2785
Sök

Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?

864 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
Tuffhaggman skrev:
Fellow skrev:

För att Sveriges politiker har bestämt sig för att Sverige ska ligga i topp i anseende till miljökraven. Det ska se bra ut. Att lilla sketna Sverige tror att sänka utsläppen här bidrar till något. Börja med USA, Ryssland, Kina och Indien. Där kan dem börja chockhöja bensinpriset. Där är det miljöpåverkan

Skön inställning....Man ska alltså helt skita i dom mindre aktörerna bara för att det finns länder som är värre? Alla ska väl sträva efter att bli bättre? Det är bara att acceptera att vi går mot förändringar....

Visst men vad bättre är är ju olika för oss  är ju varken bättre eller kul om stora sköna bilar
med v8 ska utrotas

Jag håller med, det är skittråkigt om alla balla bilar fasas ut. Tyvärr så har jag svårt att se att det skulle gå åt något annat håll.

Jag är rätt säker på att bilar med väteceller är det vi kommer se inom en åskådlig framtid...
Här har vi något som verkar helt okey...

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=25093

2 182 Inlägg
8 november 2009
Tuffhaggman skrev:
Jag är rätt säker på att bilar med väteceller är det vi kommer se inom en åskådlig framtid...

Det tror inte jag, jag tror mer på alg bensin som funkar ypperligt i en vanlig bensinare. Vilket betyder att vi slipper byta bort våra kära bilar eller bygga om motorn för en löjligt hög summa pengar.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

43 Inlägg
8 november 2009
Tuffhaggman skrev:
Texasbo skrev:
Tuffhaggman skrev:

Skön inställning....Man ska alltså helt skita i dom mindre aktörerna bara för att det finns länder som är värre? Alla ska väl sträva efter att bli bättre? Det är bara att acceptera att vi går mot förändringar....

Visst men vad bättre är är ju olika för oss  är ju varken bättre eller kul om stora sköna bilar
med v8 ska utrotas

Jag håller med, det är skittråkigt om alla balla bilar fasas ut. Tyvärr så har jag svårt att se att det skulle gå åt något annat håll.

Här har vi något som verkar helt okey...

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall … sion=25093

Men det är då vi måste va starka inte köpa det nya skitet  har redan en ny ide på gång om soppan försvinner då blir det en pickis från slutet av 40 talet med gengas aggregat

43 Inlägg
8 november 2009
Niklas1987 skrev:
Tuffhaggman skrev:

Det tror inte jag, jag tror mer på alg bensin som funkar ypperligt i en vanlig bensinare. Vilket betyder att vi slipper byta bort våra kära bilar eller bygga om motorn för en löjligt hög summa pengar.

Å ett ljus i tunneln tack

2 182 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
Niklas1987 skrev:
Tuffhaggman skrev:

Å ett ljus i tunneln tack

smile Här står det lite
http://www.nyteknik.se/nyheter/innovati … 361845.ece

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

453 Inlägg
8 november 2009
Många här har nog missuppfattat vad det finns för bilar i USA. Kan säga att det inte bara är "lyxbilar" där. Finns grymt många lincoln men de är inte lyxbilar det kan jag säga er. Har sett fler risiga bilar i USA än vad jag sett "lyxiga"

950 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:
Texasbo skrev:

Jo men du måste ju hyra på rätt ställe har hyrt alltid av Hertz presige klassen och bilarna har hållt allt man kan begära  var där i september och hade då en lincoln navigator 2009 med 500 mil på mätaren
att köra den var skönare än sex garanterat

Hihi, japp också Hertz här, men mitt företag tillåter oss inte att hyra dyra bilar tyvärr.
Tror inte heller att average Joe körer Lincoln Navigator.

Nä fast jag hade gillat en gammal skabbig också bara den varit stor och haft v8 så ja jag vet
lider av någon feber

Inte alla amerikanska bilar har V8. För två år sedan fick jag en sprillans ny Ford Fusion med en 4:a i. Inte mycket sex appeal i den kan jag lova dig. Hade utan tvekan valt en Volvo S40 eller en SAAB 9-3 istället.

Tycker faktisk inte det är så illa med bilarna i Sverige. Jag kommer ursprunglig från Danmark och där liggar vi lååång förre. Kan bero på att man i Danmark betalar för 3 bilar och sen får man bara 1.

Sverige är faktisk ett av de Porsche tätaste länderna i världen.

2 751 Inlägg
8 november 2009
Den enda bilen jag kan kalla lyx från usa är Cadillac, resten är väll samma standard som Toyota, Mazda, osv, inte dålig men knappast "lyx"

Who Djaa bless no man curse

43 Inlägg
8 november 2009
Dansken- skrev:
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:

Hihi, japp också Hertz här, men mitt företag tillåter oss inte att hyra dyra bilar tyvärr.
Tror inte heller att average Joe körer Lincoln Navigator.

