppa tank.


1 210 Inlägg
8 november 2009
#20
E34-vattenpump, kylare,termostathus,
E36- dieselpump, vattenpump...

min erfarenhet är att vattenpumpen på gamla bmw är SKIT! går alltid sönder..
annars är de väll relativt trevliga bilar smile
Senast redigerat av Ekis! (8 november 2009)

Senaste foruminläggen


Sök