Nä fast jag hade gillat en gammal skabbig också bara den varit stor och haft v8 så ja jag vet
lider av någon feber

Inte alla amerikanska bilar har V8. För två år sedan fick jag en sprillans ny Ford Fusion med en 4:a i. Inte mycket sex appeal i den kan jag lova dig. Hade utan tvekan valt en Volvo S40 eller en SAAB 9-3 istället.

Tycker faktisk inte det är så illa med bilarna i Sverige. Jag kommer ursprunglig från Danmark och där liggar vi lååång förre. Kan bero på att man i Danmark betalar för 3 bilar och sen får man bara 1.

Sverige är faktisk ett av de Porsche tätaste länderna i världen.

Jo jag vet har varit i usa och bilat runt flera gånger men en ford fusion räknar jag inte som jänk  det är därför jag hyr lincoln navigator kunde inte hitta någon person bil som levde upp till kraven så där håller jag med om några år kan man väl inte hitta något vettigt att hyra där alls

2 337 Inlägg
8 november 2009
Gräset är väl alltid grönare på andra sidan. Det är kanske därför "vi" suktar efter amerikanska slagskepp med svampig fjädring och "de" vill ha tyska dieselbilar och Saabar? Det vi inte har i överflöd eller lätt kan skaffa blir ju snabbt exotiskt och per automatik "bättre". Det är mina $.02 i alla fall.
Senast redigerat av Sarge (8 november 2009)

950 Inlägg
8 november 2009
Subw000fer--92 skrev:
Dansken- skrev:
Japp, bilarna är mycket billigare i USA och bilarna är överlag större. Men vilken skit!!! Har haft många hyrbilar i USA och man blir ju besviken gång på gång. Där är helt klart en anledning till att bilarna är billigare. Klart att där finns många fina amerikanska bilar, men de som "average Bob" kör är ingen höjdare. Svennes Volvo eller SAAB är mycket bättre bilar.
.

Men General motors har ju ägt Saab sedan 80-talet fram tills nu
Och Volvo av Ford sedan slutet av 90-talet tills nu då alltså är/var Saab & Volvo Amerikanska bilar under en viss tid big_smile

Ja, helt rätt att SAAB och Volvo har varit amerikanskägda länga, men till stor del har vi (jag har jobbat för Volvo och jobbar numera för SAAB) fått fortsätta bygga bilar anpassat för vår del av världen.

Masterworks
8 november 2009
En vanlig syn i Sverige! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/732208_8jrfvr.jpg

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 november 2009
Masterworks skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 8jrfvr.jpg

Skrytmåns tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 422 Inlägg
8 november 2009
Masterworks skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 8jrfvr.jpg

Jag ser att du har en corvette till övers wink

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2009
Billigt med drivmedel och framförallt så kostar t.ex. en ny Lincoln Navigator hälften så mycket i USA som i Sverige.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 Inlägg
8 november 2009
BowserQ skrev:
Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?
Exempel: Renault, ford, toyota, vw, audi, snik mb.

Varför har vi inte som USA. Där är ju standard att alla bilar ska vara stora. Men här i Sverige så verkar vi köra snål-bilar. Medans andra länder kör feta lyxbilar.
Det är ju sällan man ser en Mercedes S-klass och Audi A8.
Citroen och Renault och vw verkar ta över sverige. Bilarna bli bara mindre och mindre.

Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

Om audi och vw är lågbudgetbilar, vad är inte då saab och volvo jämfört med de?

1 224 Inlägg
8 november 2009
FugitivE skrev:
Vad säger att ford är "lyx" bilar? samt Lexus? som typ är en toyota?

Och att säg att Audi är en lågbudgetbil är väl att ta i.

Nämn en Ford och Lexus som är så "lyx" ?

Lexus 600h ? :p eller har jag fel? haha!

i-vtec Do you?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 november 2009
Nej jag tycker verkligen inte att vi kör lågbudgetbilar här i Europa. Tvärt om, det är USA som kör lågbudgetbilar, stort klumpig plastsmäck med ålderdomlig teknik rent generellt, även om dessa har ett märke med anor och historia i nosen. Sedan finns det förstås undantag, amerikanarna gör bra bilar de med.

Sedan, hur kul är en stor bil till vardags? Hur kul är det att tvinga in förlängda A8or eller 7-series, stora pickups eller SUVar i en parkeringsficka? Och hur roligt är det att betala räkningen, även om soppan är billig ur våra ögon är den dyr för dem. Och även om soppan är billig så blir sopparäkningen ännu billigare om du kör en mindre bil.
Senast redigerat av Rquired (8 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 november 2009
Mazda6sex skrev:
FugitivE skrev:

Personligen tycker jag man kan klassa alla Lexus som lyx, det enda som inte lever upp till detta är inredningskvalitén...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 224 Inlägg
8 november 2009
Rquired skrev:
Mazda6sex skrev:
FugitivE skrev:

Personligen tycker jag man kan klassa alla Lexus som lyx, det enda som inte lever upp till detta är inredningskvalitén...

Lyx kan ju även vara att man inte behöver besöka en verkstad under hela sitt bilägande wink
Bortsett från att serva bilen självklart

i-vtec Do you?

Sök